1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia

  • JyPy
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3014 : JyPy
Vastaus käyttäjältä JyPy aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Piti vielä kysymäni, että mistä olette ostaneet Merkkarin osia? US-Partsista? Hommaan uuden puolan jostain, ja katson onko vaikutusta.

Sellainen juttu vielä, että kun sarjat ja stidit oli irti, ajattelin mitata ohivuodot, jos vaikka imuventtiilit vuotaisivat. En ole aiemmin suorittanut moista operaatiota, mutta luulin että kun moottori on tasan yläkuolokohdassa, moottori ei pyörähdä vaikka laittaa painetta pyttyyn. No kyllä pyörähti, juuri sen verran taaksepäin että imuvena aukesi ja paineet pääsi pihalle. Laitoin pitkän varren kampuran päähän, ja yritin pitää jalalla paikallaan, mutta ei voima riittänyt! Olisikohan sittenkään merkit kohdallaan? Mulla oli tietty venakoppa auki että näin kumpi pytty, 1 vai 6, on vuorossa. Onko teillä vinkkiä millä yläkuolokohdan saisi mitattua ilman kannen irroittamista?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3015 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
oletan että sulla on vene trailerilla... olen huomannut että kun läppienkanssa käyttää venettä missä on vakio y-haaraputki niin toi jommankumman puolen lämpeneminen on enemmin sääntö kuin poikkeus. joskus on ollut jopa niin että vene ollut trailerilla kallellaan niin ylempänä oleva sarja kuumenee enemmin.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3016 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Eikös siellä termarin jälkeen siinä jäähdytyslinjassa T-haarassa ole sellainen jousikuormitteinen "tappi" jossa kuulat molemmissa päissä...tämän tarkoitus jäänyt itselle vähän hämäräksi (kait jotain tekemistä veden jakautumisen kanssa?), mutta se kait voi kuivuessaan (ruostuessaan) jumahtaa ja silloin toiselle sarjalle ei kulkeudu vettä ollenkaan...

Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3017 : zimis72
Vastaus käyttäjältä zimis72 aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia

Juzzi kirjoitti: Eikös siellä termarin jälkeen siinä jäähdytyslinjassa T-haarassa ole sellainen jousikuormitteinen "tappi" jossa kuulat molemmissa päissä...tämän tarkoitus jäänyt itselle vähän hämäräksi (kait jotain tekemistä veden jakautumisen kanssa?), mutta se kait voi kuivuessaan (ruostuessaan) jumahtaa ja silloin toiselle sarjalle ei kulkeudu vettä ollenkaan...

Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...

Juza


eipä taida tossa vuosimallissa sellasta enää olla.se sydeemi oli jossain 80 luvun koneissa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3018 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
Ah..ok

No joku Y-haara sieltä varmaan kuitenkin löytyy johon voi letkut kytkeä ja tarkastaa veden virtaukset...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 6 kuukautta sitten #3019 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia

Juzzi kirjoitti: Ah..ok

No joku Y-haara sieltä varmaan kuitenkin löytyy johon voi letkut kytkeä ja tarkastaa veden virtaukset...

Juza


..tai voihan ne sarjoille menevät letkut irroittaa ja tarvittaessa jatkaa letkua ja tarkastaa virtaus?

Jos molemmille puolille menee suht saman verran niin syyllinen löytyy itse sarjoista/raisereista...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.055 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi