Formula 233 -83, MC 5,7 vortec-00, alpha1 gen II

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #2793 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Formula 233 -83, MC 5,7 vortec-00, alpha1 gen II
eikä sitä veiviäkään saa poikki ihan helpolla,joku muu syy yleensä nekin katkeamiset aiheuttaa kuin itse veivin heikkous. sbc-koneen pyörivien kestävyydestä ei kannata kantaa huolta ainakaan jos ollaan tekemässä kruisailuveneeseen mottia. pidättäydy vaan siinä pikkulohkossa niin selviät helpommalla ja halvemmalla. siitä olemassa olevasta kakspulttisesta ite sen tekisin.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • aakosk
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Formula 233 -83
Lisää
6 vuotta 6 kuukautta sitten #2796 : aakosk
Vastaus käyttäjältä aakosk aiheessa Vs: Formula 233 -83, MC 5,7 vortec-00, alpha1 gen II
Alkuun kiitoksia kaikille, jotka ovat kommentoineet. Nyt on päästy taas vähän eteenpäin. Bravo 1XR tallissa kilpineen ja tilpehööreineen. Eli alphan osia ilmaantuu myyntiin tarvitsevalle lähiaikoina, niitä voi kysellä. Stroukattu alakertakin tulossa. On 030 ylikokoinen. Paljon ollut keskustelua männistä, osaako joku suositella tiettyjä mäntiä. Reverse dome männistä ollut paljon puhetta. Takomännät?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • aakosk
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Formula 233 -83
Lisää
5 vuotta 8 kuukautta sitten #3188 : aakosk
Vastaus käyttäjältä aakosk aiheessa Vs: Formula 233 -83, MC 5,7 vortec-00, alpha1 gen II
Terve! On ollut pitkään hiljaiseloa täälläpäin, on ollut kovasti kiire muissa hommissa, kovasti työt häiritsee harrastuksia. Sain viime talven aikana aikaiseksi uuden motin. Tuli hankittua valmis alakerta(383cc), vortec kannet jäi. Silent choicet tuli hardinilta, pneumaattiset, toimineet moitteetta. Perä myös toiminut ongelmitta.
Konehuoneen laitoin myös uusiksi. Vanerit oli menneet melko kehnonlaisiksi.

Kesä menikin sitten erilaisten ongelmien kanssa painiessa. Ensin tulvi kaasasri-->öljyt vaihtoon ja säätöä.
Sitten alkoi tulla kuumalla moottorilla öljynpaineongelmia, varsinkin tyhjäkäynnillä paineet laskee ja summerit huutaa. Kierroksilla ihan ok. On vaihdettu suodatinta, öljyjä. Nyt on mylly taas tallissa. Ei siellä ainakaan metallinkappaleita ole. Seuraavaksi yritän varmaan vaihtaa HV pumpun tavalliseen öljypumppuun ja tarkistan proput. IDEOITA kellään??
Toisena ongelmana loppukesästä tuli koneen sammuminen seinään , kun kierroksia n 4000. Lähtee heti uudelleen käymään. Jostain luin, että voisi olla ignition sensor vika?? Ei sovi bensan saannin ongelmaan. Ekalla kerralla luuulin, että leipoi, kun niin nopeasti sammui. Käynnistyy kuitenkin hyvin heti, ei oikein sovi lämpöleikkaamiseenkaan.
Olen näissä jenkki hommissa aikalailla uranin alussa. hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 8 kuukautta sitten #3189 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Formula 233 -83, MC 5,7 vortec-00, alpha1 gen II
Siistin näköinen konehuone sulla!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.069 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi