SCARAB 30 Miami Vice

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2569 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Sama äijä teki mulle viimekesänä -58 Letukan penkin jossa työ ihan huippujälkee,taitaa veneen penkit olla ihmeellisesti vaikeempia?
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2570 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
jotenki ihmeellisesti noi etupenkit meni meilläkin,kun takapenkit ja konekoppa oli ihan jees mutta noissa etupenkeissä nahka roikkuu ku bernhardilaiskoiralla :lol: ja ko. verhoilijan palveluksia käyttää vielä yks aika tunnettu veneveistämö heinlahdesta...

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2571 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Ihme homma noiden penkkien kanssa...:blink:

Itse omassa projektissa tein itse penkkien rungot ja laitoin kyselyn useammalle verhoilijalle verhoilutöistä...en meinannut millään saada vastausta kyselyihin...ja yksi vene-verhoilija totesi työn olevan liian vaativan??? (vaikka heidän verkkosivuillaan näkyy esimerkkejä huomattavasti vaativimmastakin töistä??)

Olisi kuulemma pitänyt olla heihin yhteydessä penkkien runkojen tekovaiheessa?
...tämän tavallaan ymmärrän koska silloin he pääsisivät vaikuttamaan oman työnsä helppouteen ja laatuun. Mutta koska itse väsäsin rungot niin homma oli no-go...

No virosta tuli sitten 'palvelualtiita' kavereita ihan talleille asti kangasnäytteiden kanssa runkoja katsomaan ja homma oli ihan ok...kaiken sain itse valita millaiseksi halusin...keinonahat, värit, tereet, tuck'n rollit etc. hekin kummastelivat suomen verhoilijoiden nihkeyttä palveluun...tällaiset penkit ovat kuulemma ihan sitä perus-kauraa mitä verhoilijoiden kuulukin tehdä....eli itse tehdä kaavat yms. alusta asti.

Onko nyt niin että suomessa on totuttu vain tekemään verhoukset valmiista kaavoista helpolla ja nopeasti?

Vähän samaan olen törmännyt noiden harrasteautojen maalauksien kanssa...ei kuulemma kannata turata niiden parissa kun vakuutusyhtiöiltä saa paremman hinnan helpommalla...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
11 vuotta 7 kuukautta sitten #2573 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Mä ihmettelen kanssa suuresti että miten ei voi osata tehdä kunnolla,kun rakensin penkkien runkoja kuin iisakin kirkkoa ja verhoilija sanoi että on hyvät rungot ja tekee niihin helposti. Etupenkit oli valmiit rungot,ja nekin kelpasi. Onhan ne herranjumala jo aikanaan tehtaallakin ihminen tehnyt eikä mikään ropottiruttunen. Tälläkin kaverilla varmaan motivaatiosta kiinni niinkuin noilla automaalareilla,tekee autoliikkeiden vaihtoautoihin vaan sivutuen korjauksia ja saa niistä hyvät rahat niin ei tartte enään muuhun panostaa. Vähän pistää verenpaineet koholle kun tekee venettä niin viimeisen päälle kuin osaa ja hakee näyttelykuntoa,niin sitten toinen pilaa kokonaisuuden viitsimättömyydellään.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • lauvii
  • lauvii hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • Elite Member
  • Elite Member
Lisää
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2575 : lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Muun entisöinnin välitöinä tullut kiilloteltua pohjaa. Kaikki 30 jalkaisen,ja isompien sekä pinempienkin veneiden pohjia kunnostaneet varmaan tietää mikä työ on saada pohja kiiltämään! Amerikan serkku ei ole tainnut vuosien aikana kuin pestä myrkyillä pohjaa.Oli meinaan senverran matta. Koko pohjan vesihioneena rupeaa olkapäät huutamaan kortisonipiikkiä! Kyllä soodapuhallus ja maalaus on helpompi ratkaisu. Mutta on se sen arvoistakin, kun lopputulos on kiiltävä. Pari huonoa kuvaa ennen ja jälkeen.
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2577 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Mites noiden pohjien pinnan tasaisuuden/kiillon ja nopeuden kanssa on porukoilla käyny?

Onko loppuun asti kiilloitettu paras?
...eli vesihionnalla ihan tappiin asti (1500??) ja rättilaikalla ja tahnoilla loput vai kannattaako jättää jo johonkin 400:een?

Tämä kysymys siksi että jostain kuulin että aivan vesikiiltopinta itseasiassa laskisi nopeutta...näinhän esim pohjan vahaus kaiketi tekee?

...asiaan liittyen tuttu teetätti 33 scarappiin myrkkymaalauksen pohjille ja nopeus laski 9 solmua...tämä tuntuu aika äärimmäiseltä tilanteelta, mutta näin kaiketi tapahtui koska mitään vikaa ei muualta löydetty.

Itsellä on nyt telalla maalattu hempelin hard racing pohjalla ja on ruvennut tilanne kaduttamaan jos nopeuden lasku voi olla tuota luokkaa....

Onko kukaan kokeillut myrkyn tasaiseksi hiomista? ja sen vaikutusta nopeuteen?
...esim juuri johonkin 400:n tasauteen (jos se maalin pehmeyden johdosta on ylipäätään mahdollista)

Maalin kokonaan poisto ei oikein tule kysymykseen koska koko väri veneen kyljissä ja pohjassa on muutettu valkoisesta mustaksi.

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.058 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi