SCARAB 30 Miami Vice
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 4 kuukautta sitten #2646
: Juzzi
??...kumpikaan noista vioista ei kyllä aiheuta vesien pääsyä öljytilaan...mutta toki antaa aiheen olettaa etteivät muutkaan asiat ole kunnossa...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
lauvii kirjoitti: No löytyihän sieltä nyt jotain kun aamulla katselin uusilla silmillä!
7 pytyn männän yläreunasta joku rotta vähän syönyt,sekä tyntötankoja kierossa?!
??...kumpikaan noista vioista ei kyllä aiheuta vesien pääsyä öljytilaan...mutta toki antaa aiheen olettaa etteivät muutkaan asiat ole kunnossa...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 4 kuukautta sitten #2647
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Joo, sitä mäkin vähän ihmettelin. Tosin tässä öljyjä useiden koeajojen välissä vaihtaneena,pistin merkille että viimeisissä öljyissä mitkä otin ulos ei ollut vettä ollenkaan. Mutta kun otin öljypohjan irti niin siellä sitä paskaa vasta olikin, että en tiedä olisiko vedet ollut vanhoja kuitenkin. Paha sanoa,toivottavasti lohko ei olisi mistään halki. Itse en löytänyt halkeemaa mistään. Siellä on varmaan männän päällä ollut vettä ja venttiilikoneisto/työntötangot saanut aika mällin. Piti yksi mäntä vaan uusia mutta on kuulemma niin suolasen hintanen että taidan laittaa koko sarjan tarvikemäntiä. Ei sattuisi olemaan tietoa että löytyykö esim. Us-partsilta täysin vastaavaa tuotetta tarvikkeena? Mikä menisi heittämällä vanhojen tilalle,ilman että kone muuttuisi liikaa toiseen nähden.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 4 kuukautta sitten #2648
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Jos muut asiat on kunnossa niin tuon männän ei 'pitäisi' vielä aiheuttaa huomattavaa oireilua....kuvasta ei tosin näe onko ring landit kunnossa eli ovatko männänrenkaiden urat ehjiä.
..näyttäisi että kyseinen sylinteri olisi hörpännyt vettä jostain syystä (imusarjan tiivistys?, kannentiiviste? halkeama? reversion?)...ja niin kuin mainitsit hydrolokki tekisi huonoa mutta lähinnä alakerralle (syystä että muissa kuin puristustahdissa venttiilit ovat auki ja sallivat veden siirtymisen pois sylinteristä)
...tarkasta kyseisen sylinterin veivinlaakerit ja veivit (jos vettä ollut tarpeeksi puristustahdissa on laakeri/veivi voinut saada tärskyn)
Kannattaa tarkastaa myös kannentiiviste tarkasti kyseisen sylinterin ympäriltä...huono tiivistys voisi aiheuttaa mainitsemasi vaivat ja/tai se on voinut vaurioitua jos vettä on ollut puristustahdissa tarpeeksi.
Mäntiä vaihtaessasi tai korvatessasi on pari kriittistä speksiä...paino ja puristussuhde (männän korkeus tapista ja muotoilun aiheuttama tilavuuden muutos)
Jos nämä kaksi täsmäävät niin paketin saa kasaan (ei varmaan optimi, mutta toimiva)...jos ei niin silloin kaikki pitää vaihtaa ja hoitaa tasapainoitus uudelleen.
US-Partsin lisäksi kannattaa kysellä vaikka Racers Placesta tuusulasta...saavat osat jenkeistä viikossa ja heidän tasapainoituskone on kaiketi suomen paras.
Juza
..näyttäisi että kyseinen sylinteri olisi hörpännyt vettä jostain syystä (imusarjan tiivistys?, kannentiiviste? halkeama? reversion?)...ja niin kuin mainitsit hydrolokki tekisi huonoa mutta lähinnä alakerralle (syystä että muissa kuin puristustahdissa venttiilit ovat auki ja sallivat veden siirtymisen pois sylinteristä)
...tarkasta kyseisen sylinterin veivinlaakerit ja veivit (jos vettä ollut tarpeeksi puristustahdissa on laakeri/veivi voinut saada tärskyn)
Kannattaa tarkastaa myös kannentiiviste tarkasti kyseisen sylinterin ympäriltä...huono tiivistys voisi aiheuttaa mainitsemasi vaivat ja/tai se on voinut vaurioitua jos vettä on ollut puristustahdissa tarpeeksi.
Mäntiä vaihtaessasi tai korvatessasi on pari kriittistä speksiä...paino ja puristussuhde (männän korkeus tapista ja muotoilun aiheuttama tilavuuden muutos)
Jos nämä kaksi täsmäävät niin paketin saa kasaan (ei varmaan optimi, mutta toimiva)...jos ei niin silloin kaikki pitää vaihtaa ja hoitaa tasapainoitus uudelleen.
