Pachangan kunnostusta
- japponen
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
- SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 41
- Vastaanotettu kiitos 1
12 vuotta 5 kuukautta sitten #2192
: japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
Ohhoh.. Amerikassa on amerikan projektit Täytyy kyllä sanoa, että noilla lähtötiedoilla, mun pachanga-projekti tuntuu todellakin pikkulaitolta
Toivottavasti myös sieltä suunnalta kuuluu, miten vene edistyy.
Toivottavasti myös sieltä suunnalta kuuluu, miten vene edistyy.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Nordic Yacht Works
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 17
- Vastaanotettu kiitos 0
12 vuotta 5 kuukautta sitten #2194
: Nordic Yacht Works
Vastaus käyttäjältä Nordic Yacht Works aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
No, sulla on sentaan vene ajossa ja siita voi nauttia. Meilla taitaa olla lukematon maara tunteja ja varmaan hermoja repiva maara $$ edessa, mutta taa nyt on ollut sellainen vanha unelma, jonka halusin toteuttaa ja katsotaan, miten se etenee. Voin avata tanne osion kun saadaan homma siihen pisteeseen, etta jotain jarkevaa edistysta alkaa tulla. Taalla on aika aktiivinen harrastekilpasarja, jossa ajetaan vanhoilla pikku Donzeilla, Cigarretteilla jne ja siihen olis tarkoitus lahtea Pasankalla mukaan, kunhan saadaan se joskus (toivottavasti) kasaan. Pelin henkeen kuuluu tuplakaasuvaijerit niin, etta voi parissa minuutissa vaihtaa jalkakaasulle tai takaisin kahvalle jne. 502:lla pitais Sea Ray vanhuksen olla hyvissa iskuasemissa!
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- japponen
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
- SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 41
- Vastaanotettu kiitos 1
12 vuotta 5 kuukautta sitten #2200
: japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
Uusi selkänoja ja takaistuin tulivat verhoomosta. Hyvää duunia tekivät ja aikalailla alkuperäisen kaltaiset, Pachanga-logoa myöten.
Siirrettiin vene Hangosta uuteen kotisatamaan, Turkuun lauantaina. Maileja tuli (n.100) ja ensimmäinen tankillinen bensaa meni, joten kai tässä voi sanoa pikkuhiljaa kesän alkaneen.
Siirrettiin vene Hangosta uuteen kotisatamaan, Turkuun lauantaina. Maileja tuli (n.100) ja ensimmäinen tankillinen bensaa meni, joten kai tässä voi sanoa pikkuhiljaa kesän alkaneen.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: stormyn
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- japponen
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
- SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 41
- Vastaanotettu kiitos 1
12 vuotta 1 kuukausi sitten #2406
: japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- japponen
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
- SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 41
- Vastaanotettu kiitos 1
12 vuotta 2 viikkoa sitten #2467
: japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
Kilven huoltohommia. Tukilaakeri, kumipalkeet, vesiletku, vaihteistoöljyn letku ja trimmisenderit meni vaihtoon.
Nyt voi laittaa veneen talveksi talliin hyvillä mielin, kun toikin homma on hoidettu. Erikoistyökaluja ei hirveästi tarvittu. Suurin osa sujui normaaleilla välineillä, jotain mercruiser-työkaluja sain lainattua ja jotain ostettua käytettynä. Jonkun tilapäis-työkalun tein itsekin. Huolto-ohjeet löytää netistä (jopa tällainen dinosaurus)
Paras ohje oli kuitenkin ottaa rauhallisesti hapettuneiden ja ruostuneiden osien kanssa. Kulutinkin mittavasti aikaa ja asennus-kaljaa töitä tehdessä ja selvisinkin yllättävän pienillä vahingoilla ja hampaankiristyksellä (kerrankin näin!)
Nyt voi laittaa veneen talveksi talliin hyvillä mielin, kun toikin homma on hoidettu. Erikoistyökaluja ei hirveästi tarvittu. Suurin osa sujui normaaleilla välineillä, jotain mercruiser-työkaluja sain lainattua ja jotain ostettua käytettynä. Jonkun tilapäis-työkalun tein itsekin. Huolto-ohjeet löytää netistä (jopa tällainen dinosaurus)
Paras ohje oli kuitenkin ottaa rauhallisesti hapettuneiden ja ruostuneiden osien kanssa. Kulutinkin mittavasti aikaa ja asennus-kaljaa töitä tehdessä ja selvisinkin yllättävän pienillä vahingoilla ja hampaankiristyksellä (kerrankin näin!)
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- japponen
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
- SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 41
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2631
: japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Pachangan kunnostusta
Tänä vuonna tuli vaihteeksi hieman kiire saada vene vesille, joten tehtävälistalta jäi aika moni asia tekemättä mitä olin suunnitellut keväälle.
Pari asiaa ilmeni, jota täytyy kysyä asiantuntijoilta:
Kun vaihde on päällä ja käännän ruorin ääriasentoihin, kuuluu vetarista (näin ainakin oletan) tärisevää ääntä. Onkohan mahdollisesti ristinivelet tulossa tiensä päähän vai mistä moinen pärinä voisi johtua? Rasvasin kyllä nipat vetarin ollessa irti.
Toinen asia koskee potkuria:
Olin ostanut viime syksynä potkuriksi Mercury Tempest 25" ja sitä lähdettiin kokeilemaan vesillelaskun yhteydessä. Pettymys oli melkoinen. Vene lähti aluksi nousemaan liukuun, mutta välittömästi alkoi sutimaan eikä liikkunut yhtään minnekään.
Nostettiin vene ylös ja tutkiskelin potkuria, mutta en löytänyt mitään selvää syytä asialle. Tuntui siltä kuin potkurin edessä oleva painelevy olisi ollut jotenkin ahtaampi tähän potkuriin (kiinteä keskiö) kun vertasin toiseen potkuriin, jossa irtokeskiö.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia??
Potkurissa ei ollut myöskään tulppia "pakokaasu reijissä", mutta onko niillä merkitystä kun pakokaasut ei tule vetarin läpi kuitenkaan??
Pari asiaa ilmeni, jota täytyy kysyä asiantuntijoilta:
Kun vaihde on päällä ja käännän ruorin ääriasentoihin, kuuluu vetarista (näin ainakin oletan) tärisevää ääntä. Onkohan mahdollisesti ristinivelet tulossa tiensä päähän vai mistä moinen pärinä voisi johtua? Rasvasin kyllä nipat vetarin ollessa irti.
Toinen asia koskee potkuria:
Olin ostanut viime syksynä potkuriksi Mercury Tempest 25" ja sitä lähdettiin kokeilemaan vesillelaskun yhteydessä. Pettymys oli melkoinen. Vene lähti aluksi nousemaan liukuun, mutta välittömästi alkoi sutimaan eikä liikkunut yhtään minnekään.
Nostettiin vene ylös ja tutkiskelin potkuria, mutta en löytänyt mitään selvää syytä asialle. Tuntui siltä kuin potkurin edessä oleva painelevy olisi ollut jotenkin ahtaampi tähän potkuriin (kiinteä keskiö) kun vertasin toiseen potkuriin, jossa irtokeskiö.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia??
Potkurissa ei ollut myöskään tulppia "pakokaasu reijissä", mutta onko niillä merkitystä kun pakokaasut ei tule vetarin läpi kuitenkaan??
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.062 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Pachangan kunnostusta