Ohjaustehostimen hydrauliputken liitinruuvi

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
9 vuotta 11 kuukautta sitten - 9 vuotta 11 kuukautta sitten #1327 : jami
Ongelmana on, etten löydä mistään pääkaupunkiseudulta sopivaa liitinruuvia / nippaa Mercruiserin ohjaustehostimen painepuolen eli työsylinterille tulevaan letkuun. Liitinruuvissa on harvinainen kierre eli 7/16" x 20 UNF (UNF=kierrettä tuumalla) ja ruuvin läpi menevän putken halkaisija on n. <6,5mm (jotain vastaavaa tuumissa)ja siinä on trumpettimainen pää, joka tiivistyy vastakappaleen pohjassa olevaan kartioon. Ainoa putkeen sopiva nippa, jonka olen löytänyt on kierteellä 24 UNF eli liian tiuha. Olen löytänyt yhden liitinruuvin oikealla 20 UNF kierteellä, mutta siinä on taas liian pieni reikä putkelle ja ruuvin päästä puuttuu sisäkartio "trumpetille".

Olen nyt kolunnut niin monta varaosa-, jarru- ja hydrauliliikettä, että näyttää siltä, että ainoa keino olisi jollain työstökoneella "tuunata" tuosta oikealla kierteellä olevasta ruuvista sopiva. Pitäisi siis porata reikä 5mm:sta 6,5mm:iin, lyhentää hieman ja sorvata ruuvin kierrepäähän sisäkartio. Onko kenelläkään tietoa mikä firma / kuka voisi tuon työstön tehdä?

Tai lojuuko jollain tallissaan sopiva ylimääräinen liitosruuvi vanhasta Mercruiserin tehostimen letkusta?

Kuvassa putkessa sopiva ruuvi, jossa väärä kierre ja vieressä tuo "aihio", josta ehkä saisi työstettyä sopivan...

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 9 vuotta 11 kuukautta sitten jami.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 vuotta 11 kuukautta sitten #1328 : kylis
Vastaus käyttäjältä kylis aiheessa Vs:Ohjaustehostimen hydrauliputken liitinruuvi
oisko trimmi moottorilta lähtevissä letkuissa tollanen nippa? halkaisija on ainakin hyvin liki. kierrekampaa en löytynyt tähän hätään. tossa ois yks poikki palanut letku jouten mistä sen saa jos vaan on sopiva.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
9 vuotta 11 kuukautta sitten - 9 vuotta 11 kuukautta sitten #1358 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Ohjaustehostimen hydrauliputken liitinruuvi
Suurkiitos avusta liitinmutterin löytämisessä / ongelman ratkaisusta kaikille osallistuneille!

Lopputulos näyttää olevan, että letkun nipassa on ollut oikea kierre 7/16 x 24UNF, mutta uudessa tehostimen työsylinterissä ollut ns. vanhanmallisille hydrauliletkuille tarkoitetuista adaptereista toinen on tehty väärällä kierteellä (7/16 x 20UNF) eikä siihen löydy sopivaa nippaa mistään! Mercury käyttää nykyisin ainoastaan yhdenlaista servosylinteriä, johon voidaan liittää sitten uudenmalliset tai (adaptereilla) vanhanmalliset letkut. Olkaapa tarkkana, jos joudutte sylinterin vaihtamaan.

Tappelen nyt servon toimittaneen firman kanssa uuden oikeanlaisen adapterin saamiseksi, sillä muuten sama ongelma toistuu, jos letkun joutuu joskus vaihtamaan...tai sitten joutuu vaihtamaan uudenmalliset letkut ja liittimet.

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Viimeksi muokattu: 9 vuotta 11 kuukautta sitten jami.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
9 vuotta 10 kuukautta sitten #1400 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Ohjaustehostimen hydrauliputken liitinruuvi
Tämä homma päättyi nyt sitten niin, että firma ei myöntänyt vääriä kierteitä, mutta lähetti pyynnöstäni toiset adapterit, jotka käyvät uusiin pikaliittimillä oleviin letkuihin, jos joskus joutuu letkut uusimaan... Sain nykyisen (vanhan mallisen) letkun sovitettua adapterin kierteeseen teettämällä uuden liitinputken letkun päähän ja sorvauttamalla sopivan liitinmutterin toisesta erilaisesta mutterista, jossa oli adapteriin sopiva (20UNF) kierre. Mutta kolme viikkoa siihen meni parasta kesäaikaa...Damn it.

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.067 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi