Hieman erillainen Chris Craft projekti

  • Juzzi
  • Juzzi hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten - 9 vuotta 4 kuukautta sitten #3332 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Oho....nostit siis AV levyn (siis se kavitaatiolevy??) 85mm pohjan ylle?
Toihan tarkoittaa että olet nostanut vetolaitetta hivenen yli 100mm eli noin 4" ??

...mistä sulle tulee jäähdytysvesi? pakko olla ns. low pickup jalka jo tuolloin..

Merkkarin omat ohjeet ilmoittaa maksimi nostomääräksi noin 2,5" ja siksi en nostanut enempää...ja tuo mitta on juurikin tuon jäähdytysveden takia..

Mitäs muuten vaikutti kulkuun noin isohko nostaminen...kun viittaat huonoihin ajo-ominaisuuksiin niin tarkoitat varmaan että pito irtoaa helposti...tapahtuuko se jo suoraan ajaessa vaiko käännöksissä?

Yks ratkaisu voisi olla setback jatkos vetariin...se kun käytännössä alentaa x-mittaa...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1
Viimeksi muokattu: 9 vuotta 4 kuukautta sitten Juzzi. Syy: mittavirhe

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten #3334 : janihei
Vastaus käyttäjältä janihei aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
niin tarkoitin vanhojen LT1 pakoserajojen asennusta LS koneeseen.. sovite spacerit helppo tehdä jos pakokanavien jako on sama..

Juzzi kirjoitti: LT1 marinesarjat?
...puhutaanko nyt "vanhasta" small blokki koneesta (optisparkilla ja ruiskulla)vai tästä ihan uudesta LT1:stä jota löytyy esim. uudesta corvetesta? löytyykö jo siihenkin marinesarjoja?

tuo aiempi LT1 käyttää ihan normi small blokki sarjoja ja ne eivät sovellu LS1:een.

Tästä uudemmasta ei ole vielä havaintoa onko siinä muutoksia kansissa verrattuna LS generaatioon.

Juza

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten #3335 : janihei
Vastaus käyttäjältä janihei aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
tämä on siis tehdas asennus. uskomatonta mutta totta :).. Keula makaa tiukasti vedessä,eikä kestä trimmatta koska kavitoi melkein heti.. Olisi hauska tietää millä potkurilla tätä on uutena myyty..

Juzzi kirjoitti: Oho....nostit siis AV levyn (siis se kavitaatiolevy??) 85mm pohjan ylle?
Toihan tarkoittaa että olet nostanut vetolaitetta hivenen yli 100mm eli noin 4" ??

...mistä sulle tulee jäähdytysvesi? pakko olla ns. low pickup jalka jo tuolloin..

Merkkarin omat ohjeet ilmoittaa maksimi nostomääräksi noin 2,5" ja siksi en nostanut enempää...ja tuo mitta on juurikin tuon jäähdytysveden takia..

Mitäs muuten vaikutti kulkuun noin isohko nostaminen...kun viittaat huonoihin ajo-ominaisuuksiin niin tarkoitat varmaan että pito irtoaa helposti...tapahtuuko se jo suoraan ajaessa vaiko käännöksissä?

Yks ratkaisu voisi olla setback jatkos vetariin...se kun käytännössä alentaa x-mittaa...

Juza

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Juzzi
  • Juzzi hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten #3336 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Tuo termi "vanhat LT1 pakosarjat" on hivenen itselle outo...vai onko merkkarilla ollut tuon niminen pikkulohko käytössä?

Jos siis kyse on normaalin pikkulohkon pakosarjoista niin ne eivät käy LS1:een koska siinä on tasavälein pakokanavat...samoin kuin isolohkossa... isolohkon pakosarjojen sopimisesta LS1:een en sano mitään...taitaa isolohkossa olla tuo sylinteriväli kuitenkin isompi.

Taisi täällä (sivu 5) mun topikissa olla kuva noista LS1-marine sarjoista "kanavapuoleltakin" ...siitähän sen epäsopivuuden näkee selkeimmin.

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Juzzi
  • Juzzi hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Premium Member
  • Premium Member
Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten #3337 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Siis tehdasasennuksella 85mm kavitaatiolevy pohjan yläpuolella?

...totani...tulipahan mieleen että mikähän on mahtanut olla ensiasennus vetari?
(tai olethan mitannut oikein tuon mitan?)

Yleensä näissä tehdasasennuksissa mennään reippaasti varman päälle....oikeita "mummo"-setuppeja ;-)...kaiketi siksi että keskiverto omistajilla ne toimii riittävän hyvin..

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 vuotta 4 kuukautta sitten #3338 : janihei
Vastaus käyttäjältä janihei aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
On mitattu noneen kertaan ja alpha 1 on alkuperäinen vetari.. Esim: kaverin sea ray pachanga 22, AV levy reilusti alempana vaikka siinäkin normaalia ylempänä..

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.058 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi