×
Moottori
vettä pakosarjassa
- kylis
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 69
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 3 kuukautta sitten #3698
: kylis
vettä pakosarjassa kirjoittanut kylis
taas loppuu järki. mikähän piru tota 383 sbc:tä mahtaa riivata kun tulee pakosarjan pohjalle aikalailla vettä? ei saa oikein selvää mistä se sitä roiskii. sarjat on uudet hge:n alumiiniset. nokkana compin xm264hr, ei pitäs olla liian raju? suorat putket. ideoita mitä tehdä? kai ne tarttis ponnistaa mut tuntuis hullulta että molemmat sarjat vuotais uutena. vaikka onkin kiinalaiset ja vene ei siis vedessä vaa pihalla käyttäny sitä.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 3 kuukautta sitten #3699
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: vettä pakosarjassa
Sulla on ilmeisesti tarkistus roppu pakomutkissa kun pystyt toteamaaan veden pakosarjan pohjalta?
Onko vesi pakosarjan pohjalla heti koneen sammuttua vai vasta hetken päästä?
Mulla oli samaa vikaa aikasemmin joka johtu ns. takaisinvedosta jota tulee kun käytti pienillä kierroksilla. Siihen auttoi kun käytti kierroksia nopeasti reilussa parissa tonnissa ennen sammuttamista.
Nokka on comp hr276/sbc 350. Sama hge pakosarja + vakiotyyliset pakomutkat (tarkistus ropuilla),20cm jatkettuina.
Pakosarjan ja pakomutkan tiiviste oli sokea eli jäähdytysvesi kiertää pakomutkaan laipan ulkopuolelta niin vesi päätyy pienemmällä riskillä pakosarjan pohjalle.
Nyt tein keväällä uudet pakomutkat rosterista ja pakoputken pituus ennen jäähdytysveteen yhdistämistä on n. 45-50cm. Ei enään vettä pakosarjan pohjalla
Onko vesi pakosarjan pohjalla heti koneen sammuttua vai vasta hetken päästä?
Mulla oli samaa vikaa aikasemmin joka johtu ns. takaisinvedosta jota tulee kun käytti pienillä kierroksilla. Siihen auttoi kun käytti kierroksia nopeasti reilussa parissa tonnissa ennen sammuttamista.
Nokka on comp hr276/sbc 350. Sama hge pakosarja + vakiotyyliset pakomutkat (tarkistus ropuilla),20cm jatkettuina.
Pakosarjan ja pakomutkan tiiviste oli sokea eli jäähdytysvesi kiertää pakomutkaan laipan ulkopuolelta niin vesi päätyy pienemmällä riskillä pakosarjan pohjalle.
Nyt tein keväällä uudet pakomutkat rosterista ja pakoputken pituus ennen jäähdytysveteen yhdistämistä on n. 45-50cm. Ei enään vettä pakosarjan pohjalla
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- kylis
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 69
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 3 kuukautta sitten #3700
: kylis
Vastaus käyttäjältä kylis aiheessa Vs: vettä pakosarjassa
eiku oon käyttäny mutkia irti ku oli samaa ongelmaa itse tehdyillä rostemiitti mutkilla. aattelin et ois suunnittelu virhe mut samaa tekee noi tehtaanlaiset. ja kun meinasin päästä helpolla tästä kai se täytyy nostaa kone pois ja käyttää pukissa ni pääsee kummastelee paremmin vuotaako se mutkan tiivisteestä vai vetääkö vettä takaisin päin. viimeiseksi käytin n. 10min ja tarkoituksella annoin louskuttaa tyhjää. ja vettä oli huomattavasti, ei mitää tippoja vaa reilusti.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 3 kuukautta sitten #3701
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: vettä pakosarjassa
Mulla oli tälläset tiivisteet käytössä viime kesänä, massatiiviste-pelti-massatiiviste.
En oikein luota paperi tiivareihin..
www.marineparts.fi/varaosat/v-sisaperamoottorit/mercruiser/moottorin-osia/vav-memo-tuotteet/tiiviste...tys-rec27-864850a02/
Noista leikkasin noi "korvat" pois kun oli turhat, lisäksi viilasin käsiviilalla laipat suoriksi pakosarjoista/mutkista joten olin aika varma ettei vuotanut enää laipasta vettä.
Eikai sitä nyt koko konetta tarvi irroittaa että saa tiiveyden katsottua?
Kokeile vielä sitä kierrosten nostoa ennen sammutusta, onko vaikutusta?
Mullakaan ei ollut paljoa vettä pakkosarjan pohjalla mutta sen verran pumpulitikun pää kastui.
En oikein luota paperi tiivareihin..
www.marineparts.fi/varaosat/v-sisaperamoottorit/mercruiser/moottorin-osia/vav-memo-tuotteet/tiiviste...tys-rec27-864850a02/
Noista leikkasin noi "korvat" pois kun oli turhat, lisäksi viilasin käsiviilalla laipat suoriksi pakosarjoista/mutkista joten olin aika varma ettei vuotanut enää laipasta vettä.
Eikai sitä nyt koko konetta tarvi irroittaa että saa tiiveyden katsottua?
Kokeile vielä sitä kierrosten nostoa ennen sammutusta, onko vaikutusta?
Mullakaan ei ollut paljoa vettä pakkosarjan pohjalla mutta sen verran pumpulitikun pää kastui.
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- kylis
- Kirjoittaja
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 69
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 3 kuukautta sitten #3702
: kylis
Vastaus käyttäjältä kylis aiheessa Vs: vettä pakosarjassa
jonkun tyyppiset massa tiivisteet tossa ny onkin ja joka aukasun jälkeen laittanu uudet.täytyy koittaa viel josko sais vietyä putket kuivana vähän pidemmälle. ja kone on vasta nostettu paikalleen, ei kasattu viel mitää ympäril. piuhat ja letkut irti ja ylös. no, kattoo mitä tässä keksii.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.046 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- vettä pakosarjassa