×
Moottori
Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
- Pikku-Wellu
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1564
: Pikku-Wellu
Wellcraft 192 Sport
Vastaus käyttäjältä Pikku-Wellu aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
Ok. Mielestäni yhtä huono tulos tulee vaikka sitten käyttäisi runossa auton pakosarjoja... Vakio malmikasoilla, vaikka modatuillakin ja kunnollisilla rst-sarjoilla on niin suuri virtausero, että mielummin käyttäisin sitten vaikka auton peltisarjoja.
Wellcraft 192 Sport
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
13 vuotta 10 kuukautta sitten - 13 vuotta 10 kuukautta sitten #1567
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
Märillä pakosarjoilla, mutta kuivilla dynoa varten teetetyillä risereilla onnistuu Santalalla sopimuksen mukaan. Esim. Pellen Mach 454 koneen eri komboja on dynotettu Santala Racing Oy:ssä useampaan otteeseen. Kyseiset dynoriserit olivat teetetty Stainless Marine sarjoille. Dynossa ei voi käyttää märkiä risereita lambda-anturien takia = vesi rikkoo anturit. Lisäksi Santalalla on käytettävissä MerCruiserin sarjat ainakin BBC koneeseen kuivilla risereilla. Auton peltisarjat ovat myös ok vaihtoehto, varsinkin jos veneeseen tulee jotkin aftermarket HP sarjat. Esim ym 454 kone tuotti SM sarjoilla ilman apulaitteita 500hp ja auton peltisarjoilla 508hp muutoin samalla kokoonpanolla.
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 10 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Pikku-Wellu
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1569
: Pikku-Wellu
Wellcraft 192 Sport
Vastaus käyttäjältä Pikku-Wellu aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
No hyvä. Omat märät sarjat vastaa täysin auton peltisarjoja. Alkuputket on 1-7/8" putkea ja kollektori on n. 60cm päässä, yhtä pitkillä putkilla.
Wellcraft 192 Sport
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Poissa
- Elite Member
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1571
: Hemiva
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
Mun moottori jarrutettiin Santalalla koneen omilla sarjoilla kuivana. Sarjoina oli mun omavalmiste rosterisarjat. Ei kärsinyt millään lailla sarjat siitä leikistä. Tulipahan ainakin varmanpäälle säädöt omien sarjojen kanssa....
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- formula
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 58
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 8 kuukautta sitten #1679
: formula
Vastaus käyttäjältä formula aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
onko kokemusta paljonko on todellista hevosvoima/vääntö eroa jos jarruttaa auton peltisarjoilla tai merkkarin omilla malmikasoilla?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
13 vuotta 8 kuukautta sitten #1680
: s24
On.
Riippuu tietysti viritysasteesta, mutta Mach 1 454:n parhaimmillaan auton peltisarjoilla ja kaasarilla varustettuna 508hp, ilman apulaitteita. Sama kone Merkkarin malmikasoilla ja apulaitteilla 450hp...Stainless Marinen alumiinisarjoilla ja apulaitteilla 487hp...
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs: Märillä pakosarjoilla dynottaminen?
formula kirjoitti: onko kokemusta paljonko on todellista hevosvoima/vääntö eroa jos jarruttaa auton peltisarjoilla tai merkkarin omilla malmikasoilla?
On.
Riippuu tietysti viritysasteesta, mutta Mach 1 454:n parhaimmillaan auton peltisarjoilla ja kaasarilla varustettuna 508hp, ilman apulaitteita. Sama kone Merkkarin malmikasoilla ja apulaitteilla 450hp...Stainless Marinen alumiinisarjoilla ja apulaitteilla 487hp...
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.050 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Märillä pakosarjoilla dynottaminen?