Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten - 11 vuotta 7 kuukautta sitten #2326 : japponen
Noniin.. taas tulee kysymyksiä, jotka ovat varmasti päivänselviä jollekin.

Eli suunnitelmissa olisi suorittaa syyshuollon yhteydessä tukilaakerin, kumipalkeiden ja trimmi-sendereiden vaihto. Sen verran, mitä olen ehtinyt aiheeseen tutustumaan, näyttäisi että homma vaatii vinon pinon erikoistyökaluja.
Kertokaahan te, jotka olette purkaneet vetareitanne, että mitkä työkalut ovat välttämättömiä ja onko joku edullinen liike hankkia noita välineitä?

Jos olen ymmärtänyt oikein, laakerin irroitukseen tarvitaan ulosvetäjä ja asentamiseen oma työkalunsa.
Bellhousing (mikä lienee suomeksi?) irroitukseen tarvitaan hinge pin-työkalu, vesiletkun irroitukseen ja kiinnitykseen oma jne..
Mitenkäs tuo moottorin rihtaustyökalu? Eikö vetari mene takaisin paikoilleen ilman sitä?

Kiitokset etukäteen.
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 7 kuukautta sitten japponen.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2327 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta
laakerin ulosvetoon tarvit heittolekan,löytyy motonet,biltema yms.. mulla on tossa sellainen sarja,koitan muistaa ottaa numeron tai jotn... paikalleen sen saa tekemällä vaikka vesijohtoputkesta sopivan lyöntiholkin. hinge pin eli kypärän pultti vaatii oman työkalun,maksaa 15-20e alan liikkeessä,rihtaukseen ollaan sorvaamalla tehty porukassa oma työkalu,myös risan vetarin akselista saa sellaisen,joskaan ihan virallinenkaan työkalu ei ole kallis ja saattaahan sen saada lainaksikin. bravossa oli se oma asennusholkki vesiletkulle,mutta en viimeks ainakaan siihen tarvinut mitään erikoistyökalua... :unsure: muuten toi homma ei noiden lisäksi pitäis tarvita kun normit työkalut ja maalaisjärkeä sekä malttia hapettuneiden paikkojen irrotuksessa B) liialla voimalla ja innolla saa enemmin tuhoa kuin hyötyä.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2328 : japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta
Okei, arvelinkin että ihan kaikkia erikoiskilkkeitä ei tarvitse mennä ostamaan. Mitenkäs toi vaihdevaijeri? Muistatko pitääkö se irroittaa konehuoneesta asti? Senkin säätämiseen löytyy luonnollisesti omat erikoisvehkeet alan liikkeistä. Yritän laskeskella, mitä kaikkea tarvii tilata.
Ainakin marineparts.fi:stä näyttäis löytyvän valmiit paketit kilven huoltoon ja varmaan Us-Parts:sta löytyy samat kamat, ehkä jopa edullisemmin??

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten - 11 vuotta 7 kuukautta sitten #2334 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta
joutuu ottamaan koneen päästä irti että saa kypärän pois.

tuolta kannattaa käydä lunttaamassa ;)
aika monet noista ns "erikoistyökaluista" pystyy tekee itte tai homman saa tehtyä ilman niitäkin. ammattiporukka on erikseen jotka päivittäin niiden kanssa duunaa. säästää varmasti aikaa ja vaivaa,mutta harrastajalle ei liene niin väliä jos siinä tunti vierähtää pidempään.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 7 kuukautta sitten paja.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2336 : japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta
Totta, eipä noissa hommissa kiire ole. Miten ennen pärjättiinkään, kun ei ollut youtubea :laugh:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • japponen
  • japponen hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
  • SeaRay Pachanga 22, 7.4/Bravo-1
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2337 : japponen
Vastaus käyttäjältä japponen aiheessa Vs: Kymmenen kysymystä Bravo-vetolaitteen purkamisesta
Laitetaan tähän jatkoksi vielä toinen juttu, joka pitää hoitaa syyshuollon yhteydessä.
Trimmipumpun säiliö pääsee liikkumaan pumpun alla ja välistä tihkuu ajoittain hieman nestettä pilssiin.



Nestekin on melko tummaa, joten täytyy varmaan vaihtaa uudet tilalle.




Onko kenelläkään ollut vastaavia havaintoja omassa veneessä, johtuuko nesteen tummuminen jostain isommasta ongelmasta vai onko vain jostain välistä päässyt skeidaa säiliöön tai muuten vaan ajan mittaan tummunut?
Trimmipumpun nesteitä on tuskin ikinä vaihdettu aikaisempien omistajien toimesta tähän pulkkaan.
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.067 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi