Formula 242LS
- jami
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
11 vuotta 2 viikkoa sitten #2761
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Formula 242LS
Joo, lisäsin pari kuvaa tankin irroittamisesta... työlästä oli niin kuin vaahdon irroittelu tankkitilasta
Uutta konetta ei ole vielä päästy kokeilemaan, kun tuli tämä runkoremontti
Kone on Ruotsissa rakennettu high perf. osilla: GM Gen IV porattu 454 Stroker kaasarikone eli siinä on 496 cu.in. ja dynotettu melkein 500hp ja vääntöä 750Nm, joten pitää olla vetarin kanssa varovainen ensi kesänä
Vetari ja kilpi on pari vuotta sitten uusittu Bravo 3X ja on toiminut moitteettomasti. Veikkaisin jotain 55-60kn huippuja, mutta saas nähdä mihin päästään...
Uutta konetta ei ole vielä päästy kokeilemaan, kun tuli tämä runkoremontti
Kone on Ruotsissa rakennettu high perf. osilla: GM Gen IV porattu 454 Stroker kaasarikone eli siinä on 496 cu.in. ja dynotettu melkein 500hp ja vääntöä 750Nm, joten pitää olla vetarin kanssa varovainen ensi kesänä
Vetari ja kilpi on pari vuotta sitten uusittu Bravo 3X ja on toiminut moitteettomasti. Veikkaisin jotain 55-60kn huippuja, mutta saas nähdä mihin päästään...
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Cterror
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 21
- Vastaanotettu kiitos 0
11 vuotta 2 viikkoa sitten #2763
: Cterror
Vastaus käyttäjältä Cterror aiheessa Vs: Formula 242LS
Aika mukava tekniikka. Vauhdin luulisi olevan 50 paremmalla puolella reippaasti. Siellä olis Värmdö Motorteknikilla myynnissä 509 siiamilaislohko longblock ja mä koitan laskea euroja yhteen... jotenkin ei vaan taas oikein kohtaa tulot ja menot
Sisustakin tekisi mieli päivittää ja tarjouksia odotellaan parhaillaan.
Asiasta kukkaruukkuun, onko foorumin moottorivelhoilla antaa tuollaisesta 4.500 porauksen ja 4.00 iskun koneesta (10.200 talldeck) jotain kommenttia? Erikoinen laitos, mahtaisikohan sen saada oikein kiertämään ja millä lääkkeillä? Paljonko tuollaisen lyhytiskuisen isolohkon uskaltaa oikein antaa kiertää? 6krpm?
Sisustakin tekisi mieli päivittää ja tarjouksia odotellaan parhaillaan.
Asiasta kukkaruukkuun, onko foorumin moottorivelhoilla antaa tuollaisesta 4.500 porauksen ja 4.00 iskun koneesta (10.200 talldeck) jotain kommenttia? Erikoinen laitos, mahtaisikohan sen saada oikein kiertämään ja millä lääkkeillä? Paljonko tuollaisen lyhytiskuisen isolohkon uskaltaa oikein antaa kiertää? 6krpm?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- jami
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
10 vuotta 10 kuukautta sitten - 10 vuotta 10 kuukautta sitten #2803
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Formula 242LS
Aika kuluu. Uusi vuosikin vaihtui jo...
Noista miedosti viritetyistä isolohkoista yleensä otetaan kai max 6000 - 6500 rpm eikä silloinkaan kovin kauaa kerrallaan eli lähinnä autokäytössä. Venepuolella drag-veneitä lukuunottamatta kai toi 5500 alkaa olla maksimi tai ehkä parhailla osilla ja huolella rakennettuna 6000rpm... Liikkuvaa massaa koneessa on paljon. Mulla max.kierrokset on rajoitettu 5500rpm . Pidemmällä matkalla antaa koneen pyöriä siinä 3000 - 3500 niin ei tuu "hiki".
Veneen kunnostus etenee uuteen vaiheeseen, kun moottoritilan laminointiyöt on saatu tehtyä. Nyt on laipioissa sen verran rotia, ettei heti ratkea, vaikka voimaa ja vääntöä tulee aika lailla lisää.
Laitan kuvia projektin etenemisestä myöhemmin... Seuraavaksi alkaa konehuoneen maalaushommat, tankin asennus takaisin jne... Sitten johdotukset konehuoneessa ja uuden koneen asennus!
Noista miedosti viritetyistä isolohkoista yleensä otetaan kai max 6000 - 6500 rpm eikä silloinkaan kovin kauaa kerrallaan eli lähinnä autokäytössä. Venepuolella drag-veneitä lukuunottamatta kai toi 5500 alkaa olla maksimi tai ehkä parhailla osilla ja huolella rakennettuna 6000rpm... Liikkuvaa massaa koneessa on paljon. Mulla max.kierrokset on rajoitettu 5500rpm . Pidemmällä matkalla antaa koneen pyöriä siinä 3000 - 3500 niin ei tuu "hiki".
Veneen kunnostus etenee uuteen vaiheeseen, kun moottoritilan laminointiyöt on saatu tehtyä. Nyt on laipioissa sen verran rotia, ettei heti ratkea, vaikka voimaa ja vääntöä tulee aika lailla lisää.
Laitan kuvia projektin etenemisestä myöhemmin... Seuraavaksi alkaa konehuoneen maalaushommat, tankin asennus takaisin jne... Sitten johdotukset konehuoneessa ja uuden koneen asennus!
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 10 kuukautta sitten jami.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Cterror
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 21
- Vastaanotettu kiitos 0
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2891
: Cterror
Vastaus käyttäjältä Cterror aiheessa Vs: Formula 242LS
Miltäs Jami vaikuttaa... saadaanko 242LS edustus Pokeriin kuntoon Omalle paikka ilmoitettu laituriveneeksi.
Tällä hetkellä RGB valaistuksen ja soundien asennus kesken. Katsotaan mitä tulee. Soodapuhallus ennen vesillelaskua lienee ohjelmassa. Nostelen muutaman kerran painepesuun kesän edetessä. Tekniikka omassa säilyy samana ja toimii jos toimii.
Tällä hetkellä RGB valaistuksen ja soundien asennus kesken. Katsotaan mitä tulee. Soodapuhallus ennen vesillelaskua lienee ohjelmassa. Nostelen muutaman kerran painepesuun kesän edetessä. Tekniikka omassa säilyy samana ja toimii jos toimii.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- jami
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
10 vuotta 8 kuukautta sitten - 10 vuotta 8 kuukautta sitten #2892
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Formula 242LS
Eiköhän Formula valmistu kevääksi ja Pokeriinkin olis tarkoitus mennä.
Konehuone on maalattu: epoksi pohjamaaliksi ja pari kerrosta polyuretaanimaalia pintaan. Johdot ja letkut on saatu pikku hiljaa paikalleen, alumiinitankin syöpymät korjattu, tankki maalattu ja asennettu takaisin paikalleen...vaahdotus vielä, että pysyy kiinni. Myös polttoaineletkut täyttö- ja huohotusletkuja myöten uusitaan ja tulee paremmin virtaava pa.filtteri, kun uudessa koneessa on aika tehokas bensapumppu.
Eli kohta alkaa koneen sovitus paikalleen
Konehuone on maalattu: epoksi pohjamaaliksi ja pari kerrosta polyuretaanimaalia pintaan. Johdot ja letkut on saatu pikku hiljaa paikalleen, alumiinitankin syöpymät korjattu, tankki maalattu ja asennettu takaisin paikalleen...vaahdotus vielä, että pysyy kiinni. Myös polttoaineletkut täyttö- ja huohotusletkuja myöten uusitaan ja tulee paremmin virtaava pa.filtteri, kun uudessa koneessa on aika tehokas bensapumppu.
Eli kohta alkaa koneen sovitus paikalleen
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 8 kuukautta sitten jami.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2895
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Formula 242LS
Näyttäispä oman veneen konehuone yhtä siistiltä!
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.058 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Formula 242LS