×
Moottori
sbc 383
- paja
- Poissa
- Platinum Member
10 vuotta 10 kuukautta sitten #2822
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
minkähänlainen vauhtipyörä ja kytkin sulla on? en ole tollaseen vielä törmännyt että porailla tarvis ja toinen mitä en ole nähnyt niin 153 hampaista vauhtipyörää isolohkossa. tohon aloittajan ongelmaan ratkaisu olis 400:sen pikkulohkon pyörä ja toi isolohkon pyörä siihen kyllä käy mutta tosta painotuksesta en mene takuuseen.eipä ole moisella asialla tarvinnut vielä päätä vaivata. pitääpä ihan huomenna vertailla noita sbc 400 ja bbc vetolevyjä/vauhtipyöriä keskenään kun heräilee töitten jäljiltä ja jaksaa talliin könytä
hemivalla siis toi isolohkon pyörä on 0-puntissa? muistakko yhtään mikä/kenen kampiakseli sulle tuli?
hemivalla siis toi isolohkon pyörä on 0-puntissa? muistakko yhtään mikä/kenen kampiakseli sulle tuli?
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 10 kuukautta sitten #2823
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
...kele &/¤ttu!!
Mikäs tossa "pikavastaus" kohdassa oikein tökkii kun on nyt kadottanut jo kaksi postia?
Onko siinä jokin aikaraja?
Paja: oman vauhtipyörän pitäisi olla normaali (??!!mitä se sitten tarkoittaa??), mutta kun kone on LS1 niin se varmaan vaikuttaa..
Ja tuolta summitin osahausta kun valitset sbc, 2-os takastefa, ulkoinen tasapainoitus ja chevy perf. niin tuloksena oli 153 hampainen levy jonka piti sopia myös 396 & 427
No ei kannata ihan sokeasti luottaa tuohon summitin osahaun tuloksiin...ei ole yksi kerta kun on väärä osa tullut tilattua siksi että sopivuus oli väärin merkitty heidän sivuilleen.
Olisi aika erikoista jos vastapainolimput olisivat 400:ssa ja isolohkossa saman painoiset saati sitten samassa kohdassa....sen koon ja paikanhan määrää kuitenkin pyörivien osien epätasapaino (männät, veivit ja kampura) ja ne ovat kuitenkin täysin erillaiset.
Juza
Mikäs tossa "pikavastaus" kohdassa oikein tökkii kun on nyt kadottanut jo kaksi postia?
Onko siinä jokin aikaraja?
Paja: oman vauhtipyörän pitäisi olla normaali (??!!mitä se sitten tarkoittaa??), mutta kun kone on LS1 niin se varmaan vaikuttaa..
Ja tuolta summitin osahausta kun valitset sbc, 2-os takastefa, ulkoinen tasapainoitus ja chevy perf. niin tuloksena oli 153 hampainen levy jonka piti sopia myös 396 & 427
No ei kannata ihan sokeasti luottaa tuohon summitin osahaun tuloksiin...ei ole yksi kerta kun on väärä osa tullut tilattua siksi että sopivuus oli väärin merkitty heidän sivuilleen.
Olisi aika erikoista jos vastapainolimput olisivat 400:ssa ja isolohkossa saman painoiset saati sitten samassa kohdassa....sen koon ja paikanhan määrää kuitenkin pyörivien osien epätasapaino (männät, veivit ja kampura) ja ne ovat kuitenkin täysin erillaiset.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
10 vuotta 9 kuukautta sitten #2826
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
kävin vertaamassa sbc 400 ja 454 mk4 vetolevyjä ja täysin identtiset olivat kaverit keskenään
400 vauhtipyörä oli mutta isolohkon v-pyörä on senverran jemmassa ettei nyt ehtiny lähtee etsimään.olis voinu viel nekin verrata keskenään varmuuden vuoksi.
400 vauhtipyörä oli mutta isolohkon v-pyörä on senverran jemmassa ettei nyt ehtiny lähtee etsimään.olis voinu viel nekin verrata keskenään varmuuden vuoksi.
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
10 vuotta 9 kuukautta sitten #2827
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
no joo saattaapi hieman selventää,onhan se jo ihan eri sarjan kattila kun nää vanhat maamoottorit. en asiasta tiedä,mutta tuon perusteella veikkaan että automaailmassa tohon ls koneeseen ei käy vanhanliiton kytkimet eikä päinvastoin.Juzzi kirjoitti: Paja: oman vauhtipyörän pitäisi olla normaali (??!!mitä se sitten tarkoittaa??), mutta kun kone on LS1 niin se varmaan vaikuttaa..
Juza
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 9 kuukautta sitten #2828
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
Jos kerran vetolevyt ovat yhteneväiset 400 <-> BBC niin eikös silloin pitäisi olla sama juttu myös vauhtipyörien kanssa...näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
Omassa harraste autossa on kyllä 400:n pohjalle perustuva kone, mutta vaihteistona taasen ZF6-speed niin ei "normi" vauhtipyörä taas siihenkään käy...näin ollen olen olettanut että vauhtipyörä valitaan käytettävän vaihteiston/kytkimen mukaan ja siksi oletin että niitä olisi useampia vaihtoehtoja...
Juza
Omassa harraste autossa on kyllä 400:n pohjalle perustuva kone, mutta vaihteistona taasen ZF6-speed niin ei "normi" vauhtipyörä taas siihenkään käy...näin ollen olen olettanut että vauhtipyörä valitaan käytettävän vaihteiston/kytkimen mukaan ja siksi oletin että niitä olisi useampia vaihtoehtoja...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
10 vuotta 9 kuukautta sitten #2829
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
no näin sitä luulis. tosin että esim pioneerin vetolevyä myydään vierekkäisillä osanumeroilla 400 ja 454 ja on niille vielä laitettu eri hintakin.Juzzi kirjoitti: Jos kerran vetolevyt ovat yhteneväiset 400 <-> BBC niin eikös silloin pitäisi olla sama juttu myös vauhtipyörien kanssa...näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
Juza
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.056 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- sbc 383