×
Moottori
Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 10 kuukautta sitten #3628
: micco
Nokka-akselia 5,7 Vortecciin kirjoittanut micco
21-jalkaisessa daycruiserissa on moottorina vuoden '99 5,7 Mercruiser vortec-kansilla, imusarjana Volvopenta, kaasuttimena Quodrajet, sytkä Thunderbolt IV ja puolimädät valurautapakosarjat josta mökät suoraan pihalle. Huiput näillä eväin 43 solmua ja kierroksia noin 5000 21" teräspotkurilla.
Kovempaa tarvis tietty päästä. Olisiko esim. Comp Camsin XM270HR -nokka vastaus ongelmaan? Tuollehan luvataan 5500 rpm max. Tarviiko jotain muutakin vaihtaa nokan myötä kuten venttiilinjousia tai nostajia? Onko nokan vaihdosta haittapuolia?
Seossuhdetta olisi kiva tarkkailla myös. Löytyykö kokemuksia välilaipoista ym. systeemeistä millä lambda-antureita on pakosarjoihin asennettu seosmittaria varten?
Kovempaa tarvis tietty päästä. Olisiko esim. Comp Camsin XM270HR -nokka vastaus ongelmaan? Tuollehan luvataan 5500 rpm max. Tarviiko jotain muutakin vaihtaa nokan myötä kuten venttiilinjousia tai nostajia? Onko nokan vaihdosta haittapuolia?
Seossuhdetta olisi kiva tarkkailla myös. Löytyykö kokemuksia välilaipoista ym. systeemeistä millä lambda-antureita on pakosarjoihin asennettu seosmittaria varten?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
7 vuotta 10 kuukautta sitten #3629
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
ainoastaan polttoainetalous ja liukuunlähtö huononee kun vaihtaa pelkästään tuon kärsän nimim: "kokeiltu on". 20 searay 350:llä jossa glm vakiotyyppiset alupakosarjat,edelbrock performer+edel 600 ja kansina jotkut vortec kopiot. nokkavamman seurauksena laitoin siihen tuon compin rullanokan ja seuraukset oli edellämainitun kaltaiset.ei tietenkään mitenkään silmille hypänny,mutta perstuntuma oli ihan selvä että alhaalta katosi vääntöä jonkunverran eikä nopeutta tullu kuin korkeintaan solmu. puristus ei enää riitä ja onhan noi vakiopakosarjatkin aika surkea esitys.
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
7 vuotta 10 kuukautta sitten #3630
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Kiitoksia! Olisikin saattanut kyrsiä jos olisi nokan turhaan vaihtanut. Taidanpa siis ajella nykyisellä kokoonpanolla ensi kesänkin. Jos vaikka nuo pakosarjat menisivät jo puhki niin pääsee sitten niitä vaihtamaan.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
6 vuotta 2 viikkoa sitten #3856
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Jatketaanpas vanhaa lankaa. Kokoonpano on muuten aloitusviestissä mainittu mutta pakosarjoiksi vaihdoin Emi Thunderin valusarjat. 23-tuuman potkurilla paatti kulki parhaimmillaan 49 solmua navakkaan myötätuuleen kevyellä kuormalla. Kierroksia koneessa tällöin ehkä 5100. Nostin juuri moottorin pöydälle tarkistuksia varten. Tietysti hieman lisää voimaakin olisi kiva olla että jos vaikka vastatuuleenkin pääsisi tuon 49 solmua... Mitäs tälle kannattaisi tehdä?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
6 vuotta 2 viikkoa sitten #3857
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Riittääkö se että pääsee vastatuuleenkin saman? Onko raakavesikone? Meinaan että kannattaako kansille alkaa mitään tekemään jos on jo mätiä? Laitas kuva minkälainen imusarja siinä on. Ja kaikkihan on kiinni rahasta... käyttää paljon rahaa,kulkee kovempaa,käyttää vähemmin rahaa,kulkee vähemmin kovempaa.
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
6 vuotta 2 viikkoa sitten #3858
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Paljonko vauhti tavoite on?
Onko kierrosten rajottajaa? Jos on niin siitä eroon.
Pajan kommentissa on asiaa, jos on raakavesi kone niin ei paljon kannata tehdä muuta kuin vaihtaa nokka ja imusarja.
Ne voi aina vaihtaa seuraavaan.
Jos on lämmönvaihdin ja lohko kunnossa niin käytettävä aika ja raha määrittelee loput.
Helppo ei oo hyvä ja hyvä ei oo helppo.
Hyvin tuli vauhtia pelkillä pakosarjoilla, monet olis tyytyväisiä jo tuohon parannukseen
Onko kierrosten rajottajaa? Jos on niin siitä eroon.
Pajan kommentissa on asiaa, jos on raakavesi kone niin ei paljon kannata tehdä muuta kuin vaihtaa nokka ja imusarja.
Ne voi aina vaihtaa seuraavaan.
Jos on lämmönvaihdin ja lohko kunnossa niin käytettävä aika ja raha määrittelee loput.
Helppo ei oo hyvä ja hyvä ei oo helppo.
Hyvin tuli vauhtia pelkillä pakosarjoilla, monet olis tyytyväisiä jo tuohon parannukseen
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.052 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin