×
Moottori
BBC 454 Magnum
- nova
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 23
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 3 viikkoa sitten #1972
: nova
BBC 454 Magnum kirjoittanut nova
Mielipiteitä kaivataan oman isolohkon tiimoilta:
kone nakutti
nostajat vaihdettiin ilman muutosta
kone nostettiin pois veneestä ja purettiin
Ei mitään päivän selvää äänen aiheuttajaa havaittu, puristukset oli siinä 8,1 - 11 välillä vähän pytystä riippuen.
Kone on rempattu viime talvena edellisen omistajan toimesta, lohkoa on hitsattu pariinkin otteeseen. Se nyt menee ihan varmana vaihtoon. Millaisen kokoonpanon arvon raati tekisi tähän Chris Craft 245 Limitediin ?
Mitä osia olisi syytä käyttää ja mitä ne sitten maksaa ?
Voimaa olisi hyvä saada lisää kun kaveri menee ainakin vielä ohitse:) Mihin hintaan saa uuden moottorin/puoli moottorin ? Mistä saa halvimman uuden lohkon (gen 5) ? Rullanokka/rullavibat ?
Suorat putket on ja pysyy.
Jäähdytyksenä merivesi.
Heittäkää ajatuksia foorumiin.
kone nakutti
nostajat vaihdettiin ilman muutosta
kone nostettiin pois veneestä ja purettiin
Ei mitään päivän selvää äänen aiheuttajaa havaittu, puristukset oli siinä 8,1 - 11 välillä vähän pytystä riippuen.
Kone on rempattu viime talvena edellisen omistajan toimesta, lohkoa on hitsattu pariinkin otteeseen. Se nyt menee ihan varmana vaihtoon. Millaisen kokoonpanon arvon raati tekisi tähän Chris Craft 245 Limitediin ?
Mitä osia olisi syytä käyttää ja mitä ne sitten maksaa ?
Voimaa olisi hyvä saada lisää kun kaveri menee ainakin vielä ohitse:) Mihin hintaan saa uuden moottorin/puoli moottorin ? Mistä saa halvimman uuden lohkon (gen 5) ? Rullanokka/rullavibat ?
Suorat putket on ja pysyy.
Jäähdytyksenä merivesi.
Heittäkää ajatuksia foorumiin.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- formula
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 58
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 3 viikkoa sitten #1973
: formula
Vastaus käyttäjältä formula aiheessa Vs: BBC 454 Magnum
kirjaudu näille sivuille samoilla sipbc:n tunnuksilla: www.s-24.fi/
sieltä löytyy hyvin tietoa mitä kannattaa tehdä.
ja itse tilailen osia jenkeistä summit racingilta. halvat hinnat ja nopea toimitus. www.summitracing.com/ summitilta taitaa monet muutkin foorumilaiset tilailla osia.
sieltä löytyy hyvin tietoa mitä kannattaa tehdä.
ja itse tilailen osia jenkeistä summit racingilta. halvat hinnat ja nopea toimitus. www.summitracing.com/ summitilta taitaa monet muutkin foorumilaiset tilailla osia.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
13 vuotta 3 viikkoa sitten #1974
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: BBC 454 Magnum
katoppas... mä purkasin kans justiin tänää 350 mercruiserin joka nalkutti koko kesän ja puri öljyä.ennen poker runia vaihettiin kans nostajat koska äänen perusteella oltiin 100% varmoja että nostajavika se on. ja paskat mitään ollu,nalkutti vaan. mitään selvää silmin nähtävää vikaa en löytänyt vielä purkuvaiheessa.täytyy tutkia vielä tarkemmin kunhan saan ensin kunnolla pestyä noi osat.
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- nova
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 23
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 3 viikkoa sitten #1975
: nova
Vastaus käyttäjältä nova aiheessa Vs: BBC 454 Magnum
Paljon likaa on ainakin liikkunut öljyn seassa, sen huomaa laakeri pintojen pienistä urista. Kampuran takimmainen laakeri pinta oli hiotunut jo kuparille öljyreiän ympäriltä. Kannet on viime talvena tehty Special Motorsissa, siitä löytyy jopa kuitti. En sitten tiiä mikä paskaiseen koneeseen on syynä, eikö ole vaihdettu uutta öljypumppua viime remontin yhteydessä ja likaa jäänyt sen sisään ? onko kampuran öljykanavissa ollut paskaa ? vai onko kone koottu jossain kaivinkoneen kauhan alla ? koneella on kuitenkin ajettu vain noin parikymmentä tuntia edellisen rempan jälkeen.
Viime vuoden kesällä noussut lämmöt riittämättömän jäähdytysveden saannin myötä, joka oli ilmennyt veden ja öljyn yhtymisenä. Bravo I vetolaitteen kilven vesireikä umpeutunut ajan saatossa, kattokaa nyt hyvät ihmiset omat vetarit, kun kuitenkin ajatte yhtä vanhoilla vehkeillä kun kaikki muutkinB)
Nyt on kampiakseli, kannet, männät ja veivit koneistamossa jos edes jotain pystyttäisiin käyttämään uudessa pannussa, .060 ylikoon männät jää ylimääräisiksi jos joku tarvii.
Viime vuoden kesällä noussut lämmöt riittämättömän jäähdytysveden saannin myötä, joka oli ilmennyt veden ja öljyn yhtymisenä. Bravo I vetolaitteen kilven vesireikä umpeutunut ajan saatossa, kattokaa nyt hyvät ihmiset omat vetarit, kun kuitenkin ajatte yhtä vanhoilla vehkeillä kun kaikki muutkinB)
Nyt on kampiakseli, kannet, männät ja veivit koneistamossa jos edes jotain pystyttäisiin käyttämään uudessa pannussa, .060 ylikoon männät jää ylimääräisiksi jos joku tarvii.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- formula
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 58
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 2 viikkoa sitten #1981
: formula
Vastaus käyttäjältä formula aiheessa Vs: BBC 454 Magnum
us-partsista kuulin sellaisen tarinan tänään että on tiedossa monta tapausta missä on käynyt lyhyen ajon jälkeen niin että kampiakseli on kulunut huomattavasti. syynä kuulemma halvat 3-metalli runkolaakerit! sanoivat että päälimmäinen pehmeä kerros on kulunut nopeasti pois ja suraava kerros on niin kova että syö kampiakselin...
mulla kävi just näin päittäisvälys laakerille ja kampiakseli meni romuksi 30 tunnin ajon jälkeen. sitä en tiedä onko syy juuri näiden halpojen laakereiden mutta kukaan moottori guru ei ole keksinyt syytä mikä akselin olisi rikkonut.
ja totta tosiaan moottori öljykin oli tietysti täynnä pientä metalli hilettä...
mulla kävi just näin päittäisvälys laakerille ja kampiakseli meni romuksi 30 tunnin ajon jälkeen. sitä en tiedä onko syy juuri näiden halpojen laakereiden mutta kukaan moottori guru ei ole keksinyt syytä mikä akselin olisi rikkonut.
ja totta tosiaan moottori öljykin oli tietysti täynnä pientä metalli hilettä...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
13 vuotta 2 viikkoa sitten #1982
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: BBC 454 Magnum
mulla oli tuosta pikkulohkosta akseli kulunut huomattavasti,mikä selittää öljynpaineen huonontumisen,mutta laakerit oli ihan hyvässä kuosissa. lisäksi nyt kun tutkin tuota lohkoa tarkemmin niin se on kulunut ns. kahdessa portaassa harvaksi. öljyrenkaiden kohdalla kaikkein pahiten senverran on olaketta kertynyt että tod.näk toi nalkutus on tullut sieltä.en oo vieläkään jaksanut sitä kokonaan pestä ja tutkia enempiä.
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.051 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- BBC 454 Magnum