×
Moottori
Bensakoneen seokset?
- mttuomi
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 9
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 6 kuukautta sitten #1744
: mttuomi
Vastaus käyttäjältä mttuomi aiheessa Vs: Bensakoneen seokset?
jälkiasenteinen on erillisllä näytöllä, tai sitten sen voi liittää mefiin.saa näkymään tietokoneen näytöllä seoksen, mutta se että olisi open loop suora lambda ohjaus tulisi on jo vaikeempi pala. ihan aattelin sen säädellä closed loop modeen.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Cterror
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 21
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 6 kuukautta sitten - 13 vuotta 6 kuukautta sitten #1745
: Cterror
Vastaus käyttäjältä Cterror aiheessa Vs: Bensakoneen seokset?
Merikoneista mullakaan ei ole mitään järkevää ensikäden tietoa, joten siihen en suoraan osaa vastata. Moottoripyöriä olen viimeiset 6 vuotta penkitellyt, sekä vapareita, kaasutettuja että ahdettuja ja tullut siihen tulokseen että kyllä siihen 13:1 täyskaasuun kannattaisi vapari polttomoottori tähdätä.
Piggyback boxeihin teen useimmiten matka-ajon (eli ehkä voisi venekoneessa ajatella sitä käytetyintä matkanopeuden aluetta) kierroksille ja kaasunaukaisu %tteihin jonkinnäköisen bensakuopan jolla koitan saada lambdan noin 14,5:1 alueelle ettei bensakulutus kasva täysin tarpeettomasti. Voimaahan on tarjolla heti jos kierrokset nousevat, tai kaasuläppää avataan isommalle.
Vaparikoneessa alle 13:1 afrrän en ole havainnut muuta kuin pilaavan suunnilleen kaiken. en itse käyttäisi noin paksua seosta oikeastaan missään tapauksessa. paksulla oleva vapari likaa tulpat, karstoittaa, vie ylenmäärin bensaa eikä tuota yhtään lisää tehoa. päinvastoin.
Saatko ronkittua sitä ruiskuasi millä tavalla? 3d bensakartta vai jotain muuta? millaisilla väleillä? Mefi ei oo yhtään tuttu systeemi.
Tee closed looppi vaan. Onhan siinäkin hommaa pirusti, mut open voi olla aika haasteellinen tehtävä.
Piggyback boxeihin teen useimmiten matka-ajon (eli ehkä voisi venekoneessa ajatella sitä käytetyintä matkanopeuden aluetta) kierroksille ja kaasunaukaisu %tteihin jonkinnäköisen bensakuopan jolla koitan saada lambdan noin 14,5:1 alueelle ettei bensakulutus kasva täysin tarpeettomasti. Voimaahan on tarjolla heti jos kierrokset nousevat, tai kaasuläppää avataan isommalle.
Vaparikoneessa alle 13:1 afrrän en ole havainnut muuta kuin pilaavan suunnilleen kaiken. en itse käyttäisi noin paksua seosta oikeastaan missään tapauksessa. paksulla oleva vapari likaa tulpat, karstoittaa, vie ylenmäärin bensaa eikä tuota yhtään lisää tehoa. päinvastoin.
Saatko ronkittua sitä ruiskuasi millä tavalla? 3d bensakartta vai jotain muuta? millaisilla väleillä? Mefi ei oo yhtään tuttu systeemi.
Tee closed looppi vaan. Onhan siinäkin hommaa pirusti, mut open voi olla aika haasteellinen tehtävä.
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 6 kuukautta sitten Cterror.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- mttuomi
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 9
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 6 kuukautta sitten - 13 vuotta 6 kuukautta sitten #1746
: mttuomi
Vastaus käyttäjältä mttuomi aiheessa Vs: Bensakoneen seokset?
Täysi säädettävyys.
Esim. ennakko vs map on säädettävissä 3d kartalla 200rpm/0.1bar välein ja polttoaine vs map on samoin.
Itsellä on ahdetussa 5 syl audin koneessa maantieajoon säädetty 15.5:1 ja hienosti kulkee. ahdonpuolella sitten 12-12.5:1 1.6bar on ahtoa isolla ahtimella.
Mutta venekoneet ovat jatkuvassa "ylämäessä" siksi luulisin että tarvitsevat rikkaampaa seosta.
Esim. ennakko vs map on säädettävissä 3d kartalla 200rpm/0.1bar välein ja polttoaine vs map on samoin.
Itsellä on ahdetussa 5 syl audin koneessa maantieajoon säädetty 15.5:1 ja hienosti kulkee. ahdonpuolella sitten 12-12.5:1 1.6bar on ahtoa isolla ahtimella.
Mutta venekoneet ovat jatkuvassa "ylämäessä" siksi luulisin että tarvitsevat rikkaampaa seosta.
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 6 kuukautta sitten mttuomi. Syy: lisäys
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Cterror
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 21
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 6 kuukautta sitten #1747
: Cterror
Vastaus käyttäjältä Cterror aiheessa Vs: Bensakoneen seokset?
Pitäisi joku veneen säätövelho löytää mutta harvassa ovat. ahtimelle tosiaan alle 13 tuottaa lisää tehoa, mutta vapari laskee tehoa tuon jälkeen, ja siihen perustuen en
säätäisi itse niin paksulle veto päällä. Liukukynnyksen jälkeen koittaisin nostella hieman pienemmälle syöttöä, mutten ehkä ihan tuonne 15 asti juuri siksi että nämä ovat tavallaan ylämäessä.
12:1 laskee vaparin tehoa aivan huolella, joten liukuunnousu yms täyskaasuasennot pitäisi kyllä saada hieman ylemmäs. pakolämpömittarilla voisit kuivasta sarjasta saada jotain osviittaa lisäksi siihen tasakaasun säätöön. tai vaikka ir mittarilla suoraan pakosarjojen juuresta?
säätäisi itse niin paksulle veto päällä. Liukukynnyksen jälkeen koittaisin nostella hieman pienemmälle syöttöä, mutten ehkä ihan tuonne 15 asti juuri siksi että nämä ovat tavallaan ylämäessä.
12:1 laskee vaparin tehoa aivan huolella, joten liukuunnousu yms täyskaasuasennot pitäisi kyllä saada hieman ylemmäs. pakolämpömittarilla voisit kuivasta sarjasta saada jotain osviittaa lisäksi siihen tasakaasun säätöön. tai vaikka ir mittarilla suoraan pakosarjojen juuresta?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- mttuomi
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 9
- Vastaanotettu kiitos 0
13 vuotta 3 viikkoa sitten - 13 vuotta 3 viikkoa sitten #1976
: mttuomi
Reilu 364hv moottori sitten kirnusi, kaikki apulaitteet toiminnassa ja imcon sarjat. nätisti toimii. Vääntö jäi kyllä vain ~550Nm. AFR 12.9-13.0:1.
Vastaus käyttäjältä mttuomi aiheessa Vs: Bensakoneen seokset?
Liitetiedostoa ei löydy
Reilu 364hv moottori sitten kirnusi, kaikki apulaitteet toiminnassa ja imcon sarjat. nätisti toimii. Vääntö jäi kyllä vain ~550Nm. AFR 12.9-13.0:1.
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 3 viikkoa sitten mttuomi.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.051 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Bensakoneen seokset?