Baja 272
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
14 vuotta 10 kuukautta sitten - 14 vuotta 10 kuukautta sitten #962
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Baja 272 kirjoittanut s24
Vene on Wihuri Power Boatsin vuonna 2000 Suomeen myymä Baja 272. Alkuperäinen kone oli Mercruiser 502MPI ja 23P kolmilapaisella tehtaan suositus potkurilla huiput oli n 52...54 solmua. Tunteja oli viime kesän 2008 jälkeen 800 tuntia. Päätin että haluan uusia koko tekniikan ja sisustuksen. Joten ei muuta kun tilamaan 496 HO Mercruiser ja sitten Top-Boatin halliin konetta irrottamaan. Samalla purettiin koko sisusta, tankki Kinasen tankki huoltoon ja vene turkuun verhoiltavaksi (Tmi Janne Eskola)huippu duunia, suunniteltiin kone tason päälle scoopit yms herkkuja.
No sitten kevään myötä kone ja tekniikka kiinni ja lopulliset viimeistelyt. Ja eihän se ihan näin mennyt. Kyllä noista uusista tekniikoista, väylä mittareista, trimmi antureista yms ei hirveästi vielä tietoa ole. Itse konekin on uudistunut sen verran, et kyllä välillä spekuloitiin suhteellisen pitkään ennen kuin oikeat osat ja asennukset astuivat paikoilleen.
Potkuria soviteltiin myös pitkään. Tietokoneohjelmat kertovat jotakin, mutta vasta 15 eri potkurin kokeilu toi lopullisen valinnan. Nyt alla on 4 lapainen 24p ja nopeutta puolella tankilla 57...58 solmua. Myrkkymaalin jätin pois. 496:lla on nyt n.80 tuntia on nyt ajettu, pientä hässäkkää on ollut, mutta niistä on selvitty pienehköin virityksin. Esim. moniura hihna alkoi vikisemään. No siinähän on nykyisin automaattinen vieterikiristin joten meni hetki ennekuin tajusi että ohjaustehostimen 3 pultista 1 on katki yksi on kateissa (ei löydy pilssistä) ja kolmas on löysällä eli koko hässäkkä tulee vinossa kulmassa moniurahihnaa kohden. No ei kun uudet pultit liimaten kiinni, ja kovaa ajoa.[img]http://http://www.sipbc.fi/index.php?option=com_joomgallery&func=detail&id=97&Itemid=69[/img]
No sitten kevään myötä kone ja tekniikka kiinni ja lopulliset viimeistelyt. Ja eihän se ihan näin mennyt. Kyllä noista uusista tekniikoista, väylä mittareista, trimmi antureista yms ei hirveästi vielä tietoa ole. Itse konekin on uudistunut sen verran, et kyllä välillä spekuloitiin suhteellisen pitkään ennen kuin oikeat osat ja asennukset astuivat paikoilleen.
Potkuria soviteltiin myös pitkään. Tietokoneohjelmat kertovat jotakin, mutta vasta 15 eri potkurin kokeilu toi lopullisen valinnan. Nyt alla on 4 lapainen 24p ja nopeutta puolella tankilla 57...58 solmua. Myrkkymaalin jätin pois. 496:lla on nyt n.80 tuntia on nyt ajettu, pientä hässäkkää on ollut, mutta niistä on selvitty pienehköin virityksin. Esim. moniura hihna alkoi vikisemään. No siinähän on nykyisin automaattinen vieterikiristin joten meni hetki ennekuin tajusi että ohjaustehostimen 3 pultista 1 on katki yksi on kateissa (ei löydy pilssistä) ja kolmas on löysällä eli koko hässäkkä tulee vinossa kulmassa moniurahihnaa kohden. No ei kun uudet pultit liimaten kiinni, ja kovaa ajoa.[img]http://http://www.sipbc.fi/index.php?option=com_joomgallery&func=detail&id=97&Itemid=69[/img]
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 10 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.037 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Baja 272