×
Moottori
Benasalinja 502 470hp
- nova
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 23
- Vastaanotettu kiitos 0
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2592
: nova
Benasalinja 502 470hp kirjoittanut nova
Hei tietäjät.
Ongelmaa esiintyy uudessa moottorissa, ei ota kierroksia ku vähän pääl 4000rpm, penkissä kiersi kuitenki hyvin 5500rpm. Joten bensalinja varmaan sit ahdistaa, joten kysymys kuuluu kui iso puutarhaletku sinne pitäs nyt vetää, riittääkö vanha 9,5mm tankkiotto ja siitä an8 linja sähköpumpulle, väliin meinasin tunkee tollasen Racor 3120r-rac-32 suodattimen. No miltä kuulostaa ?, vanhassa linjastossa muutama nippa mis ei ollu ku 7mm reikä ja välis on viel merkkarin perus suodatinjalka jossa semmonen peltipaperisuodatin/vedenerotin. Voiko regulaattorin ylivuodon vetää imulinjaan ennen bensapumppua vai pitääkö sen mennä vapaasti tankkii ku imulinjas on kuiteski alipaine ?
Sähköiseltä bensapumpulta lähtee an8:n linja reguun josta yhtyy kahdella an6:lla 850 holleyyn, ei se painepuolelta enää voi ahdistaa ?
Ja kukaan ei tietenkään muistanu kattoo bensapaineita ajossa viimekesän, mut en saa päähäni muuta syypäätä ku bensalinja.
Ajatuksia ?
Ongelmaa esiintyy uudessa moottorissa, ei ota kierroksia ku vähän pääl 4000rpm, penkissä kiersi kuitenki hyvin 5500rpm. Joten bensalinja varmaan sit ahdistaa, joten kysymys kuuluu kui iso puutarhaletku sinne pitäs nyt vetää, riittääkö vanha 9,5mm tankkiotto ja siitä an8 linja sähköpumpulle, väliin meinasin tunkee tollasen Racor 3120r-rac-32 suodattimen. No miltä kuulostaa ?, vanhassa linjastossa muutama nippa mis ei ollu ku 7mm reikä ja välis on viel merkkarin perus suodatinjalka jossa semmonen peltipaperisuodatin/vedenerotin. Voiko regulaattorin ylivuodon vetää imulinjaan ennen bensapumppua vai pitääkö sen mennä vapaasti tankkii ku imulinjas on kuiteski alipaine ?
Sähköiseltä bensapumpulta lähtee an8:n linja reguun josta yhtyy kahdella an6:lla 850 holleyyn, ei se painepuolelta enää voi ahdistaa ?
Ja kukaan ei tietenkään muistanu kattoo bensapaineita ajossa viimekesän, mut en saa päähäni muuta syypäätä ku bensalinja.
Ajatuksia ?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- jami
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
11 vuotta 6 kuukautta sitten - 11 vuotta 6 kuukautta sitten #2593
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Benasalinja 502 470hp
Mun uudessa 496:ssa, josta dynottiin 495hp @ 5400rpm, on moottorinrakentajan ohje, että bensalinja tankista bensapumpulle pitää olla vähintään ½ tumaa eli n 13mm ja että bensalinja on ehdottoman tiivis, ettei ime ilmaa sekaan. Niin ja bensafiltteri riittävänkokoisilla liitännöillä ja filtteripatruunalla väliin. Tämänkokoiset ja tehoiset masiinat kun tarvii n. 140-150 l/h huipputeholla...
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 6 kuukautta sitten jami.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- janihei
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 33
- Vastaanotettu kiitos 0
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2604
: janihei
Vastaus käyttäjältä janihei aiheessa Vs: Benasalinja 502 470hp
Terve, yleensä amerikan veneiden tankkien imuputkissa on sellainen kuula joka toimii jokinlaisena takaisku venttiilinä ja tämä saattaa siellä ahdistaa, pois vaan tuollaiset tukkeet sieltä... tällainen ongelman oli omassani kun vaihdoin tehokkaamman moottorin..
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Baja272
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2629
: Baja272
Vastaus käyttäjältä Baja272 aiheessa Vs: Benasalinja 502 470hp
Moi,
Mulla oli 502 mercruiserissa saman tyyppinen ominaisuus. Sitte yx hokas mittareiden kaa kun ajettiin täysii 5100 rpm n. 5min nii sit "boksi" käskee kääntää sytystä myöhemmälle jne. No sitten selvis jotta tuo nakutuksen esto anturi (Detonaationakutusanturi)tunsi että moottori nakutti ja tieto meneee boksille joka käsekee suojautumaan nakutukselta kääntämällä sytytystä myöhäsemmälle, eli kierrokset putosi tuonne 4000 rpm:n tuntumaan. Piuha anturista irti ja kaikki ok. Uusi anturi ei ole kallis mutta pitää tietää mihin momenttiin sen kiristää. Uudellakin anturilla ominaisuus jatkui mulla joten piuha irti ajeletiin. Tietty pitää olla 98E5 bensat ym. olla varma ettei kone oikeesti nakuta.
T. Jyrki
Mulla oli 502 mercruiserissa saman tyyppinen ominaisuus. Sitte yx hokas mittareiden kaa kun ajettiin täysii 5100 rpm n. 5min nii sit "boksi" käskee kääntää sytystä myöhemmälle jne. No sitten selvis jotta tuo nakutuksen esto anturi (Detonaationakutusanturi)tunsi että moottori nakutti ja tieto meneee boksille joka käsekee suojautumaan nakutukselta kääntämällä sytytystä myöhäsemmälle, eli kierrokset putosi tuonne 4000 rpm:n tuntumaan. Piuha anturista irti ja kaikki ok. Uusi anturi ei ole kallis mutta pitää tietää mihin momenttiin sen kiristää. Uudellakin anturilla ominaisuus jatkui mulla joten piuha irti ajeletiin. Tietty pitää olla 98E5 bensat ym. olla varma ettei kone oikeesti nakuta.
T. Jyrki
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Baja272
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2630
: Baja272
Vastaus käyttäjältä Baja272 aiheessa Vs: Benasalinja 502 470hp
Ai niin yx uusijuttu on ollu ainakin 496HO moottoreissa on ollu joitkin sarjanumero välejä joissa on ollut bensapumpussa ominaisuus. Bensa lähtee korkeapaine piirissä "kiehumaan". Käsitin jotta Bensapumpun sisään rakennettu lauhdutin pitää olla vastavirtainen (vesi/bensa), mutta joku sarja on ollut myötä suunntainen jolloin bensa ei jäähdy kovassa väännössä. Itse sain takuuna uuden pumpun...
T. jyrki
T. jyrki
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Sc454
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 18
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 3 kuukautta sitten #3553
: Sc454
-91 Sleekcraft Enforcer 28' 540 efi
Vastaus käyttäjältä Sc454 aiheessa Vs: Benasalinja 502 470hp
3/8 letku ja se vakio paska paperisuodatin riittää +600hp kaasarimallissa.
110gph mekaaninen pumppu
Moneen kertaan testattu juttu
Kuulapaskat tankissa myös kiinni
Nyt sama pumppu täyttää ruiskun surgea. Edelleen toimii ja hieman enemmän tehoakin
110gph mekaaninen pumppu
Moneen kertaan testattu juttu
Kuulapaskat tankissa myös kiinni
Nyt sama pumppu täyttää ruiskun surgea. Edelleen toimii ja hieman enemmän tehoakin
-91 Sleekcraft Enforcer 28' 540 efi
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.060 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Benasalinja 502 470hp