Scarab III
- WOT
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 8
- Vastaanotettu kiitos 0
14 vuotta 6 kuukautta sitten - 14 vuotta 6 kuukautta sitten #1107
: WOT
Scarab III kirjoittanut WOT
No niin.. Hiukan tarinaa tuosta meidän (pappila, merikapteeni & wot) yhteisprojektista.
Viime kaudella oli ongelmia alussa keskellä ja lopussa. Tuo toisessa koneessa ollut "rotta" ilmeni vasta kauden lopussa ja vika oli 6 sylinterin venttiileissä. Eli matkaan toi joka kerta pientä jännitystä pieni ylösoksentelu kaasarin kurkusta.
Nyt kuitenkin aloitimme kauden maaliskuussa ja molemmat pannut kaivettiin kuopasta ylös ja alkoi vianetsintä. Kyseinen epäonninen kansi vietiin koneistamoon ja kappaskappas venttilien hionnassa oli edellisen jäljiltä puutteita, eli "vika" löytyi sieltä. Tämän jälkeen koneet kasaan ja kohti Vihtiä ja itsensä mootorivelho "Sämpy" Santalan kuiskauksen alle. Päivän työrupeaman jäljiltä koneet saatiin ennen näkemättömään lentoon ja hevosia irtosi 407 ja 410.
Nyt on edessä vielä istutus konehuoneeseen ja veneen kevätkunnostus. Toivottavasti tästä kesästä saadaan edes melko ehjä noiden neljän kyynelten täytteisten jatkoksi
Viime kaudella oli ongelmia alussa keskellä ja lopussa. Tuo toisessa koneessa ollut "rotta" ilmeni vasta kauden lopussa ja vika oli 6 sylinterin venttiileissä. Eli matkaan toi joka kerta pientä jännitystä pieni ylösoksentelu kaasarin kurkusta.
Nyt kuitenkin aloitimme kauden maaliskuussa ja molemmat pannut kaivettiin kuopasta ylös ja alkoi vianetsintä. Kyseinen epäonninen kansi vietiin koneistamoon ja kappaskappas venttilien hionnassa oli edellisen jäljiltä puutteita, eli "vika" löytyi sieltä. Tämän jälkeen koneet kasaan ja kohti Vihtiä ja itsensä mootorivelho "Sämpy" Santalan kuiskauksen alle. Päivän työrupeaman jäljiltä koneet saatiin ennen näkemättömään lentoon ja hevosia irtosi 407 ja 410.
Nyt on edessä vielä istutus konehuoneeseen ja veneen kevätkunnostus. Toivottavasti tästä kesästä saadaan edes melko ehjä noiden neljän kyynelten täytteisten jatkoksi
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 6 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
14 vuotta 6 kuukautta sitten - 14 vuotta 6 kuukautta sitten #1116
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Scarab III
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 6 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- WOT
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 8
- Vastaanotettu kiitos 0
14 vuotta 6 kuukautta sitten - 14 vuotta 6 kuukautta sitten #1123
: WOT
Vastaus käyttäjältä WOT aiheessa Vs:Scarab III
ja hiukan historiaa..
Ameriikan veneily alkoi 2005 syksyllä kun merikapteenin kanssa käytiin vilkuilemassa kyseistä paattia ja alettiin empiä ostoa. No päätettiin, että ei osteta kyseistä lohmua, ennen kuin istuttiin saunan lauteilla Pappilan kanssa ja hänensä intohimon sivittämänä tehtiin elämän paras ratkaisu , eli ostettiin Scarappi.
no ensimäisenä talvena uusittin sisusta kokonaan ja vaihdettin ulkoteippaukset, sekä hiukan päivitettiin ulkopatjojen väritystä. Kesä meni ehkä parhaiten tähän mennessä ja selvittiin vain vaihteistorikolla ja siitä alkoi koneiden onkimisen harjoittelu, jossa ollaan nykyään sensein tasolla .
Seuraava talvi 2006-2007 meni ylläpitokunnostuksessa ja keväällä päästiin tiputtamaan vene hyvissä ajoin veteen. Kunnes jo heti laiturissa huomattiin edelliskesäinen mysteeri uudestaan ja öljynpaineet olivat toisella puolella kateissa. olihan nuo ajoittain olleet ylhäälläkin, joten ajatus oli mittari / sähköviassa, mutta toisin kävi kun otettiin anturi pois ja katseltiin sitä kusiluikausta porukalla. No kone pois ja vikaa etsimään. Ja löytyihän se nopeasti,kun otettiin öljypohja pois, joku pässi oli jättänyt vipperin sinne tukkimaan kultaisen mahlan liikehdintää ja tästä seurauksena, kone meni kokonaan remonttiin.
Erittäin lyhyen koneopin käyneinä oli hiukan haastavaa ruveta kasailemaan pakettia, mutta toimiva siitä saatiin kesän kynnyksellä.
No kesä jatkui, kunnes toisen koneen öljyt oli tehnyt huorin veden kanssa, Virossa kun oltiin ja kotimatka suoritettiin yhdellä koneella. Kotona sitten todettiin että myös toinen oli jäänyt tunnelmaan ja siinä oli sama homma.
Ensin katsottiin vika, mutta vanhat vuoden -87 hevoset oli päästettävä muille laitumille ja alkoi uusien etsiminen.
Keväällä 2008 tilattiin uudet GM:n 454 HO (392hv) paketit ameriikoista ja kylkeen otettiin makeavesijäähdytys. Koneissa oli kannet kiinni ja muut hilppeet tilattiin erillisinä palikoina. Vanhaa on loppujen lopuksi jänyt vain hihnapyörät, sähköt ja vaihteistot.
Ongelmia oli siinäkin toimituksessa ja koneet saatiin vasta heinäkuun lopulla suomeen. Tästä alkoi sitten uusien ihmettely ja kasaus ja savut saatiin syyskuussa ulos, tietenkin pienien säätöongelmien saattamana.
Keväällä 2009 paatti aikaisin veteen ja ajo tuntui kulkevan suht mukavasti, kunnes taas.. oikea kone kiekaisi ja alkoi tuttu pilkkiminen konehuoneessa ja pannu auki. Koneen 6. sylinteri oli morjenstanut ja oli siis halki, olihan niillä jo 10 tuntia ajoa takana. Taas perehdyttiin moottorin saloihin ja asia alkoi pikkuhiljaa jo soljua pieniä yksityiskohtia viilaten. No kasaan taas ja vettä kohti, siinä olikin sitten säätöhommat hukassa ja pahasti, ennen tuota Sämpyn käsittelyä. Tähän päivään on tultu ja tästä ettepäin leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Toivottavasti siis kesä 2010 antaa hiukan myös ajonautintoa ja 95:sen katkua
Ameriikan veneily alkoi 2005 syksyllä kun merikapteenin kanssa käytiin vilkuilemassa kyseistä paattia ja alettiin empiä ostoa. No päätettiin, että ei osteta kyseistä lohmua, ennen kuin istuttiin saunan lauteilla Pappilan kanssa ja hänensä intohimon sivittämänä tehtiin elämän paras ratkaisu , eli ostettiin Scarappi.
no ensimäisenä talvena uusittin sisusta kokonaan ja vaihdettin ulkoteippaukset, sekä hiukan päivitettiin ulkopatjojen väritystä. Kesä meni ehkä parhaiten tähän mennessä ja selvittiin vain vaihteistorikolla ja siitä alkoi koneiden onkimisen harjoittelu, jossa ollaan nykyään sensein tasolla .
Seuraava talvi 2006-2007 meni ylläpitokunnostuksessa ja keväällä päästiin tiputtamaan vene hyvissä ajoin veteen. Kunnes jo heti laiturissa huomattiin edelliskesäinen mysteeri uudestaan ja öljynpaineet olivat toisella puolella kateissa. olihan nuo ajoittain olleet ylhäälläkin, joten ajatus oli mittari / sähköviassa, mutta toisin kävi kun otettiin anturi pois ja katseltiin sitä kusiluikausta porukalla. No kone pois ja vikaa etsimään. Ja löytyihän se nopeasti,kun otettiin öljypohja pois, joku pässi oli jättänyt vipperin sinne tukkimaan kultaisen mahlan liikehdintää ja tästä seurauksena, kone meni kokonaan remonttiin.
Erittäin lyhyen koneopin käyneinä oli hiukan haastavaa ruveta kasailemaan pakettia, mutta toimiva siitä saatiin kesän kynnyksellä.
No kesä jatkui, kunnes toisen koneen öljyt oli tehnyt huorin veden kanssa, Virossa kun oltiin ja kotimatka suoritettiin yhdellä koneella. Kotona sitten todettiin että myös toinen oli jäänyt tunnelmaan ja siinä oli sama homma.
Ensin katsottiin vika, mutta vanhat vuoden -87 hevoset oli päästettävä muille laitumille ja alkoi uusien etsiminen.
Keväällä 2008 tilattiin uudet GM:n 454 HO (392hv) paketit ameriikoista ja kylkeen otettiin makeavesijäähdytys. Koneissa oli kannet kiinni ja muut hilppeet tilattiin erillisinä palikoina. Vanhaa on loppujen lopuksi jänyt vain hihnapyörät, sähköt ja vaihteistot.
Ongelmia oli siinäkin toimituksessa ja koneet saatiin vasta heinäkuun lopulla suomeen. Tästä alkoi sitten uusien ihmettely ja kasaus ja savut saatiin syyskuussa ulos, tietenkin pienien säätöongelmien saattamana.
Keväällä 2009 paatti aikaisin veteen ja ajo tuntui kulkevan suht mukavasti, kunnes taas.. oikea kone kiekaisi ja alkoi tuttu pilkkiminen konehuoneessa ja pannu auki. Koneen 6. sylinteri oli morjenstanut ja oli siis halki, olihan niillä jo 10 tuntia ajoa takana. Taas perehdyttiin moottorin saloihin ja asia alkoi pikkuhiljaa jo soljua pieniä yksityiskohtia viilaten. No kasaan taas ja vettä kohti, siinä olikin sitten säätöhommat hukassa ja pahasti, ennen tuota Sämpyn käsittelyä. Tähän päivään on tultu ja tästä ettepäin leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Toivottavasti siis kesä 2010 antaa hiukan myös ajonautintoa ja 95:sen katkua
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 6 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Excalibur
- Poissa
- Junior Member
- Wellcraft Excalibur 26 -00 / Volvo Penta 496HO -06
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 24
- Vastaanotettu kiitos 0
14 vuotta 6 kuukautta sitten #1124
: Excalibur
Vastaus käyttäjältä Excalibur aiheessa Vs:Scarab III
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
14 vuotta 6 kuukautta sitten #1125
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Scarab III
onpas tutun kuuloista tekstiä
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- WOT
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 8
- Vastaanotettu kiitos 0
14 vuotta 6 kuukautta sitten - 14 vuotta 6 kuukautta sitten #1150
: WOT
Vastaus käyttäjältä WOT aiheessa Vs:Scarab III
Sitten vielä "hullu miken" tilauksesta hiukan faktoja..
Vanhat pannut oli kruiserin TRS 370:set ja perässä vettä jauhoi jotkut azamat azamatin 19"? pizzalapiot, eli ei käyttöä, hyvä plaaniin nousu ja siinä kaikki, huiput n.46knots@4900rpm. :unsure: ja trimmit alhalla, ettei vaan jauha tyhjää.
Tilalle työntöhommiin tilattiin pitkän pohdinnan ja selvityksien jälkeen "sokkona" Hydromotive QIV 22" nelilapaset sirpit. No yllätys oli melkoinen kun kierroksia saatiin saman verran ja gepsiin pamahti lukemat 52,6knots, eli ei hullummin pelkällä potkurinvaihdolla.
Nyt tavoitteena olisi uusien koneiden ja löytyneiden tehojen myötä ehkä hiukan nostaa kierroksia, jos vaan moottorit kestää, niin vauhtiinkin saattaa saada muutaman kymmenyksen lisää. Seuraavaan kymmenlukuun on sen verran pitkä matka, että hevoskaupoille pitäis mennä että rikkoontuu ja siinävaiheessa saa uusia jo koko paketin, eli se varmaan rikkoontuu sitten seuraavalla veneellä joskus tulevaisuudessa.
Vanhat pannut oli kruiserin TRS 370:set ja perässä vettä jauhoi jotkut azamat azamatin 19"? pizzalapiot, eli ei käyttöä, hyvä plaaniin nousu ja siinä kaikki, huiput n.46knots@4900rpm. :unsure: ja trimmit alhalla, ettei vaan jauha tyhjää.
Tilalle työntöhommiin tilattiin pitkän pohdinnan ja selvityksien jälkeen "sokkona" Hydromotive QIV 22" nelilapaset sirpit. No yllätys oli melkoinen kun kierroksia saatiin saman verran ja gepsiin pamahti lukemat 52,6knots, eli ei hullummin pelkällä potkurinvaihdolla.
Nyt tavoitteena olisi uusien koneiden ja löytyneiden tehojen myötä ehkä hiukan nostaa kierroksia, jos vaan moottorit kestää, niin vauhtiinkin saattaa saada muutaman kymmenyksen lisää. Seuraavaan kymmenlukuun on sen verran pitkä matka, että hevoskaupoille pitäis mennä että rikkoontuu ja siinävaiheessa saa uusia jo koko paketin, eli se varmaan rikkoontuu sitten seuraavalla veneellä joskus tulevaisuudessa.
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 6 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.056 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Scarab III