US-Partsin lisäksi kannattaa kysellä vaikka Racers Placesta tuusulasta...saavat osat jenkeistä viikossa ja heidän tasapainoituskone on kaiketi suomen paras.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 4 kuukautta sitten #2649
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Männässä oli rengas poikki eli ainakin puristuksien puute johtuu kaiketi siitä. Tänään toimitin US-partsiin männän tutkittavaksi ja pyysin hommaamaan mahdollisimman samanlaisen tarvikkeena. Täytyy niitä veivejä vielä syynätä kun en ole niihin vielä paneutunut juuri lainkaan.
Lohko on konepajalla ja joudutaan poraamaan ekaan ylikokoon sylinterissä olleen naarmun takia. Mutta pitäisi niille saada vaan ne männät myös näytille.
Imusarjan tiiveydestä voisikin johtua koska kun otin itse ekan kerran sen pois niin ei ollut kovin hääppöset pinnat kansien puolella. Mun silmään ainakin huonosti liimatut sekä päädyissä surkeen näköiset korkkitiivisteet.
Lohko on konepajalla ja joudutaan poraamaan ekaan ylikokoon sylinterissä olleen naarmun takia. Mutta pitäisi niille saada vaan ne männät myös näytille.
Imusarjan tiiveydestä voisikin johtua koska kun otin itse ekan kerran sen pois niin ei ollut kovin hääppöset pinnat kansien puolella. Mun silmään ainakin huonosti liimatut sekä päädyissä surkeen näköiset korkkitiivisteet.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 3 kuukautta sitten #2679
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Jaahas kirjotellaas tänne nyt välillä jotain kun ei ole kuukauteen kerennyt.
Moottoriremontti Scarabiin saatin jo ajat sitten valmiiksi. Wisecolta löytyi US-partsista täysin vastaavat männät kuin alkuperäiset ja hiukan halvemmalla.Vanhat 7 kappaletta löytyy jos joku tarvii. Hyvin toimii uusittu kone kun nyt on päästy jo ajamaankin muutaman kerran. Polttoainepumppujen kanssa tullut tapeltua mutta nyt nekin tuntuu toimivan. Nopeusennätyksiä ei ole tullut mittailtua mutta kyllä noin perstuntumalta kulkee jonkunverran. Pokerrun näytti luodolta katsellen senverran hauskalta että ensivuonna voisi yrittää tulla sinne mittaamaan sen nopeuden:)
Todennäköinen syy koneen hajoamiseenkin selvisi kun suoritin koeajoja! Pakosarja on niin pienessä takakenossa peräpeiliin nähden että jos en heti laske primääriputkiin jäänyttä vettä pois ennen kuin nostan veneen ylös se hyvin suurella todennäköisyydellä lorahtaa koneeseen kun hinaan venettä talliin. Trailerilla siirtelyssä pääsee nokka menemään sen verran alas että näin helposti käy,vedän veneen joka ajokerran jälkeen sisälle. Samoin vesillä jarrutteleminen täytyy suorittaa maltilla.
Moottoriremontti Scarabiin saatin jo ajat sitten valmiiksi. Wisecolta löytyi US-partsista täysin vastaavat männät kuin alkuperäiset ja hiukan halvemmalla.Vanhat 7 kappaletta löytyy jos joku tarvii. Hyvin toimii uusittu kone kun nyt on päästy jo ajamaankin muutaman kerran. Polttoainepumppujen kanssa tullut tapeltua mutta nyt nekin tuntuu toimivan. Nopeusennätyksiä ei ole tullut mittailtua mutta kyllä noin perstuntumalta kulkee jonkunverran. Pokerrun näytti luodolta katsellen senverran hauskalta että ensivuonna voisi yrittää tulla sinne mittaamaan sen nopeuden:)
Todennäköinen syy koneen hajoamiseenkin selvisi kun suoritin koeajoja! Pakosarja on niin pienessä takakenossa peräpeiliin nähden että jos en heti laske primääriputkiin jäänyttä vettä pois ennen kuin nostan veneen ylös se hyvin suurella todennäköisyydellä lorahtaa koneeseen kun hinaan venettä talliin. Trailerilla siirtelyssä pääsee nokka menemään sen verran alas että näin helposti käy,vedän veneen joka ajokerran jälkeen sisälle. Samoin vesillä jarrutteleminen täytyy suorittaa maltilla.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 3 kuukautta sitten #2682
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Hmm....onpas tosiaan loiva kulma...olisiko sarjat tarkoitettu kuiville putkille?
Juzzi
Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.058 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- SCARAB 30 Miami Vice