Formula 242LS

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
13 vuotta 9 kuukautta sitten #1285 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Formula 242LS
Kiitos. Kotisatama on siellä eli oikein näit...

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
13 vuotta 5 kuukautta sitten #1473 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Formula 242LS
Kunnostusprojekti on saatu alkuun. Vene on hallissa ja osia on irroiteltu: Vetari ja trimmitasot lähtevät soodapuhallukseen ja maalaamoon; kaasu- ja vaihdekahvat hiottu ja maalattu; uudet verhoilupohjat aurinkotasoon, takapenkkiin ja kuskin istuimeen tehty ja verhoilija päässyt hommiin; kajuutan oven lukko korjattu ja avaimet teetetty. Seuraavaksi lienee vuorossa kone ulos ja kilven uudistus... hommaa siis riittää.

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • s24
  • Poissa
  • Moderator
  • Moderator
  • Sea Ray S-24 ???
Lisää
13 vuotta 5 kuukautta sitten #1474 : s24
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Formula 242LS
Formulan kunnostus onkin jo hyvällä mallilla, aloitit ajoissa niin pääsee vesillekin ennen juhannusta B)

Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
13 vuotta 5 kuukautta sitten #1479 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Formula 242LS
Nyt on vetari käynyt soodapuhalluksessa ja aamulla maalaamoon...
Samalla tuli puhallutettua trimmitasot ja kaasu- & vaihdekahvat.
Lopputuloksesta voin sanoa, että vetariin jäi vähän sinne tänne tiukasti kiinni olevaa alkuperäistä Mercruiser-maalia, joka voi hyvin jäädä uuden maalin alle ja RST-trimmilevyistä tuli kuin uudet!

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
13 vuotta 5 kuukautta sitten #1482 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs:Formula 242LS
Löytyi mielenkiintoista tietoa Formula 242:n nopeuksista eri koneilla ja tehoilla:

Topp fart 242 SS/LS 1987 - 1992:

454 330hp (Formula 242LS) 52mph = 45,2knop. Min 242SS 454 330hp(50 mph)43,40 knop gps
454mag 365hp (test power boat mag) 57 mph = 49,5 knop radar
496mag 375hp 57,50 mph = 50 knop GPS
502 415hp (Bravo3)62,1 mph = 54 knop GPS
502 415hp (bravo1)63 mph = 54,7 knop GPS (offshoreonly.com)
Når det gjelder farten med 496 HO 420hp, så la oss tippe 54,7 knop

About Formula 242 speed:
You're going to need lots of HP to make it to 75mph. A friend has a 1991 242 LS with a warmed over HP500 now dynoed at 535hp and can barely see 70 on a good day. (warm humid summer days , 68). My guess is , bare minimum 600hp and probably closer to 650hp. His 242 is a great riding and handling boat for the size but because of large wet surface V-bottom the speed suffers. His net gain from the orig. 415 hp 502 mag to 535 hp was 62 mph to 70 mph (both under ideal conditions and two people and full gas).

Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • jami
  • jami hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
13 vuotta 3 kuukautta sitten #1539 : jami
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Formula 242LS
Tästä se alkoi vuonna 1962: Don Aronowin "The Cigarette" eli Thunderbird Formula 233 kuvassa upeasti entisöitynä!





Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.059 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi