SCARAB 22
- RPM
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 12
- Vastaanotettu kiitos 1
6 vuotta 9 kuukautta sitten #3783
: RPM
Vastaus käyttäjältä RPM aiheessa Vs: SCARAB 22
Minkä verran virtas ?
Oliko tietoa mitä vakio vs kaivettu ero
Oliko tietoa mitä vakio vs kaivettu ero
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
6 vuotta 9 kuukautta sitten #3786
: Hemiva
Ei käynyt ennen porttausta penkissä. Nyt verrattiin ainoastaan aiempiin kansiin jotka mitattiin peräkkäin.
Nythän muutettiin totaalisesti ajatusta uuteen kokoonpanoon. Ei lähdetty hakemaan isointa mahdollista virtausta suurella nostolla vaan keskityttiin alkupään nostoihin ja niiden virtausnopeuksiin.
Tähän nojaten kansiaihiot tilatiin pienillä kanavilla ja niitä kalvettiin suuremmaksi aika maltillisesti. Lopputuloksena imukanavan tilavuus pieneni edellisiin kansiin verrattuna melkein 50cc. Ihan mielenkiinnolla niitä lukuja sit tutkittiin Virtaustulos oliki aika erikoinen. Kaikki mitatut nostot tuotti 12mm nostoon asti reilusti enemmän virtausta. Alkupään nostoilla luokkaa 20-25% enemmän. Nostoa nokassa on 14-15mm jolla otetaan hieman suihkua vanhoihin kansiin verrattuna. Mielenkiintosta nähdä mitä dynotulokset tulee aikanaan sit näyttämään
Isoilla nostoilla vanhat kannet meni heittämällä ohi. Tais huippuvirtaus olla jopa 100hp enemmän.... Nyt uusien kanavienkin näyttäisi silti riittämän kuuden sadan tietämille
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: SCARAB 22
RPM kirjoitti: Minkä verran virtas ?
Oliko tietoa mitä vakio vs kaivettu ero
Ei käynyt ennen porttausta penkissä. Nyt verrattiin ainoastaan aiempiin kansiin jotka mitattiin peräkkäin.
Nythän muutettiin totaalisesti ajatusta uuteen kokoonpanoon. Ei lähdetty hakemaan isointa mahdollista virtausta suurella nostolla vaan keskityttiin alkupään nostoihin ja niiden virtausnopeuksiin.
Tähän nojaten kansiaihiot tilatiin pienillä kanavilla ja niitä kalvettiin suuremmaksi aika maltillisesti. Lopputuloksena imukanavan tilavuus pieneni edellisiin kansiin verrattuna melkein 50cc. Ihan mielenkiinnolla niitä lukuja sit tutkittiin Virtaustulos oliki aika erikoinen. Kaikki mitatut nostot tuotti 12mm nostoon asti reilusti enemmän virtausta. Alkupään nostoilla luokkaa 20-25% enemmän. Nostoa nokassa on 14-15mm jolla otetaan hieman suihkua vanhoihin kansiin verrattuna. Mielenkiintosta nähdä mitä dynotulokset tulee aikanaan sit näyttämään
Isoilla nostoilla vanhat kannet meni heittämällä ohi. Tais huippuvirtaus olla jopa 100hp enemmän.... Nyt uusien kanavienkin näyttäisi silti riittämän kuuden sadan tietämille
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
6 vuotta 9 kuukautta sitten #3798
: Hemiva
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: SCARAB 22
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
6 vuotta 5 kuukautta sitten #3819
: Hemiva
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: SCARAB 22
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
6 vuotta 5 kuukautta sitten #3821
: Hemiva
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: SCARAB 22
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: zzracing
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
6 vuotta 4 kuukautta sitten #3828
: Hemiva
Vastaus käyttäjältä Hemiva aiheessa Vs: SCARAB 22
Kaikessa hiljaisuudessa projektikin edes hieman edennyt. Ongelmasta toiseen
Nyt on veivit muokattu ja konekin mahtuu pyörimään. Eikä ota edes mäntiin venat kiinni
Uuden imusarjan kanssa sit tulikin painittua enemmän. Kanavien muoto aiheutti ensin mielipahaa, mutta ongelma vasta tuli kun kanavia rupesi kohdistamaan paikoillee. Ei ollu valumuotti ihan onnistunut kun joutui kanavan paikkojakin muutamassa siirtämään useamman millin.
Noo. Siitä seuraavaan.... Ei oikein tuo termarikotelokaan sovi paikoilleen..
Alumiiniklimppi sit vaan jyrsimeen ja offset palikkaa jyrsimään.
Ja nyt päästään seuraavaa aihetta ihmettelemään
Nyt on veivit muokattu ja konekin mahtuu pyörimään. Eikä ota edes mäntiin venat kiinni
Uuden imusarjan kanssa sit tulikin painittua enemmän. Kanavien muoto aiheutti ensin mielipahaa, mutta ongelma vasta tuli kun kanavia rupesi kohdistamaan paikoillee. Ei ollu valumuotti ihan onnistunut kun joutui kanavan paikkojakin muutamassa siirtämään useamman millin.
Noo. Siitä seuraavaan.... Ei oikein tuo termarikotelokaan sovi paikoilleen..
Alumiiniklimppi sit vaan jyrsimeen ja offset palikkaa jyrsimään.
Ja nyt päästään seuraavaa aihetta ihmettelemään
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: zzracing
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.066 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- SCARAB 22