×
Moottori
Sbc 350 "optimointi"
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 11 kuukautta sitten #3476
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Sbc 350 "optimointi" kirjoittanut Feelu78
Joo eli tuli syksyllä ostettua Larson 215 -88, 5,7 Omc tekeleellä.
Talvihuoltoa tein niin selvis että toinen pakosarja vuosi vettä ja 8.pytystä puristukset kateissa.
Kulki siitä huolimatta 37kn 19" aluruttusella riipumatta kuormasta.
Kone nyt purettuna tallissa, ajatuksena optimoida niin kulkua kuin bensan kulutusta.
Kansiksi tulee Promaxx 2169 alukannet,185cc imukanavalla ja 64cc palotilalla.
Mutta nokan valinta tuottaa tuskaa. Nyt lähinnä tutkittu Compcamssin vene laahurinokkia Xm256h ja Xm262h.
Varmaan on joku kokeillu näitä?
Tuleeko hyötyä vaihtaa rullanokka tuon laahurinokan tilalle?
Lohko 87--> joten siinä on aihiot oem rulla kamoille.
Myös muut niksit tervetulleita, tarkoitus ei ole niinkään virittää vaan lähinnä nostaa hyötysuhdetta
Talvihuoltoa tein niin selvis että toinen pakosarja vuosi vettä ja 8.pytystä puristukset kateissa.
Kulki siitä huolimatta 37kn 19" aluruttusella riipumatta kuormasta.
Kone nyt purettuna tallissa, ajatuksena optimoida niin kulkua kuin bensan kulutusta.
Kansiksi tulee Promaxx 2169 alukannet,185cc imukanavalla ja 64cc palotilalla.
Mutta nokan valinta tuottaa tuskaa. Nyt lähinnä tutkittu Compcamssin vene laahurinokkia Xm256h ja Xm262h.
Varmaan on joku kokeillu näitä?
Tuleeko hyötyä vaihtaa rullanokka tuon laahurinokan tilalle?
Lohko 87--> joten siinä on aihiot oem rulla kamoille.
Myös muut niksit tervetulleita, tarkoitus ei ole niinkään virittää vaan lähinnä nostaa hyötysuhdetta
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 3 kuukautta sitten - 8 vuotta 3 kuukautta sitten #3571
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: Sbc 350 "optimointi"
Noniin melkein vuosi vierähtäny alotuksesta.
Jotakin päivitystä asiaan:
Vanhasta koneesta jäi jäljelle vain lohko, kampura, kaasari ja apulaitteet.
Lohko .30 ylikoko, 0-dekki
KB männät n. 10,5 puristuksella
Scat I-profiilit
Melling 10552 öljypumppu + 8" oravasihti
Comp tupla rolleri
Comp xm276hr rullanokka + muut rulla kilkkeet
Promaxx 2169 alukannet
Cometic 4.080"x0.40"
Edelbrock 7101 rpm imusarja + spreadbore adapteri q-jetille
Gm Ac Delco voyager est marine jakaja
Koneistukset teki Vantaan moottorikoneistamo ja alakerran tasapainotuksen Racers place.
Siinä varmaan tärkeimmät,
Santala jarrutti 402hp @ 5800rpm ja 540nm @ 4400rpm
Jakajan ennakko säätö ei vain toiminut, 3000 kierrokseen asti 20 astetta josta hyppäs 30 asteeseen. Tänään vihdoin tuli takuuseen uusi sytkämoduli, huomenna pääsee testaa toimiiko.
Kulku puoli parani, nyt otti nopeella testillä 91kmh n.5500rpm vanhalla 19" alulla jonka oikasin vasaralla ennen vesille laskua
Kulutus 3000 kierroksella, 23l kesti 32km, n.45min josta muutama minuutti lämmittelyä laiturissa, vauhti 50-55kmh. Testattu vanhan veneen irto tankilla ja plotterilla. Sama potkuri, luistoa pahimmillaan n.18-20%
Olisko kellään potkuri suosituksia? Ite oon ajatellu Propulsea ainakin lapakulma testaamiseen.
Vetari on OMC Cobra ja kokonaisvälitys ilmeisesti 1,43:1
Jotakin päivitystä asiaan:
Vanhasta koneesta jäi jäljelle vain lohko, kampura, kaasari ja apulaitteet.
Lohko .30 ylikoko, 0-dekki
KB männät n. 10,5 puristuksella
Scat I-profiilit
Melling 10552 öljypumppu + 8" oravasihti
Comp tupla rolleri
Comp xm276hr rullanokka + muut rulla kilkkeet
Promaxx 2169 alukannet
Cometic 4.080"x0.40"
Edelbrock 7101 rpm imusarja + spreadbore adapteri q-jetille
Gm Ac Delco voyager est marine jakaja
Koneistukset teki Vantaan moottorikoneistamo ja alakerran tasapainotuksen Racers place.
Siinä varmaan tärkeimmät,
Santala jarrutti 402hp @ 5800rpm ja 540nm @ 4400rpm
Jakajan ennakko säätö ei vain toiminut, 3000 kierrokseen asti 20 astetta josta hyppäs 30 asteeseen. Tänään vihdoin tuli takuuseen uusi sytkämoduli, huomenna pääsee testaa toimiiko.
Kulku puoli parani, nyt otti nopeella testillä 91kmh n.5500rpm vanhalla 19" alulla jonka oikasin vasaralla ennen vesille laskua
Kulutus 3000 kierroksella, 23l kesti 32km, n.45min josta muutama minuutti lämmittelyä laiturissa, vauhti 50-55kmh. Testattu vanhan veneen irto tankilla ja plotterilla. Sama potkuri, luistoa pahimmillaan n.18-20%
Olisko kellään potkuri suosituksia? Ite oon ajatellu Propulsea ainakin lapakulma testaamiseen.
Vetari on OMC Cobra ja kokonaisvälitys ilmeisesti 1,43:1
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Viimeksi muokattu: 8 vuotta 3 kuukautta sitten Feelu78. Syy: tarkennettu kulutus mittausta
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 3 kuukautta sitten #3572
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: Sbc 350 "optimointi"
Tänään säätelin sytkää laiturissa aikansa.
8* asteen perusennakolla:
22* astetta 700rpm
25* astetta 2000rpm
30* astetta 3200rpm
34* astetta 4000rpm
sääty vielä 34*-> isommilla kierroksilla mutta rupes olemaan liika meteliä suorilla torvilla (sori vaan kyläläisille)
Eikö näissä marine jakajissa pitäisi "all in" tulla jo alle 3000rpm?
Uus sytkä mokkula on ehta Gm tuote, mut olisko tullut joku auto versio?
Mitenkä muilla nuo ennakko käyrät / max ennakko?
Kyseessä oleva jakaja:
www.michiganmotorz.com/delco-voyager-marine-electronic-distributor-p-119.html
8* asteen perusennakolla:
22* astetta 700rpm
25* astetta 2000rpm
30* astetta 3200rpm
34* astetta 4000rpm
sääty vielä 34*-> isommilla kierroksilla mutta rupes olemaan liika meteliä suorilla torvilla (sori vaan kyläläisille)
Eikö näissä marine jakajissa pitäisi "all in" tulla jo alle 3000rpm?
Uus sytkä mokkula on ehta Gm tuote, mut olisko tullut joku auto versio?
Mitenkä muilla nuo ennakko käyrät / max ennakko?
