Veneiden siirtely

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2851 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Veneiden siirtely
Luulis että toi itänaapurin yhdistelmä olis vähän notkeempi jos kärryssä olisi vaikka kolme järeämpää akselia neljän sijaan. Ei toi veturina oleva hoppa mikään notkea kääntyjä muutenkaan oo!

Kyllähän se vani kieltämättä vähän lyhkäseltä tuolla Formulan edessä näyttää,mutta varmaan vetää silläkin ainakin kun tietää mihin on menossa :) Itsellä tommosesta vanista kokemusta 500tkm työkäytössä.

Ja tommonen Formula on aina helvetin hienon näköinen,veti sitä millä hyvänsä!

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2852 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Veneiden siirtely
Tässä on mun yleisimmin käyttämät yhdistelmät, John deere/Bobcat trailerin edessä. Rantaan on noin 100 metriä matkaa niin ei tarvii pitkiä siirtoja juurikaan tehdä ja bobcatti on aika etevä ahtaissa paikoissa. Virallinen kärrynveturi on ollut työnalla jo tovin,mutta juuri saatiin uusi maali pintaan niin pääsee taas kasaamaan. Vielä kun sais trailerin katsastusvalmiiksi niin pääsis vaikka merelle ym..
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2853 : shoothemup
Vastaus käyttäjältä shoothemup aiheessa Vs: Veneiden siirtely
Hienoja kuvia :)

Miten scarabbia tiellä meinaat viedä kun kokonaispainon raja 3,5t,
pelkkä venekkin painaa jo enemmän ?

Tuon tiellä kuljettamisen kanssa olen itsekin paininut jo useamman
vuoden..

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2854 : shoothemup
Vastaus käyttäjältä shoothemup aiheessa Vs: Veneiden siirtely
Kuvassa pikkuveneen nosto muutama kuukausi sitten.
Ei yhtään myöhässä.. ja vetopeli "paras" mahdollinen :(
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2856 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Veneiden siirtely
Näyttää toi nosto hyvinkin tutulta tilanteelta suomalaisessa veneilykulttuurissa :laugh:

Mulla olis semmonen haave että sais ton trailerin katsastettua niin kevyeksi kuin mahdollista tottakai. Toi kärry mikä mulla on on alunperin 2-akselinen Shoreland`r merkkinen ns. jettimallinen traileri. Ja mä olen siihen lisännyt metrin rautaa perään sekä yhden hyväksytyn Nieper 1350kg akselin ja vanha "teli"akseli on edelleen paikallaan. Tarkoitus olisi että heivaan ne vanhat lehtijousijenkkiakselit ja pistän kaks samanlaista hyväksyttyä akselia tilalle sekä niille hyväksytyn putkimallin aisajarrun.

Tota kärryä jenkki tekee samanlaisena vieläkin ja ilmoittaa sille omapainoksi 426 kiloa. Ja toi alkuperäinen "teli" painaa helvetisti,ja Nieper hyväksytty 1350kg akseli painaa 57kg.

Eli luulis että paino pysyy aika lähellä sitä 500 kiloa edelleen. Sitten jos leikitään että toi vene painais vaikka 3000kg tyhjänä ja siihen 10% ylikuorma vaikka vielä päälle niin aika tarkoilla ollaan ton laillisen 3500kg kanssa.

Tietenkään en ole kaikkea vielä vaakannut mutta tunne on hyvin vahva että näin vois onnistua. Ja jos ei painot millään täsmää niin sitten suunnitellaan järeempiä trailereita 580 Scanian perään.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
8 vuotta 9 kuukautta sitten #2857 : shoothemup
Vastaus käyttäjältä shoothemup aiheessa Vs: Veneiden siirtely
No sitten, oletin että vene painaa yli 3500, eikös tuo ole 34 scarabbi?

Mun potski painaa trailerin kanssa 5200 tyhjänä, joten jotain on keksittävä.

Hommasin syksyllä 92 ritilä scanian, jonka päälle pitäs paketti saada.
Syksyllä yritettiin vetää pakettia vinssillä lavetin päälle.
Oli 5m pitkät 100x50 U-palkeista tehdyt rampit ja tuet puolessa välissä
(jänneväli 2,5m), taipu heti alussa jo mutkalle..
Saa nähdä tuleeko projektista mitään :sick:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.097 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi