× Moottori

sbc 383

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2726 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
kaikki yksosaisen koneen vauhtipyörät on painolimpulla varustettu. siis silloin kun puhutaan normaalista 3.48 iskusta. mutta onko noissa stroukkiseteissä sitten tarkoitettu vetolevy/vauhtipyörä käytettäväksi 0-painoisena?
kuten vanha 2-osainen lohko 350:ssä vauhtipyörä on nollassa ja 400cid vaatii ulkoisen painon vielä lisäksi vaikka siinäkin on puntti kampiakselissa.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2727 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
Kiitos tiedoista,pitää soitella laakkosen Makelle minkälainen combo kannattaa kerätä ja saa myös tarkistaa sitten että tasapainotukset on kohallaan,en oikeen luota noihin amerikan toleransseihin...B)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2729 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383

paja kirjoitti: kaikki yksosaisen koneen vauhtipyörät on painolimpulla varustettu. siis silloin kun puhutaan normaalista 3.48 iskusta. mutta onko noissa stroukkiseteissä sitten tarkoitettu vetolevy/vauhtipyörä käytettäväksi 0-painoisena?
kuten vanha 2-osainen lohko 350:ssä vauhtipyörä on nollassa ja 400cid vaatii ulkoisen painon vielä lisäksi vaikka siinäkin on puntti kampiakselissa.


Juurikin näin...noita yksiosaisen vauhtipyöriä ja rotation kittejä vaan hämäävästi monesti mainostetaan joissain opuksissa 0 tasapainoisina ja toisissa toisinpäin...omat kokemukset pääosin vanhan liiton vehkeistä joissa asiat olivat yksinkertaisempia. ;)

Mutta asian vierestä...onko tuo käytettävä moottori ollut veneessä/vetolaitteessa kiinni?
Millainen vetolevy siinä on?
Tuon tasapainoituksen pitäisi pystyä näkemään päältä päin.

Ja 400:sen ulkoisessa tasapainoituksessa tarvitaan myös "epätasapainoitettu" dampperi vetolevyn lisäksi.

Makella taitaa tosiaan olla suomen tarkin tasapainoituskone...uskoisin myös että se myy sulle ne takomännätkin samaan syssyyn....oma kampuratilauskin "vaihtui" takokampuraksi kun se tiesi millaiseen käyttöön se tulee... ;)

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2730 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
Siis koko paketti on ollut veneessä kiinni ja juuri siksi tarkotus käyttää tai olla vaihtamatta turhaan osia,siis mitä järkevää käyttää tässä projektissa,olix tää nyt taas hankalasti sanottu :P

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2733 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
kysäses laakkoselta ja kirjoita tänne mitä se vastaa sulle.
oon päässy siihen käsitykseen että uudemmassa 1-piece lohkossa external balanced vaatii 400:n dampperin ja pelaa normaalilla vauhtipyörällä ja internal balance menee 0-punttisella dampperilla ja vauhtipyörä olis kans vakio. mutta kun ostaa aina setin jossa dampperi mukana ja käyttää puntituksessa vauhtipyörällä joka on tarkoitus käyttää,niin homma pelaa. helpoin on kuitenkin käyttää tota valmista settiä varsinkin jos sulla on vakio kangetkin. tulee sitä hintaa lisää kun prässäilee niitä mäntiä/kankia edestakas. ja saat myytyä ne 350 männät/veivit eteenpäin paketissa.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #2740 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
Tuli hommattua eagle racingin kasaama ja dynottama valmis kone :)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.055 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi