Sbc 350 "optimointi"
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
Oon ebaystä kattonu käytettyjä 19" rst potkureita kun suomi tarjonta on aika huonoa omc:hen.
Täytyy talven aikana koittaa jotain sieltä tilailla.
Jos sais jonkun uuden ropellin hankittua ennen talvi nostoa.
Mitä tuo vetarin nosto tekee, eikös siin ole hirmu homma?
Paljonkohan vetarit yleensä sietää kierroksia, väännättämällä saa yleensä kaiken rikki.
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- sidewinder
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 6
- Vastaanotettu kiitos 0
nettivaraosassa on jollain jokin tarjous 199€ kaikki rst potkurit. käytettyjä toki mutta edullisia.
vetarin nosto pienentää vastusta ja sama homma hiukan kuin että trimmaisit vetaria ylös niin vauhti kasvaa. hommana aika kova joo peräpeili uusiksi, koneen nosto, pakoputken läpiviennit yms. puuhaa siis on
Feelu78 kirjoitti: Onkohan tohon luistoon olemassa muita laskureita/laskukaavoja?
Oon ebaystä kattonu käytettyjä 19" rst potkureita kun suomi tarjonta on aika huonoa omc:hen.
Täytyy talven aikana koittaa jotain sieltä tilailla.
Jos sais jonkun uuden ropellin hankittua ennen talvi nostoa.
Mitä tuo vetarin nosto tekee, eikös siin ole hirmu homma?
Paljonkohan vetarit yleensä sietää kierroksia, väännättämällä saa yleensä kaiken rikki.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Poissa
- Elite Member
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
Oma koppero on ns. wiikonloppu mallia, taitaa olla liian leveä suhteessa pituuteen ollakseen vauhti vene. Mun ei taida kannattaa lähteä tuohon vetarin nosto hommaan.
Sattuisko olemaan linkkiä, yritin kyl etsiä nettivaraosasta.
Tuo propulse potkuri kyl sinänsä kiinnostaa vaikkei ny paras vaihtoehto olisikaan, säädettävyys kiinnostaa.
Vauhti siinä riittää emännän kanssa ajelemiseen
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Sc454
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 18
- Vastaanotettu kiitos 0
Feelu78 kirjoitti: Tänään säätelin sytkää laiturissa aikansa.
8* asteen perusennakolla:
22* astetta 700rpm
25* astetta 2000rpm
30* astetta 3200rpm
34* astetta 4000rpm
sääty vielä 34*-> isommilla kierroksilla mutta rupes olemaan liika meteliä suorilla torvilla (sori vaan kyläläisille)
Eikö näissä marine jakajissa pitäisi "all in" tulla jo alle 3000rpm?
Uus sytkä mokkula on ehta Gm tuote, mut olisko tullut joku auto versio?
Mitenkä muilla nuo ennakko käyrät / max ennakko?
Kyseessä oleva jakaja:
www.michiganmotorz.com/delco-voyager-marine-electronic-distributor-p-119.html
Paa löysempää jousta keskipakosäätöön ja rajota liikettä jos tuli mukana säätöpaloja.
Alkaa lämpee paikat jos ajat cruisee vajaal ennakol.
Joku 20/34 o hyvä jos lähtee yskimättä käyntii, täydet saa tulla jo 2500rpm
-91 Sleekcraft Enforcer 28' 540 efi
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Kirjoittaja
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
Tuossa ei ole mekaanista ennakon säätöä kun säätyy elektronisesti.
Jakajasta jompataan 2 johtoa yhteen ja ennakon säätö "jäätyy" ja saa perus ennakon säädettyä perinteisesti jakajaa kääntämällä.
Santala piti turvallista max ennakkoa 30 astetta mutta jos käännän ennakkoa myöhäsemmälle rupee tyhjäkäynti olemaan aika karkea.
Ite ihmettelen isoa säätöväliä tai sitten on mittalaitteessa vikaa. Mitä oon netistä lukenu niin max ennakot pitäis tulla ennen 3000rpm näillä jakajilla, oli ne sit mitä tahansa.
En tiiä kuinka tota pitäis säätää?
Tuskin lisäennakosta isommilla kierroksilla haittaa ole, tulee harvemmin niillä ajettua.
Huiput ei ainakaan noussut yhtään mokkulan vaihdon jälkeen, viikonloppuna otti 90,6kmh ku kokoeilin. Kiekkamittari(uusi) rupes loikkimaan 4500 jälkeen.
Oliskohan puola seuraavaksi hajoamassa
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Sbc 350 "optimointi"