Glastron Carlson CV-21

  • Hulashaker
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1575 : Hulashaker
Vastaus käyttäjältä Hulashaker aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21

Tomi kirjoitti: Aivan helvetin hieno sisustus! Noin hyvin orkkiksena säilyneitä ei varmaan montaa enää maailmallakaan ole.

Olis muutama kysymys tekniikasta, niin voisin taas vähän vertailla omaani.
Eli ilmeisesti kyseessä on JC-jetti ilman divertteriä, mikä impelleri? ja paljonko kiertää 45 solmussa? Ja onko toi 45 ihan GPS-solmuja?


Tekniikaksi on jetin tilalle vaihdettu varmaan jo 70-luvun lopulla Volvo Pentan letukan pikkulohkoon perustuva sisäperämoottori. Potkurin nousua en ole tsekannut, mutta nousee kuormallakin vaivattoman nopeasti plaaniin ja kulkee tuon 45 solmua gps:llä mitattuna. Voisi kuvitella, että tuolla paketilla hyötysuhde on aika paljon parempi kuin perinteisellä jetillä. Jetti kyllä muuten houkuttelisi, ja varmaan sellainen taaksepäin siirretty malli olisi hyvä, kun painavaa koneenmurikkaa saisi takemmaksi. Onhan se tietenkin iso askartelu alkaa tekemään konversiota takaisinpäin joten saas nähdä. Stroukkaamalla ja kunnon kansilla tuosta hiirimoottoristakin saisi suht vaivattomasti sen 150 venekelpoista heppaa lisää ilman suurempaa hipostelua.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Hulashaker
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1576 : Hulashaker
Vastaus käyttäjältä Hulashaker aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21

nemi kirjoitti: :woohoo: Kylläpä on hieno! Ei muuta kun kesällä SIPBC meettiin mukaan ;)


Kiitos kehuista ja kutsusta! Ihan mieluusti voisin tulla potkimaan, ööö, köliä(?) jos tähdet sattuvat sopivasti kohdalleen. :)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten - 13 vuotta 10 kuukautta sitten #1577 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21
tuohan on helppo vetästä maita pitkin mihin vaan,joten ei muuta ku haminaan sitte kesän aloitukseen :P :silly:

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 10 kuukautta sitten paja.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1578 : Tomi
Vastaus käyttäjältä Tomi aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21

Hulashaker kirjoitti:

Tomi kirjoitti: Aivan helvetin hieno sisustus! Noin hyvin orkkiksena säilyneitä ei varmaan montaa enää maailmallakaan ole.

Olis muutama kysymys tekniikasta, niin voisin taas vähän vertailla omaani.
Eli ilmeisesti kyseessä on JC-jetti ilman divertteriä, mikä impelleri? ja paljonko kiertää 45 solmussa? Ja onko toi 45 ihan GPS-solmuja?


Tekniikaksi on jetin tilalle vaihdettu varmaan jo 70-luvun lopulla Volvo Pentan letukan pikkulohkoon perustuva sisäperämoottori. Potkurin nousua en ole tsekannut, mutta nousee kuormallakin vaivattoman nopeasti plaaniin ja kulkee tuon 45 solmua gps:llä mitattuna. Voisi kuvitella, että tuolla paketilla hyötysuhde on aika paljon parempi kuin perinteisellä jetillä. Jetti kyllä muuten houkuttelisi, ja varmaan sellainen taaksepäin siirretty malli olisi hyvä, kun painavaa koneenmurikkaa saisi takemmaksi. Onhan se tietenkin iso askartelu alkaa tekemään konversiota takaisinpäin joten saas nähdä. Stroukkaamalla ja kunnon kansilla tuosta hiirimoottoristakin saisi suht vaivattomasti sen 150 venekelpoista heppaa lisää ilman suurempaa hipostelua.


Ok. Mä ajattelin että on vaan kone vaihdettu pentaan..
Miten muuten perälauta on toteutettu? Vai onks jettimallisissakin Carssoneissa ihan kunnollinen orkkiksena? Meinaan vaan että jetti sidewinderissä on tosi surkee, varmaan alle 2cm paksu perälauta kun jettihän ei sitä rasita.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Hulashaker
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten - 13 vuotta 10 kuukautta sitten #1579 : Hulashaker
Vastaus käyttäjältä Hulashaker aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21

Tomi kirjoitti: Ok. Mä ajattelin että on vaan kone vaihdettu pentaan..
Miten muuten perälauta on toteutettu? Vai onks jettimallisissakin Carssoneissa ihan kunnollinen orkkiksena? Meinaan vaan että jetti sidewinderissä on tosi surkee, varmaan alle 2cm paksu perälauta kun jettihän ei sitä rasita.


En ole kyllä älynnyt ihmetellä perälaudan materiaalivahvuutta tarkemmin muuten, kuin että muistaakseni on aika järeetä tavaraa. Otaksun, että se on tehty kokonaan uusiksi konversion yhteydessä, koska perälaudassa pitäisi olla tehtaan jäljiltä metalflake, mutta tässä valkoinen gelcoat ja valkoista ruiskuharsoa on muutamissa paikoissa hitusen fleikin päällä, joten koko perälaudan pinta on taiteiltu uusiksi.
Itse asiassa koko valkoinen pohja on tehty samalla uusiksi ja on todella siistissä kuosissa.
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 10 kuukautta sitten Hulashaker.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Hulashaker
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #1580 : Hulashaker
Vastaus käyttäjältä Hulashaker aiheessa Vs: Glastron Carlson CV-21
Laitetaanpa tänne linkki tuommoisesta Sidewinderin näköisestä härvelistä, joka on myynnissä Itävallassa (sieltä tuo Karlssonikin tuli noudettua). Sivulta kun klikkaa "Fahrzeuge" ja sitten selaa alas kunnes löytyy Tahiti Jet Boot. Hienon näköinen punainen metalflake-amme isolla oldsilla ja jetillä. Tuominen euroopasta on vallan simppeliä: Pyytää vaan kärryn tiedot ensin ja hakee siirtokilvet ja vakuutuksen. Sitten ajetaan Itävaltaan. Tukholmasta itävallan puolelle 15h, kun ei pidä pitkiä kusitaukoja ja on kaksi kuskia tuuppaamassa putki punasena. Sitten yöpyminen ja aamulla kaupat ja trailerin kanssa pikkuhiljaa takaisin kotipihaan. Traikun rekisteröintikatsastus, ilmoitus venerekisteriin maistraatissa ja se on siinä. Hyvä pääsiäisreissu. :)


www.carcollection.at

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.053 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi