Glastron Carlson CV-21
- Hulashaker
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
Tomi kirjoitti: Aivan helvetin hieno sisustus! Noin hyvin orkkiksena säilyneitä ei varmaan montaa enää maailmallakaan ole.
Olis muutama kysymys tekniikasta, niin voisin taas vähän vertailla omaani.
Eli ilmeisesti kyseessä on JC-jetti ilman divertteriä, mikä impelleri? ja paljonko kiertää 45 solmussa? Ja onko toi 45 ihan GPS-solmuja?
Tekniikaksi on jetin tilalle vaihdettu varmaan jo 70-luvun lopulla Volvo Pentan letukan pikkulohkoon perustuva sisäperämoottori. Potkurin nousua en ole tsekannut, mutta nousee kuormallakin vaivattoman nopeasti plaaniin ja kulkee tuon 45 solmua gps:llä mitattuna. Voisi kuvitella, että tuolla paketilla hyötysuhde on aika paljon parempi kuin perinteisellä jetillä. Jetti kyllä muuten houkuttelisi, ja varmaan sellainen taaksepäin siirretty malli olisi hyvä, kun painavaa koneenmurikkaa saisi takemmaksi. Onhan se tietenkin iso askartelu alkaa tekemään konversiota takaisinpäin joten saas nähdä. Stroukkaamalla ja kunnon kansilla tuosta hiirimoottoristakin saisi suht vaivattomasti sen 150 venekelpoista heppaa lisää ilman suurempaa hipostelua.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hulashaker
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
nemi kirjoitti: Kylläpä on hieno! Ei muuta kun kesällä SIPBC meettiin mukaan
Kiitos kehuista ja kutsusta! Ihan mieluusti voisin tulla potkimaan, ööö, köliä(?) jos tähdet sattuvat sopivasti kohdalleen.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Tomi
- Poissa
- Premium Member
Hulashaker kirjoitti:
Tomi kirjoitti: Aivan helvetin hieno sisustus! Noin hyvin orkkiksena säilyneitä ei varmaan montaa enää maailmallakaan ole.
Olis muutama kysymys tekniikasta, niin voisin taas vähän vertailla omaani.
Eli ilmeisesti kyseessä on JC-jetti ilman divertteriä, mikä impelleri? ja paljonko kiertää 45 solmussa? Ja onko toi 45 ihan GPS-solmuja?
Tekniikaksi on jetin tilalle vaihdettu varmaan jo 70-luvun lopulla Volvo Pentan letukan pikkulohkoon perustuva sisäperämoottori. Potkurin nousua en ole tsekannut, mutta nousee kuormallakin vaivattoman nopeasti plaaniin ja kulkee tuon 45 solmua gps:llä mitattuna. Voisi kuvitella, että tuolla paketilla hyötysuhde on aika paljon parempi kuin perinteisellä jetillä. Jetti kyllä muuten houkuttelisi, ja varmaan sellainen taaksepäin siirretty malli olisi hyvä, kun painavaa koneenmurikkaa saisi takemmaksi. Onhan se tietenkin iso askartelu alkaa tekemään konversiota takaisinpäin joten saas nähdä. Stroukkaamalla ja kunnon kansilla tuosta hiirimoottoristakin saisi suht vaivattomasti sen 150 venekelpoista heppaa lisää ilman suurempaa hipostelua.
Ok. Mä ajattelin että on vaan kone vaihdettu pentaan..
Miten muuten perälauta on toteutettu? Vai onks jettimallisissakin Carssoneissa ihan kunnollinen orkkiksena? Meinaan vaan että jetti sidewinderissä on tosi surkee, varmaan alle 2cm paksu perälauta kun jettihän ei sitä rasita.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hulashaker
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
Tomi kirjoitti: Ok. Mä ajattelin että on vaan kone vaihdettu pentaan..
Miten muuten perälauta on toteutettu? Vai onks jettimallisissakin Carssoneissa ihan kunnollinen orkkiksena? Meinaan vaan että jetti sidewinderissä on tosi surkee, varmaan alle 2cm paksu perälauta kun jettihän ei sitä rasita.
En ole kyllä älynnyt ihmetellä perälaudan materiaalivahvuutta tarkemmin muuten, kuin että muistaakseni on aika järeetä tavaraa. Otaksun, että se on tehty kokonaan uusiksi konversion yhteydessä, koska perälaudassa pitäisi olla tehtaan jäljiltä metalflake, mutta tässä valkoinen gelcoat ja valkoista ruiskuharsoa on muutamissa paikoissa hitusen fleikin päällä, joten koko perälaudan pinta on taiteiltu uusiksi.
Itse asiassa koko valkoinen pohja on tehty samalla uusiksi ja on todella siistissä kuosissa.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hulashaker
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 10
- Vastaanotettu kiitos 0
www.carcollection.at
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Yleistä
- Glastron Carlson CV-21