Wellcraft Nova 23 xl -88

  • karjal
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten - 14 vuotta 3 kuukautta sitten #1413 : karjal
Wellcraft Nova 23 xl -88 kirjoittanut karjal
Joo eli tämmöinen peli tuli haettua parisen viikkoa sitten. Tiputettiin heti järveen että ehti edes hieman kokeilla ennen talvea. Satamassa:



Ja tankkaamassa:



Nyt alkaa olla tiedossa jo ensi kevään remontit ja venekin on nostettu jo kuiville. Uuden kuomun teetätin joka on edes hieman fiksumman näköinen ja veden pitävämpi.

Tekniikkana 330 hp Mercruiser 454 + Bravo One (Diesel X kuulemma?) 1.65 välityksellä. Koeajolla saatiin 47.5 GPS solmua, 4200 RPM, kolmen hengen kuormalla ja 27-nousuisella? Powertech:in 4-lapaisella potkurilla. Nopeuteen olin kyllä todella tyytyväinen, ainakin näin alkuun.

Ohjaus on muutettu Capillanon ruoripumpuksi + tuplasylinterit asennettuna Bravoon Imcon kiinnityslevyllä. Ohjaus on kyllä fiksun oloinen.

Kevättä varten on tiedossa mm. sähköhommia ym. sipisteltävää. Niistä myöhemmin..
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 3 kuukautta sitten karjal.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • karjal
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten #1414 : karjal
Vastaus käyttäjältä karjal aiheessa Vs:Wellcraft Nova 23 xl -88
Ja jos jollain klubilaisella on vastaava vekotin ni saa ilmoitella. Kommenttejakin jäädään kuuntelemaan..

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • s24
  • Poissa
  • Moderator
  • Moderator
  • Sea Ray S-24 ???
Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten #1415 : s24
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Wellcraft Nova 23 xl -88
Tekniikka on ainakin voimissaan, vakio 7.4l/330hp vie tuon kokoista venettä = CC 245LTD, Mach 1,Sea Ray 24, Wellcraft 222, Formula 242
45-48 solmun välille potkurista ja vetarin välityksestä riippuen.

Ja luultavammin kulutus/mpk jää kohtuullisen alhaisiin lukemiin, kun kierrokset vs nopeus on alhaiset.

Nyt jos vielä tyydyt nopeuteen, kuten me muutkin :woohoo: :blink: :silly: ???

Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • karjal
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten #1416 : karjal
Vastaus käyttäjältä karjal aiheessa Vs:Wellcraft Nova 23 xl -88
Saa nähdä kuinka malttaa olla viilaamatta. Mutta nyt alkuun pitää saada ihan perusasioita kohdalleen.. Lisäksi tuossa tulvahti mieleen kysymyksiä:

-Luin tehtaan manuaalista moottorin toimenpiteet talvehtimista varten, aika työlään kuuloinen tapa oli neuvottu. Aiempi omistaja on syöttänyt pelkästään glykolit vetolaitteen kautta moottoriin. Mitäs raati sanoo tästä?

Joku viisaampi väitti että näin toimiessa on riskinä ettei moottori saa riittävästi glokolia koska kylmänä menee suurin osa jäähdytysneste virtauksesta moottorin ohi. Eli ilmeisesti pitäisi ainakin käyttää kone ensi lämpimäksi puhtaalla vedellä..

-Miten usein olette vaihdelleet kulutusosia esim. kuten raakavesipumpun siipipyörää ja vetolaitteen paljekumia?

-Sattuisiko kenelläkään olemaan paperi- tai sähköistä versiota ko. moottorin owners manuaalista? Korjausopas minulta löytyy mutta tuota käyttäjän opasta en ole vielä mistään löytänyt?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten #1417 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Wellcraft Nova 23 xl -88
kyllähän ne glykolit sinne voi työntää vetolaitteen kautta mutta itse ainaki ennen sitä huuhtelisin koko järjestelmän ja tyhjentäisin raakaveden pois lohkon ja sarjojen propuista. saattaa muuten jäädä nesteet laimeaksi ja lohko sanoo poks :blush: tietty sun tapauksessa toi huuhtelu ei oo niin metrilleen ku oot ajellu järvessä. toiset taas kaataa glykolit termarikopan letkuista niin pitkään kunnes putkista valuu pihalle. mikä sitten on paras tapa,en tiedä. alphan vetarissa voipi ottaa vaikka kilvestä sisääntulon letkun irti ja kaataa suppilolla niin kauan kunnes pakoputkista tulee,bravossa sama temppu vaatinee koneen pyöritystä erillisen vesipumpun takia. itse olen käyttäny mitä tapaa milloinki ja useimmitenhan mulla koneet talvehtii osina joten ne saa valoa ja lämpöä ihan riittämiin :laugh: :P :silly:

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • karjal
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
14 vuotta 3 kuukautta sitten #1418 : karjal
Vastaus käyttäjältä karjal aiheessa Vs:Wellcraft Nova 23 xl -88
Joo eli tehtaan manuaalissa oli neuvottu avaamaan tietyt letkut auki (mm. raakavesipumpulta ja öljynjäähdyttimeltä) ja sitten lohkon ja pakosarjojen hanat sekä proput auki. Vedet ulos ja paikat kiinni paitsi termarin kopasta glykolit koneeseen ja sitten sekin kiinni.

Pitää nyt varmaan tehdä tuokin homma varman päälle :blink:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.053 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi