1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
- JyPy
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 7
- Vastaanotettu kiitos 0
zimis72 kirjoitti:
Juzzi kirjoitti: Eikös siellä termarin jälkeen siinä jäähdytyslinjassa T-haarassa ole sellainen jousikuormitteinen "tappi" jossa kuulat molemmissa päissä...tämän tarkoitus jäänyt itselle vähän hämäräksi (kait jotain tekemistä veden jakautumisen kanssa?), mutta se kait voi kuivuessaan (ruostuessaan) jumahtaa ja silloin toiselle sarjalle ei kulkeudu vettä ollenkaan...
Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...
Juza
eipä taida tossa vuosimallissa sellasta enää olla.se sydeemi oli jossain 80 luvun koneissa.
Jep, edellisessä 1989 Maxumissa oli sellaiset jousikuormitteiset muovikuulat, mutta tässä 1998 systeemissä kaikki kanavat ovat periaatteessa kaiken aikaa auki. Vettä ei enää ohjata erikseen pakosarjoihin ja mutkiin, vaan pelkästään pakosarjoihin.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
Eli muissa pakosarjoille menevät vain yhdet letkut ja vesi kulkeutuu joko pienen loopin kautta raisereille tai sitten ihan suoraan (dry tai wet joint)?
Onko muuten tässä uudemmassa systeemissä mitään "rajoittajaa" jolla "vesitasapainoa" voitaisiin säätää?
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- zimis72
- Poissa
- New Member
thunderbolt 4 vai
thunderbolt 5
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- JyPy
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 7
- Vastaanotettu kiitos 0
Tässä mallissa ei ole mitään "vesitasapainon" säätöä, vaan termarikopassa on kiinteät kanavat, jotka virtaavat miten virtaavat. Tässä tuli mieleen sellainenkin, että tuossa kuuman pakosarjan puolella on termarikopassa paluulinja lämmönvaihtimelta, joka syöttää kuumaa vettä moottorista. Täytyy vielä avata koko termarikoppa, kunhan tuo sää paranee, ja katsoa kuinka se vesi kiertää sen sisällä. Vene on tosiaan pukeilla.
Se vanha 80-luvun raakavesisysteemi toimi niin, että kylmä merivesi meni jatkuvasti pakomutkiin, ja kun termari aukesi, kuuma vesi moottorista meni pakosarjoihin (tai toisinpäin, en muista). Tässä uudemmassa systeemissä kylmä merivesi menee pakosarjoihin ja nousee sitä kautta pakomutkiin. Kun termari aukeaa, kuumaa vesi sekoittuu mukaan.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- zimis72
- Poissa
- New Member
siinä sytkäboxissa on kierrosrajoitin muistaakseni 4750rpm
Jos se ecu on sökö ni laulut on laulettu.uusi aika kallis
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Poissa
- Elite Member
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
Edellinen omistaja oli aikasemmin vaihtanut siihen sähköisen bensapumpun joka oli liian tehoton. Ostin Free Technicsiltä Carterin kunnollisen pumpun suodatinjalalla jossa paineensäädin, ei kertaakaan ole nykäissyt senjälkeen.
Onhan toi Eclipsen 5.7 kone vanhempi,mutta tässä vain yksi esimerkki ratkenneesta ongelmasta.
-Late-
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Yleistä
- 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia