Mercruiser 454 talvisäilytys

  • traxxas
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2725 : traxxas
Mercruiser 454 talvisäilytys kirjoittanut traxxas
Veneilyt on veneilty ja tekniikka pelas hienosti trimmipumpun kiinnileikkaamista lukuunottamatta. Ja ensimmäinen talvi kyseisellä vehkeellä. Ulkona pitäis säilytellä ja olisin kyselly viisaammilta, että riittääkö ku ajaa vetolaitteen kautta glygolit sisään lämpöseen moottoriin? Meneekö sillei kaikkialle? Kannattaisko kaasariin suihkuttaa kans jotain ? Moottori vuosimallia -94 ja samoin vetolaite bravo 1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2728 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Mercruiser 454 talvisäilytys
luotan enemmin siihen että ensin käyttää hanavedellä puhtaaksi ja sitten tyhjää kaikki paikat raakavedestä (alavesiletku koneen pumpulta ja öljynjäähyttimet myös sekä raakavesipumppu jos sellainen on)ja proput takaisin kiinni ja kaataa sisääntuloletkusta glykolia niin kauan että putkista valuu ulos. mutta makuasia sano musti... sen voi valuttaa siitä termarikopan sisääntuloliitoksesta kun tekee siihen sopivan letkusuppiloyhdistelmän.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • traxxas
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2731 : traxxas
Vastaus käyttäjältä traxxas aiheessa Vs: Mercruiser 454 talvisäilytys
okei täytyy tehdä sillei. melko tutuksi tuo jäähdytys systeemi tuli jo keväällä, ku oli sitä lämpöongelmaa. oli se öljynlauhdutin menny tukkoon. pakosarjoissa ja lohkoissa ilmeisesti on tyhjennysroput. missähän ne lohkon roput on? varmaan kyllä löytyy aika helposti ku alkaa tutkimaan. moni on sanonu et öljyt kannattais kans vaihtaa ?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2732 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Mercruiser 454 talvisäilytys
juu kyllä ne proput sieltä keskeltä lohkoa löytyy. kannattaa rassata rautalangalla ne reiät auki,kun niihin tuppaa aina kertymään mujua ja joskus on aika tiukassakin. toi öljynvaihto ennen vai jälkeen talven on sekin makuasia,mun mielestä. ei siitä haittaakaan ole. peräöljyt kannattaa laskea ulos/vaihtaa jos on vettä kertynyt,on noita periä haljennutkin pakkasessa kun on ollut vetiset tavarat sisässä. ei paljo keväällä naurata kun on läikkä alla :P

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • traxxas
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Junior Member
  • Junior Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2735 : traxxas
Vastaus käyttäjältä traxxas aiheessa Vs: Mercruiser 454 talvisäilytys
No nii hyvä kiitos vastauksista. Täytyy nuo peräöljyt ainakin tiputtaa pois ettei ainakaan poksaha :D vaihellaan sitten keväällä moottoriin

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2736 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Mercruiser 454 talvisäilytys
niin ja tokihan perä olis suotavaa ottaa talveksi irti muutenkin ja säilyttää kuivassa. samalla näkee onko palkeeseen vuotanut vettä tai öljyä ja voi todeta ristikoiden,palkeiden ja gimbal-laakerin kunnon ja rasvata ne.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.049 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi