1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia

  • JyPy
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3020 : JyPy
Vastaus käyttäjältä JyPy aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia

zimis72 kirjoitti:

Juzzi kirjoitti: Eikös siellä termarin jälkeen siinä jäähdytyslinjassa T-haarassa ole sellainen jousikuormitteinen "tappi" jossa kuulat molemmissa päissä...tämän tarkoitus jäänyt itselle vähän hämäräksi (kait jotain tekemistä veden jakautumisen kanssa?), mutta se kait voi kuivuessaan (ruostuessaan) jumahtaa ja silloin toiselle sarjalle ei kulkeudu vettä ollenkaan...

Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...

Juza


eipä taida tossa vuosimallissa sellasta enää olla.se sydeemi oli jossain 80 luvun koneissa.


Jep, edellisessä 1989 Maxumissa oli sellaiset jousikuormitteiset muovikuulat, mutta tässä 1998 systeemissä kaikki kanavat ovat periaatteessa kaiken aikaa auki. Vettä ei enää ohjata erikseen pakosarjoihin ja mutkiin, vaan pelkästään pakosarjoihin.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3024 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Totani....eikös vain suljetun jäähdytyksen moottoreissa (ja siinäkin vain se johon kuuluvat sarjat mukaan) ole eriytetty nuo raiserit ja sarjat omille letkuilleen?

Eli muissa pakosarjoille menevät vain yhdet letkut ja vesi kulkeutuu joko pienen loopin kautta raisereille tai sitten ihan suoraan (dry tai wet joint)?

Onko muuten tässä uudemmassa systeemissä mitään "rajoittajaa" jolla "vesitasapainoa" voitaisiin säätää?

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3028 : zimis72
Vastaus käyttäjältä zimis72 aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
mitkä sytkävermeet siinä muuten on?
thunderbolt 4 vai
thunderbolt 5

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • JyPy
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3029 : JyPy
Vastaus käyttäjältä JyPy aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Sytkävermeet on Thunderbolt V

Tässä mallissa ei ole mitään "vesitasapainon" säätöä, vaan termarikopassa on kiinteät kanavat, jotka virtaavat miten virtaavat. Tässä tuli mieleen sellainenkin, että tuossa kuuman pakosarjan puolella on termarikopassa paluulinja lämmönvaihtimelta, joka syöttää kuumaa vettä moottorista. Täytyy vielä avata koko termarikoppa, kunhan tuo sää paranee, ja katsoa kuinka se vesi kiertää sen sisällä. Vene on tosiaan pukeilla.

Se vanha 80-luvun raakavesisysteemi toimi niin, että kylmä merivesi meni jatkuvasti pakomutkiin, ja kun termari aukesi, kuuma vesi moottorista meni pakosarjoihin (tai toisinpäin, en muista). Tässä uudemmassa systeemissä kylmä merivesi menee pakosarjoihin ja nousee sitä kautta pakomutkiin. Kun termari aukeaa, kuumaa vesi sekoittuu mukaan.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3031 : zimis72
Vastaus käyttäjältä zimis72 aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Vastaus ei näköjään tullut perille.kokeillaan uudestaan.
siinä sytkäboxissa on kierrosrajoitin muistaakseni 4750rpm
Jos se ecu on sökö ni laulut on laulettu.uusi aika kallis

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3033 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Mulla oli pari kesää sitten Eclipsessä samantapainen vika että aivasteli. Kone toimi ja pystyi ajelemaan noin 3000 rpm asti normaalisti,ja sen jälkeen kyykkäs kun työnsi kahvaa edemmäs. Samoin nopeasti kaasua annettaessa kone ei pysynyt mukana vaan rupesi aivastelemaan ja nykimään.

Edellinen omistaja oli aikasemmin vaihtanut siihen sähköisen bensapumpun joka oli liian tehoton. Ostin Free Technicsiltä Carterin kunnollisen pumpun suodatinjalalla jossa paineensäädin, ei kertaakaan ole nykäissyt senjälkeen.

Onhan toi Eclipsen 5.7 kone vanhempi,mutta tässä vain yksi esimerkki ratkenneesta ongelmasta.

-Late-

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.053 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi