Talven projekteja...
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
Runko käydään läpi murtumien varalta, joita on jo muutama tiedossa.
Myös mahdollisia rungon muutoksia harkitaan nopeuden lisäämiseksi.
Lisäksi muutaman edellisen kauden jäljiltä jääneet "väliaikaisratkaisut"
olisi tarkoitus hoitaa siihen kuntoon, ettei laiturista irrottautumisen jälkeen tarvitse miettiä varasuunnitelmaa...
-termostaattiohjatun öljynjäähdyttimen asentaminen
-mittariston, kojelaudan sekä moottorin johtosarjan kunnostus
-keulakaiteen muutos kulun helpottamiseksi
-ns. Silent Choicen asennus
-satamapeitteen hankinta tai valmistaminen
-jne...
Ja erään "Kilpaveneen" saaminen moottorin asennusta vaille koeajokuntoon kesäksi 2009...
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- seafinn
- Poissa
- Administrator
- Sea Ray 260CC / Chevy 454, Bravo One
Kone tulee olemaan se "ehkä" ainoo homma mitä touhutaan tässä talven ja kevään aikana. Tarkotus olisi käydä koneesta läpi vain semmoset pintapuolen jutut. Kuten pulttien kuntotarkistus, marinointi laitteiden tarkistus ja apulaitteiden tarkistus. Pientä virittelyä oli tarkotus tehdä sähköpiuhoille. Tossa loppusyksystä/alkutalvesta huomasin ettei vetolaitteen trimmimittari toimi. Noh, syykin löytyi. Oli pari piuhaa irronnu Mercadosta.
Ei se ole mikään ihme, ettei mittari näytä mitään. Olin meinaan astunu piuhojen päälle kun ruuvailin tyhjiä akkuja irti. Nyt olis idea laittaa pikaliitin lukituksella siihen väliin, jolloin kaapeleiden irrotus on myös nopeeta.
Noh, tässä oli pikkusen vuolatusta meikäläisen osalta tänne palstalle.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Excalibur
- Poissa
- Junior Member
- Wellcraft Excalibur 26 -00 / Volvo Penta 496HO -06
- Viestejä: 24
- Vastaanotettu kiitos 0
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Tomi
- Poissa
- Premium Member
Projektini on siis vuoden -76 Sidewinder (välillä näkee kutsuttavan myös Super Sidewinderiksi), 18 jalkainen jettivene joita on tehty paljon myös perämoottorille. Leveä ja matala vene joka V-pohjan ja painonsa takia toimii kuitenkin yllättävän hyvin jonkinlaisessa aallokossakin, ainakin jos kyytiläiset ja kuski ei välitä kastumisesta..
Sidewinderit on ilmeisesti ollu aikanaan jonkinlaisia halpoja leluja, koska puuvahvikkeet ja gelcoat- ja kuitutyöt on tosi karkeaa tekoa ja rakenne yksinkertainen ilman mitään kerroksia tms. Vaikka mun yksilö ei kuvissa kovin pahalta näytäkkään, niin luonnossa näkyy melkeen joka paikassa tehtaalta asti mukana kulkeneita pintavirheitä, gelcoatin epätasaisuutta jne.
Kuvia omastani löytyy vähintään riittävästi osoitteesta:
www.saunalahti.fi/~kannit/Sidewinder/Sidewinder.html
Jenkkilässä näitä on ilmeisesti joka lätäkössä kun törmäsin just oikeen omaan foorumiinkin:
www.sidewinder-boats.com/portal/modules.php?name=Jig
Kuvasivuilta näkyy mun yksilön nykyinen tekniikka ja jotain omia virityksiä joista tänä talvena työnalla on lähinnä pakosarjat ja ehkä sisustus, lisäksi koneeseen tulee uudet keinut ja kansipahvit. Paljon muutakin tekemistä olis mutta yritän olla valmiina melkeen heti kun jäät sulaa...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- seafinn
- Poissa
- Administrator
- Sea Ray 260CC / Chevy 454, Bravo One
Oma vene tuli nostettua vasta joulukuussa ja kone heti perässä irti.
Kone tulee olemaan se "ehkä" ainoo homma mitä touhutaan tässä talven ja kevään aikana. Tarkotus olisi käydä koneesta läpi vain semmoset pintapuolen jutut. Kuten pulttien kuntotarkistus, marinointi laitteiden tarkistus ja apulaitteiden tarkistus. Pientä virittelyä oli tarkotus tehdä sähköpiuhoille. Tossa loppusyksystä/alkutalvesta huomasin ettei vetolaitteen trimmimittari toimi. Noh, syykin löytyi. Oli pari piuhaa irronnu Mercadosta.
Ei se ole mikään ihme, ettei mittari näytä mitään. Olin meinaan astunu piuhojen päälle kun ruuvailin tyhjiä akkuja irti. Nyt olis idea laittaa pikaliitin lukituksella siihen väliin, jolloin kaapeleiden irrotus on myös nopeeta.
Noh, tässä oli pikkusen vuolatusta meikäläisen osalta tänne palstalle.
...ai niin, meinas unohtuu toi sähköhuikka. Se pitäis kanssa virittää
kiinni.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Talvi 08-09
- Talven projekteja...