Kyseessä oleva jakaja:
www.michiganmotorz.com/delco-voyager-marine-electronic-distributor-p-119.html
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
8 vuotta 3 kuukautta sitten #3573
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Sbc 350 "optimointi"
Mulla oli 5.7 moottorisessa wellcraft eclipsessä tommonen propulse potkuri. Kulki sillä ihan hyvin. Kerran ilmeiseti hipas johonkin pohjassa olevaan ja yks lapa lensi helvettiin.. ja lopulta lapojen reunat alkoi murenemaan kuin rotansyömänä. Mielestäni mihinkään en osunut ja tulin siihen johtopäätökseen että materiaali vaan antautui.. ei ne muovipotkurit oikeen kestä kuin pienissä moottoreissa oli mun lopputulema... teräspotkuria vaan kehiin.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 3 kuukautta sitten - 8 vuotta 3 kuukautta sitten #3574
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: Sbc 350 "optimointi"
Oon yrittäny etsiä propulse käyttö kokemuksia netistä mut tuntuu löytyvän ainostaan tosta busteri luokasta.
Oliko sun potkuri kuinka pitkä ikäinen ennen lahoamista?
Aihe kiinnostaa kun en omaa minkäänlaista tietämystä potkureihin. 4-lapanen antaa ilmeisesti paremman alku hyökkäyksen mut hävii huipuissa 3-lapaselle.
Tarvisin oikeastaan 2 potkuria (en hyvää ja halpaa) vaan pisaralla pisimmälle ja rouva kotona, itse yksin järvellä, potkurit.
Tuntuu että potkuri valmistajilla on useita rst malleja ja mainostavat että kaikki on hyviä ellei loistavia joka tilanteeseen. Nää selvii vissiin vain kokeilemalla, pahus!
Missä menee hyväksyttä potkuri luiston raja?
Tänään mittailin matkanopeus aluetta 2500-3500rpm, pienin luisto 14% oli 3500rpm/61kmh. Alemmilla kierroksilla 18-21%.
Tuota laskuria oon käyttänyt:
www.mercuryracing.com/prop-slip-calculator/
Oliko sun potkuri kuinka pitkä ikäinen ennen lahoamista?
Aihe kiinnostaa kun en omaa minkäänlaista tietämystä potkureihin. 4-lapanen antaa ilmeisesti paremman alku hyökkäyksen mut hävii huipuissa 3-lapaselle.
Tarvisin oikeastaan 2 potkuria (en hyvää ja halpaa) vaan pisaralla pisimmälle ja rouva kotona, itse yksin järvellä, potkurit.
Tuntuu että potkuri valmistajilla on useita rst malleja ja mainostavat että kaikki on hyviä ellei loistavia joka tilanteeseen. Nää selvii vissiin vain kokeilemalla, pahus!
Missä menee hyväksyttä potkuri luiston raja?
Tänään mittailin matkanopeus aluetta 2500-3500rpm, pienin luisto 14% oli 3500rpm/61kmh. Alemmilla kierroksilla 18-21%.
Tuota laskuria oon käyttänyt:
www.mercuryracing.com/prop-slip-calculator/
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Viimeksi muokattu: 8 vuotta 3 kuukautta sitten Feelu78.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- sidewinder
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 6
- Vastaanotettu kiitos 0
8 vuotta 3 kuukautta sitten - 8 vuotta 3 kuukautta sitten #3575
: sidewinder
Vastaus käyttäjältä sidewinder aiheessa Vs: Sbc 350 "optimointi"
oon itse myös laskenut tolla laskurilla mutta mulla luistot jotain yli 30%.
jossain 15% olis kait jo ihan alueella. kilpaveneissä on alle 10%.
viimekesäiset luistot oli jotain 20% mutta nyt vetarin noston myötä näyttäis hiukan nousevan.
ite lähtisin koittaa jotain 19-21 rst potkuria jos toi alu luistaa kerran.
jossain 15% olis kait jo ihan alueella. kilpaveneissä on alle 10%.
viimekesäiset luistot oli jotain 20% mutta nyt vetarin noston myötä näyttäis hiukan nousevan.
ite lähtisin koittaa jotain 19-21 rst potkuria jos toi alu luistaa kerran.
Viimeksi muokattu: 8 vuotta 3 kuukautta sitten sidewinder.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.052 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Sbc 350 "optimointi"