× Moottori

kierros ongelma!

  • s24
  • Poissa
  • Moderator
  • Moderator
  • Sea Ray S-24 ???
Lisää
13 vuotta 8 kuukautta sitten - 13 vuotta 8 kuukautta sitten #1355 : s24
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:kierros ongelma!
formula kirjoitti:

se voi olla että kierroslukumittari tosiaan heittää muutaman sata kierrosta niin sillähän asia selventyis sitte. pitää tarkastaa... millaisia muutoksia kaivataan jos havitellaan n. 55-60 solmun nopeutta?


Käy katsomassa S-24 sivuilta artikkelit otsikon alta moottorit ja Mach1 454 & SeaRay 260 454 moottoreiden tietoja, saat käsityksen mitä kaivataan.
Tehoa lisää 100hv - mitä enempi, sitä parempi :woohoo: :silly: Ihan pienillä muutoksilla ei kovin paljon tarvitse odottaa.
SIPBC:n sivujen tunnuksilla pääse kirjautumaan sisään...

Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 8 kuukautta sitten s24.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 8 kuukautta sitten #1356 : Pukatti
Vastaus käyttäjältä Pukatti aiheessa Vs:kierros ongelma!
paja kirjoitti:

tollaisessa daycruiser mallisessa sisäperäveneessä tuo koneen ja kilven nosto alkaa olee työnä jo sitä luokkaa että 99,9 % porukoista jättää homman sikseen. ja miten siitä kärsii sitten käyttömukavuus ja kelissä ajettavuus ja isolla kuormalla ajaminen :blink: en toki tiedä kun en ole sellaista venettä koskaan ajanut missä nostettu sisäperä.mutta sen mitä noilla perämoottoriviritelmillä ja cleavereilla aikoinaan leikin niin niiden liukuunlähtö oli aina vähän niin ja näin. :laugh:


En mää meinannutkaan että nostettas potkuriakseli pohjan tasalle. Mutta kun jossain olen nähnyt niin kavitaatiolevy on pohjan tasalla ja siinä on mun mielestä 5 solmua varaa vielä nostaa ominaisuuksien suuremmin kärsimättä...
Toi nostohomma on tietysti työläs ja saattaa perälautakin loppua kesken yläpäästä.
Toisaalta 100-200 hv tehon lisäys on sekin työläs kukkarolle?

Mutta kun tossa on nyt niin kova pito kuin ruuvais täkkipulttia puuhun niin auttaisko potkurin halkaisijan pienentäminen? Minkälaisia porukoilla on käytössä?

Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 8 kuukautta sitten #1357 : stormyn
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Vs:kierros ongelma!
Moi! Juu Formulan mainitsemat nopeudet ovat ihan realistisia ko. välityksellä ja isolohkolla. Nopeus kertoo myös, että koneessa on puhti tallessa. Loppupeleissä 90km/h = n.48solmua vakioisolohkolla ja kohtalaisen perus pohjarakenteella hyvä saavutus. Tuon kokoiseen veneeseen isolohko on jo kohtuullisen painava mylly.

Sain itse aikanaan viripikkulohkolla (noin 350hp) 21 jalkaisen chris craftin kulkemaan about saman lukeman.

Epäilen, että 55-60 solmun nopeuksiin tarvitset reilusti lisää tehoa(noin 500hp). Itse sain aikanaan noin 120-150hp tehonlisäyksellä 8-9 solmua lisää vauhtia. Ja tuon tyyppinen tehonlisäys ei tule enää pienillä muutoksilla, Toinen mahdollisuus on tietenkin tehdä pohjaan muutoksia, mutta pohjan muutokset vaativat, todellista ammattitaitoa. Kaiken kaikkiaan siis veneesi kulkee hienosti ko. konekombinaatiolla.

PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 8 kuukautta sitten #1360 : Moppe
Vastaus käyttäjältä Moppe aiheessa Vs:kierros ongelma!
Mulla ex veneessäni wellu 222 org. 271 penta (5.7)+ A1 (1.5) huiput 47 gps kn. potkurina 19x14.25 4lapa alu / 21 3lapa rst.
Ja 7.4 Penta MPI + 1.32 ja 48 gps kn!! sama 4 lapa ja vähemmän rpm. sekä 3lapa 17" mirage+ , joka kaikin puolin paras.. BB llä lievä peräpaino ilmalennoissa ;) ..
ET ihan hyvin kulkee tuo veneesi. kokeile toisen tyylistä pienempää rusettia jos kulkukulma muuuttuisi... Ja talvella 500hp irti niin luulis kulkevan 55, mutta vetari tuskin kestää.. Ja 4lapasten kanssa kannattaa olla varovainen. Sekä luultavammin merikytkin antautuu.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.050 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi