1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia
- JyPy
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
- Viestejä: 7
- Vastaanotettu kiitos 0
Sellainen juttu vielä, että kun sarjat ja stidit oli irti, ajattelin mitata ohivuodot, jos vaikka imuventtiilit vuotaisivat. En ole aiemmin suorittanut moista operaatiota, mutta luulin että kun moottori on tasan yläkuolokohdassa, moottori ei pyörähdä vaikka laittaa painetta pyttyyn. No kyllä pyörähti, juuri sen verran taaksepäin että imuvena aukesi ja paineet pääsi pihalle. Laitoin pitkän varren kampuran päähän, ja yritin pitää jalalla paikallaan, mutta ei voima riittänyt! Olisikohan sittenkään merkit kohdallaan? Mulla oli tietty venakoppa auki että näin kumpi pytty, 1 vai 6, on vuorossa. Onko teillä vinkkiä millä yläkuolokohdan saisi mitattua ilman kannen irroittamista?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- zimis72
- Poissa
- New Member
Juzzi kirjoitti: Eikös siellä termarin jälkeen siinä jäähdytyslinjassa T-haarassa ole sellainen jousikuormitteinen "tappi" jossa kuulat molemmissa päissä...tämän tarkoitus jäänyt itselle vähän hämäräksi (kait jotain tekemistä veden jakautumisen kanssa?), mutta se kait voi kuivuessaan (ruostuessaan) jumahtaa ja silloin toiselle sarjalle ei kulkeudu vettä ollenkaan...
Tämä on aika helppo tarkastaa irroittamalla letkut t-haarasta ja tarkastamalla tuon "pallo" systeemin esteetön liike....toki voi t-haaraan väliaikaisesti kytkeä myös letkut ja johdattaa ne vaikka veneen ulkopuolelle (tai ämpäriin) ja käynnistää moottori...molemmista T-haaran päistä pitäisi tulla suurinpiirtein sama määrä vettä...
Juza
eipä taida tossa vuosimallissa sellasta enää olla.se sydeemi oli jossain 80 luvun koneissa.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
No joku Y-haara sieltä varmaan kuitenkin löytyy johon voi letkut kytkeä ja tarkastaa veden virtaukset...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
Juzzi kirjoitti: Ah..ok
No joku Y-haara sieltä varmaan kuitenkin löytyy johon voi letkut kytkeä ja tarkastaa veden virtaukset...
Juza
..tai voihan ne sarjoille menevät letkut irroittaa ja tarvittaessa jatkaa letkua ja tarkastaa virtaus?
Jos molemmille puolille menee suht saman verran niin syyllinen löytyy itse sarjoista/raisereista...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Yleistä
- 1998 Mercruiser 5.7L 250 HP käyntiongelmia