Hieman erillainen Chris Craft projekti
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
Ja sitten onnistuneesta teippauksesta innostuneena halusin yrittää jotain samanlaista itse...
Kohde oli uimataso...ja tarkemmin liukuesteteippaus.
Aikani kun pähkäilin kysymystä raidat "vaakaan vai pystyyn" niin sain idean...miksi pitäisi pysytellä noissa niin "vaatimattomissa" ja tylsissä kuoseissa...samallahan niistä voisi tehdä jotain näyttävämpää.
....avuksi tilasin samalta mainostoimistolta miltä teetätin ikkunakalvot, pelkän paperiprintin chris craft tekstistä juuri sopivan suurena että teksi mahtui uimatason sisälle....sitten teksti leikattiin irti ja aseteltiin ja teipattiin liukuesteteippien päälle...
Tämän jälkeen teksi merkattiin läpi liukuesteteipin alapintaan ja leikattiin sen mukaan...ja kiinnitettiin uimatasoon...
Mielestäni tuli ihan hyvät....toki jos haluaisi maksimaalista liu'un estoa niin voisi asentaa raidan vielä ulkoreunalle...
Se niistä ulkonäkö kohennuksista...tämä meni nyt aika pitkälle "tuning" puolelle, mutta ainakin jortsun toisella puolen eivät nämä veneet kauheen vaatimattomia olleet koskaan....kyllä tämän aina pusterista yms. erottaa ja tavoite on että nämä saavat katsella oman veneen näkymää aina sieltä takavasemmalta....
Ainiin...jotain pientä tuli tehtyä moottori puolellakin....vapaavirtaussuodatin ala hongkong pastasiivilä!
Lisäksi kunnostettiin kaksi trimmimoottoria...
Lähtökohta...
Kaksi pumppua josta tehtiin yksi toimiva...
Ainiin...tässä kuva vetolaitteen asennuskorkeudesta....alempi kavitaatiolevy on n.5cm pohjaa ylenpänä..
Ei mitään radikaalia, mutta pitäisi auttaa nopeudessa...
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
laitan pikku tiiserin tulevasta...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- janihei
- Poissa
- Junior Member
- Viestejä: 33
- Vastaanotettu kiitos 0
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- janihei
- Poissa
- Junior Member
- Viestejä: 33
- Vastaanotettu kiitos 0
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Hemiva
- Poissa
- Elite Member
janihei kirjoitti: Vielä tuosta sinun vetolaitteen korkeudesta, niin teit kyllä oikean ratkaisun kun et nostanut enempää.. Omassa veneessä (chris craft 225 limited) AV levy 85mm pohjan yllä, edes mirage plus ei anna bowliftiä.. tarttis koittaa neljä lapaista bravo ykköstä.. mutta ajoominasuudet on kyllä niin huonot kolme lapaisella että tuskin se yksi lapa ihmeitä tekee.. täytyy vaihtaa varmaan alphan tillalle bravo 1 ja spacereilla laskea perää alemmas se 40mm.. pistähän tänne kokemuksia jos keula tuntuu raskaammalta kuin ennen..
Kannattaa kokeilla tota B1 rusettia, kun vetolaite on korkeammalle asennettu!
Tulet muuten yllättymään
Itellä meni kaikki vanhat potkurit vaihtoon vetolaite muutoksessa, muttei vielä oo tullut syytä miksei olis kannattanut....
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
...puhutaanko nyt "vanhasta" small blokki koneesta (optisparkilla ja ruiskulla)vai tästä ihan uudesta LT1:stä jota löytyy esim. uudesta corvetesta? löytyykö jo siihenkin marinesarjoja?
tuo aiempi LT1 käyttää ihan normi small blokki sarjoja ja ne eivät sovellu LS1:een.
Tästä uudemmasta ei ole vielä havaintoa onko siinä muutoksia kansissa verrattuna LS generaatioon.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Hieman erillainen Chris Craft projekti