Jenkki venetrailerit

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1949 : japponen
Jenkki venetrailerit kirjoittanut japponen
Onko kenelläkään kokemusta jenkkitrailerin rekisteröimisestä Suomen tieliikenteeseen? Vaaditaanko trailereihin isoja muutoksia, jotta paperit irtoaa katsastuskonttorilta?

Pachangan mukana tuli rekisteröimätön amerikan traileri, jota ei tietenkään saisi vetää tieliikenteessä, vene kyydissä, (paitsi traktorilla) mutta itse ainakin olen siirrellyt venettä sen verran, mitä on tarvinnut, eikä konstaapelit ole siihen onneksi puuttunut.
Olishan se kätevämpää jos sais tuon jenkkitraikun rekisteröityä, niin ei tarttis lainailla laillisia kärryjä aina, kun on tarve siirtää venettä maateitse.

Itse ainakin tykkään noista jenkkimallisista trailereista, koska niissä ei ole keskellä kölirullia, kuten kotimaisissa kärryissä, joten veneen pohjaan pääsee helpommin käsiksi. Esim. pohjan maalaus onnistuu tosi helposti veneen ollessa kärryn päällä, eikä ole tarvinnut erikseen siirtää pukeille.

Ruotsissa rekisteröimättömiä trailereita saa vetää auton perässä 40 km/h. On sekin fiksumpaa, kuin tämä Suomen malli. :angry:


Nykyinen traileri.



Vanha vene ja traileri.
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1950 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Jenkki venetrailerit
suurin syy ameriikan kärryjen rekisteröimättömyyteen on niiden papereiden puute. katsastusmies lausui mulle näin kun asiaa kyselin. jos ei siihen kärriin löydy minkään valtion virallista titleä eli rek.otetta ei katsastus onnistu mitenkäänpäin.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1951 : japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Jenkki venetrailerit
Okei, olisin voinut kuvitella, että katsastusmiestä hiertää ennemmin jarrujen tai valojen kytkennät tai CE-merkintähömppä. Onhan noita omavalmiste perävaunujakin rekisteröity aika paljon Suomessa, mutta kyllähän niissäkin varmasti vaaditaan jotain lappuja.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1952 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Jenkki venetrailerit
mulla on jääny sellainen käsitys että noita kärrejä ei saa enää itse valmistella :unsure: ja just siksi tollasta jenkkikärryä ei pysty omavalmisteena kilvittää. ja onhan ne kiinnostunut niistä valoista... jos sellasessa jenkkikärryssä oliskin amerikkalainen rekisteriote olemassa niin valot ja jarrut kun vastaa meidän sääntöjä niin kilvitys onnistuu. näin mulle kerrottiin konttorilla.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1953 : japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Jenkki venetrailerit
Ainakin omavalmisteisen kärryn rekisteröinti on tehty melko hankalaksi, mikä ei todellakaan ollut yllätys ;)

Löysin tällaisen nettisivuston: leimalle.com/tietoa/perakarrynteko.php

Noh..luulempa, että Pachanga siirtyy lyhyemmät matkat tästä eteenpäinkin rekisteröimättömällä trailerilla ja pitempiin siirtoihin täytyy lainata/vuokrata laillinen kärry.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 1 kuukausi sitten #1954 : Tomi
Vastaus käyttäjältä Tomi aiheessa Vs: Jenkki venetrailerit
Paperitonta jenkkikärryä kohdellaan käytännössä samalla lailla kun uutta omavalmistetta koska käytännössä ainoa tapa on esittää kärry käytetyistä osista koottuna omavalmisteena.
Ongelmia on muutama joista ikävin on aisan e-hyväksyntä vaatimus. Aisan rakenteesta riippuen saattaa jopa onnistua, mutta käytännössä jarrut ja vetopää täytyy vaihtaa koska jenkkijarruihin ei saa tarvittavia papereita. Valomääräyksetkin on aikojen kuluessa muuttunu sen verran että ainakin takasumuvalo ja nykyään myös peruutusvalo pitää lisätä, uudessa kärryssä kaikkien muidenkin valojen ja heijastimien pitää olla e-hyväksyttyjä.
Eli jos aisa ei ole paloista hitsattu vaan suoraa muokkaamotonta palkkia akselille asti niin jenkki kärrynkin saa rekisteriin jos vaihtaa jarrut ja valot hyväksyttyihin.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.051 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi