×
Moottori
Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 11 kuukautta sitten #3866
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Menestystarina jatkuu...
Irrottelin mäntiä moottorista ja ihastelin niiden hyvää kuntoa. Eivätkä sylinteritkään pahoilta näyttäneet. Sitten tuli männän numero 7 vuoro. Sehän oli siis tuo jossa on kolo männänlaessa. Kun sain veivinpultit auki tipahti mäntä kankineen omalla painollaan sylinterin läpi lattialle. Ylin männänrengas oli kahdessa osassa ja helmassa törkeät leikkausjäljet. Sylinterikin on tietenkin naarmuilla. Hiphei!
Irrottelin mäntiä moottorista ja ihastelin niiden hyvää kuntoa. Eivätkä sylinteritkään pahoilta näyttäneet. Sitten tuli männän numero 7 vuoro. Sehän oli siis tuo jossa on kolo männänlaessa. Kun sain veivinpultit auki tipahti mäntä kankineen omalla painollaan sylinterin läpi lattialle. Ylin männänrengas oli kahdessa osassa ja helmassa törkeät leikkausjäljet. Sylinterikin on tietenkin naarmuilla. Hiphei!
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 11 kuukautta sitten - 5 vuotta 11 kuukautta sitten #3868
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Kookletin mäntien osanumeroja ja näyttäisi olevan V6-moottorin mäntä tuo leikannut yksilö. Ilmankos ei kukaan sitä tunnistanut.
Kai se on ruvettava sitä rahaa koneeseen läiskimään. Millä/miten moottorinlohkon syöpymisasteen voi helpoiten määrittää? Että kannattaako ruveta poraamaan vai onko jo roskiskamaa?
Kai se on ruvettava sitä rahaa koneeseen läiskimään. Millä/miten moottorinlohkon syöpymisasteen voi helpoiten määrittää? Että kannattaako ruveta poraamaan vai onko jo roskiskamaa?
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 11 kuukautta sitten micco.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Feelu78
- Poissa
- Junior Member
- Larson 215 dc
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 22
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 11 kuukautta sitten #3869
: Feelu78
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Vastaus käyttäjältä Feelu78 aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Jo on seppä ollut, onpas surkian näkönen mäntä Minkähän takia on alunperin leikannut kiinni?
Tiedän että jollain koneistamoilla pystyy sylinteriputkien paksuuden tutkaamaan ilmeisesti ultraäänellä ja särötarkastus pitäis onnistua monessakin paikkaa.
Luulen että soitto lähikoneistamolle selventäneen asiaa.
Pahimmillaan eivät anna toivoa tolle lohkolle. Onneks uudet puolimoottorit ei kuukiviä maksa,
saataa olla jopa kustannus tehohokkaampi kuin vanhan elvytys vaikka lohko oliskin kunnossa.
Osat ei näihin pikkulohkoihin on kyl naurettavan halpoja ainoastaan koneistukset maksaa.
Sekin riippuu mikä on tehotavoite/luotettavuus, kuinka pitkälle menee alakerran kanssa.
Poraus stressilevyllä, lohko 0-tasoon, kampuran kaulojen kiilotus/hionta, runkolinjan suoruus, nokkalaakerien asennus ja kalvaus, liikuvien osien tasapainotus yhdessä ja erikseen jne.
Noihin palaa jo toista veneily yksikköä rahaa, ilman osia, jos vimosen päälle haluaa
Tiedän että jollain koneistamoilla pystyy sylinteriputkien paksuuden tutkaamaan ilmeisesti ultraäänellä ja särötarkastus pitäis onnistua monessakin paikkaa.
Luulen että soitto lähikoneistamolle selventäneen asiaa.
Pahimmillaan eivät anna toivoa tolle lohkolle. Onneks uudet puolimoottorit ei kuukiviä maksa,
saataa olla jopa kustannus tehohokkaampi kuin vanhan elvytys vaikka lohko oliskin kunnossa.
Osat ei näihin pikkulohkoihin on kyl naurettavan halpoja ainoastaan koneistukset maksaa.
Sekin riippuu mikä on tehotavoite/luotettavuus, kuinka pitkälle menee alakerran kanssa.
Poraus stressilevyllä, lohko 0-tasoon, kampuran kaulojen kiilotus/hionta, runkolinjan suoruus, nokkalaakerien asennus ja kalvaus, liikuvien osien tasapainotus yhdessä ja erikseen jne.
Noihin palaa jo toista veneily yksikköä rahaa, ilman osia, jos vimosen päälle haluaa
Originally Posted by phragle:
sometimes spousal units get out of calibration. This can happen if to much lube is applied. It allows them to spin up without the needed friction coefficient. When this happens it allows them to easily over rev and the calibration goes out of whack. When this happens...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 11 kuukautta sitten #3870
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
$170/kpl ovat remontoidut Vortec-kannet amöriikassa. Suomeen roudattuna hinta on hieman eri...
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
5 vuotta 11 kuukautta sitten #3871
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
mulla noita on... soittele niin katotaan saadaanko mitään aikaiseksi. 0407268038
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 7 kuukautta sitten #3888
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Alkaisi olla mylly taas nipussa mutta sama vanha epäkohta on edelleen eli kampiakselin ja vesipumpun kiilahihnapyörät ovat 13-milliselle hihnalle kun taas laturin ja ohjaustehostimen hihnapyörät on tarkoitettu (noin) 10-milliselle hihnalle. Kävin jo oikein kaupassakin kyselemässä uusia oikeankokoisia pyöriä mutta ei siellä osattu mitään myydä. Mikä neuvoksi?
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.054 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin