Hieman erillainen Chris Craft projekti
- lauvii
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 7 kuukautta sitten #2988
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Hyvältä näyttää!
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2992
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Jatketaan hommaa vielä samasta aiheesta...
Kipparin työpöytä oli siis kohteena ja se saatiinkin jo pääosin kondikseen, mutta jäi silti vähän valjuksi...
Hmm....nuo "koristelistat" eli kytkinpaneelin reunukset voisi päivittää...niin kuskin kuin apparin puolelta....ei muuta kuin purkamaan...
Aika "rapeita" olivat nuo sisuspuut...verhoilu itsessään oli ihan ehjä...ihme kyllä sinänsä...
Elikkä vanha malliksi ja uutta vaneria kehiin...
Noniin....ja tarkistus istuvuudesta...
Tjaa...ihan ok....eli sitten kyllästetään kehys hartsilla pariin kertaan jotta saadaan jonkinlainen suoja kosteutta vastaan...
Ja sitten päällystämään...(samat asiat tehtiin myös apparin kehykselle)
Ja toppauksen jälkeen vinyyliä pintaan..
Noniin....kokeillaan paikoilleen ja katsotaan miltä näyttää...
Tarkkasilmäiset varmaan huomasivat että mittaristo oli saanut lisäystä....siitä tarkemmin seuraavassa postissa, mutta kuvassa näkyi myös ipad teline joka tulee toimimaan pääasiallisena navigaattorina...( niinkuin viihdekeskuksena, obd testerinä moottorille, tv:nä yms) ...pädiä olen nyt käyttäny veneretkillä jo 3 vuotta ja homma toiminut kuin buick...ja matkoja tehty ruotsiin asti...toki back uppina toimii garmin 276 ja tietysti paperikartat on myös mukana.
Juza
Kipparin työpöytä oli siis kohteena ja se saatiinkin jo pääosin kondikseen, mutta jäi silti vähän valjuksi...
Hmm....nuo "koristelistat" eli kytkinpaneelin reunukset voisi päivittää...niin kuskin kuin apparin puolelta....ei muuta kuin purkamaan...
Aika "rapeita" olivat nuo sisuspuut...verhoilu itsessään oli ihan ehjä...ihme kyllä sinänsä...
Elikkä vanha malliksi ja uutta vaneria kehiin...
Noniin....ja tarkistus istuvuudesta...
Tjaa...ihan ok....eli sitten kyllästetään kehys hartsilla pariin kertaan jotta saadaan jonkinlainen suoja kosteutta vastaan...
Ja sitten päällystämään...(samat asiat tehtiin myös apparin kehykselle)
Ja toppauksen jälkeen vinyyliä pintaan..
Noniin....kokeillaan paikoilleen ja katsotaan miltä näyttää...
Tarkkasilmäiset varmaan huomasivat että mittaristo oli saanut lisäystä....siitä tarkemmin seuraavassa postissa, mutta kuvassa näkyi myös ipad teline joka tulee toimimaan pääasiallisena navigaattorina...( niinkuin viihdekeskuksena, obd testerinä moottorille, tv:nä yms) ...pädiä olen nyt käyttäny veneretkillä jo 3 vuotta ja homma toiminut kuin buick...ja matkoja tehty ruotsiin asti...toki back uppina toimii garmin 276 ja tietysti paperikartat on myös mukana.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 6 kuukautta sitten - 10 vuotta 6 kuukautta sitten #2993
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Ja jatkoa....
Mittaristoon tuli tarve parille lisämittarille ja kun paikat olivat jo täynnä piti käyttää näitä ns. Podeja.
Ihan siistit löytyi CP Performancelta...
Eli podiin menivät moottorin jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötilan mittarit...
Ja itse mittaristoon tuli lisää seuraava mittari..
Totatota...mitesmites??
Aivan....moottoriin tulee sittenkin ahdin....ihan kuin ei vaparina olisi tarpeeksi :-/...
No tähän oli parikin perustetta sen normaalin eli mikään ei ole tarpeeksi lisäksi...
...ostettu moottori oli "alunperin" (eli edellisen omistajan toimesta) ahdettuna juurikin kyseisellä ahtimella ja ohjain yksikkö oli ohjelmoitu juuri tätä kokoonpanoa varten...ja moottorissa olevia 40lbs/hr suuttimia ei nyt tarvitsisi vaihtaa...
Miltäs tämä nyt sitten näyttää?
No tältä! BOO!!
No tekniikasta lisää myöhemmin, mutta jatketaan verhoilulla...
Kuskin ja apparin etupuoli oli nyt valmis ja näytti paremmalta..
Apparin puolelle lisättiin reunuksien keskelle PE levy (Etrasta) ja kahva biltemasta.
Noniin...näyttää heti paremmalta!
Seuraavaksi sivupaneeleihin....
Joissain kuvissa olikin näkynyt vilaukselta että paneeleita oli jo leikelty vanerista malliksi valmiiksi...
Tässä kuskin puoli....ja kuvassa näkyy myös valittu moottorin kaukosäätölaite....
DANA marinelta heidän billet ohjain...ja joo...ei ollut halpa, mutta kun vaihtoehtoja en oikein löytänyt niin minkäs teet...
Mutta tehty mikä tehty ja maksettu mikä maksettu...saa tolla hinnalla luvan toimia kuin enkeli hepeneissä
Paneeleihin tehtiin upotukset koteloille ja oville...( apparin puolella tarve päästä käsiksi wallaksen lämmittimeen ja kuskin puolella ihan vaan säilytyksen vuoksi)
Kuvassa apparin puoli....tällä puolella tuli hivenen ahdasta kun tila meinasi loppua ovelta sekä kotelolta...
Oven paikka kun piti olla sellainen että lämmittimeen pääsee hyvin käsiksi...
Kuskin puolella olikin väljempää...lisäsin vielä tupakansytkäri virranulostulot molempiin koteloiden laitoihin niin pysyvät luurit ja laitteet latauksessa ja pois tieltä...
Juza
Mittaristoon tuli tarve parille lisämittarille ja kun paikat olivat jo täynnä piti käyttää näitä ns. Podeja.
Ihan siistit löytyi CP Performancelta...
Eli podiin menivät moottorin jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötilan mittarit...
Ja itse mittaristoon tuli lisää seuraava mittari..
Totatota...mitesmites??
Aivan....moottoriin tulee sittenkin ahdin....ihan kuin ei vaparina olisi tarpeeksi :-/...
No tähän oli parikin perustetta sen normaalin eli mikään ei ole tarpeeksi lisäksi...
...ostettu moottori oli "alunperin" (eli edellisen omistajan toimesta) ahdettuna juurikin kyseisellä ahtimella ja ohjain yksikkö oli ohjelmoitu juuri tätä kokoonpanoa varten...ja moottorissa olevia 40lbs/hr suuttimia ei nyt tarvitsisi vaihtaa...
Miltäs tämä nyt sitten näyttää?
No tältä! BOO!!
No tekniikasta lisää myöhemmin, mutta jatketaan verhoilulla...
Kuskin ja apparin etupuoli oli nyt valmis ja näytti paremmalta..
Apparin puolelle lisättiin reunuksien keskelle PE levy (Etrasta) ja kahva biltemasta.
Noniin...näyttää heti paremmalta!
Seuraavaksi sivupaneeleihin....
Joissain kuvissa olikin näkynyt vilaukselta että paneeleita oli jo leikelty vanerista malliksi valmiiksi...
Tässä kuskin puoli....ja kuvassa näkyy myös valittu moottorin kaukosäätölaite....
DANA marinelta heidän billet ohjain...ja joo...ei ollut halpa, mutta kun vaihtoehtoja en oikein löytänyt niin minkäs teet...
Mutta tehty mikä tehty ja maksettu mikä maksettu...saa tolla hinnalla luvan toimia kuin enkeli hepeneissä
Paneeleihin tehtiin upotukset koteloille ja oville...( apparin puolella tarve päästä käsiksi wallaksen lämmittimeen ja kuskin puolella ihan vaan säilytyksen vuoksi)
Kuvassa apparin puoli....tällä puolella tuli hivenen ahdasta kun tila meinasi loppua ovelta sekä kotelolta...
Oven paikka kun piti olla sellainen että lämmittimeen pääsee hyvin käsiksi...
Kuskin puolella olikin väljempää...lisäsin vielä tupakansytkäri virranulostulot molempiin koteloiden laitoihin niin pysyvät luurit ja laitteet latauksessa ja pois tieltä...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 6 kuukautta sitten Juzzi. Syy: Ennenaikainen lähetys
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2996
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Noniin...homma jatkuu hetkeksi sisäpuolella...
Alkuperäinen sisä "komero" oli kyllä ehjä, mutta oma toive oli saada sen etuseinään mahtumaan myös radio.
Eli tämä vaati komeron verhoilun purkamista, etulevyn vaihtoa ja uudelleen verhoilua...eli toimeen...
Koppi alkuperäisasussaan...
Eikun irroittamaan noin 200 niittiä...
Ja sitten etulevyn uusintaan jossa olisi tilaa radiolle..
Välituen paikkaa siirrettiin koska alenpana se toimisi myös radion "jalustana"...
Uusi etulevy ruuvattiin paikoilleen ja lisätueksi etukulma ja välituki kuidutettiin paikoilleen..
Kuidutuksen jälkeen pinnat hiottiin ja maalattiin topcoatilla ja ulkopinta verhoiltiin vinyylillä...
Myös ovelle tehtiin uudelleen verhoilu ja radio asennettiin paikoilleen...
Myös uudet lamput asennettiin niin ulkopuolelle kuin kaappiin sisälle..
Alkuperäinen sisä "komero" oli kyllä ehjä, mutta oma toive oli saada sen etuseinään mahtumaan myös radio.
Eli tämä vaati komeron verhoilun purkamista, etulevyn vaihtoa ja uudelleen verhoilua...eli toimeen...
Koppi alkuperäisasussaan...
Eikun irroittamaan noin 200 niittiä...
Ja sitten etulevyn uusintaan jossa olisi tilaa radiolle..
Välituen paikkaa siirrettiin koska alenpana se toimisi myös radion "jalustana"...
Uusi etulevy ruuvattiin paikoilleen ja lisätueksi etukulma ja välituki kuidutettiin paikoilleen..
Kuidutuksen jälkeen pinnat hiottiin ja maalattiin topcoatilla ja ulkopinta verhoiltiin vinyylillä...
Myös ovelle tehtiin uudelleen verhoilu ja radio asennettiin paikoilleen...
Myös uudet lamput asennettiin niin ulkopuolelle kuin kaappiin sisälle..
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2997
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Suokaa anteeksi että jotkut kuvat näkyvät vinossa...en tiedä miksi näin käy koska omassa kansiossa ne näkyvät oikein päin.
Juza
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 6 kuukautta sitten #2998
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Eli koppi oli nyt jotenkuten kunnossa niin voitiin siirtyä eteenpäin....eli ensiksi tehtiin nämä "tylsät" etuseinät niin kuskin kuin apparin puolelle....apparin sisäseinälle lisäksi ruuvattiin stereolaitteiston vahvistimet...
Johdotuksessa jouduttiin hivenen soveltamaan että saatiin kaikki johdot menemään kulkuaukon ali ilman että olisivat tiellä...
Tämä myös aiheutti sen että muutkin teak puut piti kunnostaa samalla...eli kulkuoven pielet..
Ja kaikki tukipalikat kabiiniin jotka kannattelevat aukon sulkevaa pohjapalaa.
Eli kaikki teak palat hiottiin ja lakattiin kahdesti.
Ok...tylsää, mutta juurikin niitä hommia joita vaan joutuu tekemään...
Takaisin sivupaneeleihin....
Vaneriosat olivat valmiita ja aukot koteloille, oville ja kaijuttimille yms. Olivat tehty...sen jälkeen paneelit kuidutettiin molemmin puolin ja topcoatattiin kahdesti...(tämä oli toisaalta turhaa koska osat tultiin verhoilemaan)
Paneeliin ensiksi lisättiin pehmuste...
Sen jälkeen se verhoiltiin valkoisella vinyylillä. Sen jälkeen halusin mustan "väliraidan" eli aloitin verhoilun valkoisen päältä mustalla vinyylillä ja käytin sinkittyä vahvistelistaa jonka "yli" jatkoin verhoilun ja sen päälle taas pehmuste.
Sen jälkeen aloitus taas samalla tavalla oranssilla vinyylillä loput.....ja tulos on seuraava
Sama toistettiin myös toiselle puolelle ja yhdessä uusittujen etuseinien, teak palasien ja penkkien tulos näytti tältä...
Juza
Johdotuksessa jouduttiin hivenen soveltamaan että saatiin kaikki johdot menemään kulkuaukon ali ilman että olisivat tiellä...
Tämä myös aiheutti sen että muutkin teak puut piti kunnostaa samalla...eli kulkuoven pielet..
Ja kaikki tukipalikat kabiiniin jotka kannattelevat aukon sulkevaa pohjapalaa.
Eli kaikki teak palat hiottiin ja lakattiin kahdesti.
Ok...tylsää, mutta juurikin niitä hommia joita vaan joutuu tekemään...
Takaisin sivupaneeleihin....
Vaneriosat olivat valmiita ja aukot koteloille, oville ja kaijuttimille yms. Olivat tehty...sen jälkeen paneelit kuidutettiin molemmin puolin ja topcoatattiin kahdesti...(tämä oli toisaalta turhaa koska osat tultiin verhoilemaan)
Paneeliin ensiksi lisättiin pehmuste...
Sen jälkeen se verhoiltiin valkoisella vinyylillä. Sen jälkeen halusin mustan "väliraidan" eli aloitin verhoilun valkoisen päältä mustalla vinyylillä ja käytin sinkittyä vahvistelistaa jonka "yli" jatkoin verhoilun ja sen päälle taas pehmuste.
Sen jälkeen aloitus taas samalla tavalla oranssilla vinyylillä loput.....ja tulos on seuraava
Sama toistettiin myös toiselle puolelle ja yhdessä uusittujen etuseinien, teak palasien ja penkkien tulos näytti tältä...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.083 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Hieman erillainen Chris Craft projekti