SCARAB 30 Miami Vice
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2589
: Juzzi
Oho!
Olikos arvokkaat ja mistä tilasit?
...itelle tuli mittarit CCP:ltä....en raaskinu Livorsia niin otin Hardin Marinen...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
lauvii kirjoitti: Tommosen paketin sain tänään tullista. Ja mallailin heti jo paikalleen.
Oho!
Olikos arvokkaat ja mistä tilasit?
...itelle tuli mittarit CCP:ltä....en raaskinu Livorsia niin otin Hardin Marinen...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2590
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Floridasta Miikka Laineen kautta Livorsilta. Ne maksoi noin 750€ + tulli ja alv.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 6 kuukautta sitten #2598
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Perän sain maalailtua ja kasailtua.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- lauvii
- Kirjoittaja
- Poissa
- Elite Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 164
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2632
: lauvii
Vastaus käyttäjältä lauvii aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Jaahas, päivitetääs välillä vähän projektin kulkua.
Vene olis tällähetkellä täysin valmis, ja koeajojakin on suoriteltu.
Toinen kone rokkaa tosi hyvin mutta toisen kanssa on ongelmia.
Ekalla koeajolla rupesi huohottamaan helvetisti, rupes mittatikun reijästä sekä venttiilikopan huohottimesta lentämään vedensekaista öljyä.Muuten rokkasi aika hyvin eikä 260hv sea-doo jetillä ollut jakoa vaikka en edes trimmaillut eli kulkee melko hyvin. Otin imusarjan irti ja tiivistin uudestaan. Seuraavalla koeajolla sama juttu mutta sitä vettä ei ollu öljyssä juuri nimeksikään,toinen kone vaan sammui kun antoi täyskaasun!? Tämän jälkeen piti ruveta jo ottamaan konetta pöydälle mutta ajattelin että kokeillaan nyt vielä kerran. Kerkesin jo taas purkamaan imusarjan ja pakosarjan,kun piti kannet ottaa ylös. Mutta kyseltyäni eri mielipiteitä päätin että kokeillaan nyt vielä yksi kerta. Joten taas joutui imusarjan tiivistämään. Samalla vaihdoin tulpat ja mittasin puristuspaineet, niissä aika isoja eroja noin 100-180 psi mutta jonkun mielestä olivat vielä joissain arvoissa,tehtaan arvo 150psi. Tänään koeajoin taas ja sama juttu kuin ennen,ei vaan lentänyt öljyä huohottimesta niin raivona kun huohottimena oli mehukattipurkkipatentti. Mittatikusta huohotti. Samoin öljyssä oli taas vettä sekä kone ei kierrä niin paljon kuin toinen.
En keksi enään muuta kuin patti ylös ja leväälleen.
Jos jollain on kokemuksen syvä rintaääni niin saa kertoa.
Vene olis tällähetkellä täysin valmis, ja koeajojakin on suoriteltu.
Toinen kone rokkaa tosi hyvin mutta toisen kanssa on ongelmia.
Ekalla koeajolla rupesi huohottamaan helvetisti, rupes mittatikun reijästä sekä venttiilikopan huohottimesta lentämään vedensekaista öljyä.Muuten rokkasi aika hyvin eikä 260hv sea-doo jetillä ollut jakoa vaikka en edes trimmaillut eli kulkee melko hyvin. Otin imusarjan irti ja tiivistin uudestaan. Seuraavalla koeajolla sama juttu mutta sitä vettä ei ollu öljyssä juuri nimeksikään,toinen kone vaan sammui kun antoi täyskaasun!? Tämän jälkeen piti ruveta jo ottamaan konetta pöydälle mutta ajattelin että kokeillaan nyt vielä kerran. Kerkesin jo taas purkamaan imusarjan ja pakosarjan,kun piti kannet ottaa ylös. Mutta kyseltyäni eri mielipiteitä päätin että kokeillaan nyt vielä yksi kerta. Joten taas joutui imusarjan tiivistämään. Samalla vaihdoin tulpat ja mittasin puristuspaineet, niissä aika isoja eroja noin 100-180 psi mutta jonkun mielestä olivat vielä joissain arvoissa,tehtaan arvo 150psi. Tänään koeajoin taas ja sama juttu kuin ennen,ei vaan lentänyt öljyä huohottimesta niin raivona kun huohottimena oli mehukattipurkkipatentti. Mittatikusta huohotti. Samoin öljyssä oli taas vettä sekä kone ei kierrä niin paljon kuin toinen.
En keksi enään muuta kuin patti ylös ja leväälleen.
Jos jollain on kokemuksen syvä rintaääni niin saa kertoa.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2633
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Mikäs on moottorien historia eli mitä niille olet nyt tehnyt ja onko aiempaa kokemusta niiden toiminnasta?
Huohotus voi toki johtua männänrenkaiden asettomuudesta JOS ne ovat nyt uusitut...mutta vettä sekään asettomuus ei tuo öljytilaan...
...jos oireet johtuvat yhdestä 'viasta' niin kannentiivisteen väärä malli rikkoontuneisuus tai esim kannen kiinnityksen löysyys?? tms voisi johtaa kaikkiin mainitsemiisi oireisiin...
Myös vuoto imusarjan tiivisteestä johtaisi samaan tilanteeseen, mutta kun senkin olet jo useampaan kertaan tehnyt niin ainoastaan osien epäsopivuus toisiinsa (imusarja ei tiivisty/puristu kansia vasten joka voi syntyä jos kansitasoa on plaanattu riittävästi eli imusarja kantaisi nostajalaakson päädyistä) voisi jäädä jäljelle..
toki (kop..kop) halkeama voi myös sekoittaa öljyt ja vedet, mutta silloinkin moottorin pitäisi toimia suht normaalisti...ja kaiketi yleisin paikka (ainakin sbc koneissa) on nostajalaaksossa juuri nostajien yläpuolella josta se olisi suht helppo havaita imusarjan irroituksen jälkeen.
Minkä näköiset olivat tulpat?
Juza
Huohotus voi toki johtua männänrenkaiden asettomuudesta JOS ne ovat nyt uusitut...mutta vettä sekään asettomuus ei tuo öljytilaan...
...jos oireet johtuvat yhdestä 'viasta' niin kannentiivisteen väärä malli rikkoontuneisuus tai esim kannen kiinnityksen löysyys?? tms voisi johtaa kaikkiin mainitsemiisi oireisiin...
Myös vuoto imusarjan tiivisteestä johtaisi samaan tilanteeseen, mutta kun senkin olet jo useampaan kertaan tehnyt niin ainoastaan osien epäsopivuus toisiinsa (imusarja ei tiivisty/puristu kansia vasten joka voi syntyä jos kansitasoa on plaanattu riittävästi eli imusarja kantaisi nostajalaakson päädyistä) voisi jäädä jäljelle..
toki (kop..kop) halkeama voi myös sekoittaa öljyt ja vedet, mutta silloinkin moottorin pitäisi toimia suht normaalisti...ja kaiketi yleisin paikka (ainakin sbc koneissa) on nostajalaaksossa juuri nostajien yläpuolella josta se olisi suht helppo havaita imusarjan irroituksen jälkeen.
Minkä näköiset olivat tulpat?
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- nafta
- Poissa
- Senior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 71
- Vastaanotettu kiitos 2
11 vuotta 5 kuukautta sitten #2634
: nafta
Vastaus käyttäjältä nafta aiheessa Vs: SCARAB 30 Miami Vice
Moi,
Toimiko pata viimekaudella hyvin? ...ettei vaan ois jäätynyt?
Soittele niin koitetaan löytää vika!
-Tommi
0405530206
Toimiko pata viimekaudella hyvin? ...ettei vaan ois jäätynyt?
Soittele niin koitetaan löytää vika!
-Tommi
0405530206
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.061 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- SCARAB 30 Miami Vice