×
Moottori
Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 6 kuukautta sitten #3890
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Vielä pari kuvaa lisää siivapyöristä.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- paja
- Poissa
- Platinum Member
5 vuotta 6 kuukautta sitten #3891
: paja
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Eikö tuossa vesipumpunpyörässä tuo uran leveys ole alhaalta tosi kapea eli aika universaali että voi ihan hyvin käyttää kapeaakin hihnaa ?meinaan että eikai se kuitenkaan pääse pohjaamaankaan sillä 10mm hihnalla ...?
"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 6 kuukautta sitten - 5 vuotta 6 kuukautta sitten #3892
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Vesipumpun pyörä saattaa tosiaan mennä kummalla hihnalla tahansa mutta kampiakselilla oleva pyörä ei hyväksy kapeampaa hihnaa. Jos laturille löytyisi leveämmälle hihnalle pyörä niin epäkohta saattaisi hyvinkin korjaantua.
Tuollahan olisikin kiintoisan näköisiä pylpyröitä:
www.adita.fi/verkkokauppa/tuotteet/392-hihnapyora-13mm#5
Tuollahan olisikin kiintoisan näköisiä pylpyröitä:
www.adita.fi/verkkokauppa/tuotteet/392-hihnapyora-13mm#5
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 6 kuukautta sitten micco.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- micco
- Kirjoittaja
- Poissa
- New Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 19
- Vastaanotettu kiitos 0
5 vuotta 4 viikkoa sitten #3906
: micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Päivitetäänpä tämäkin...
Lohko meni siis porattavaksi ja sinne meni uudet 0,030" -männät joissa hieman pattia päässä.
Kasan eripaksuisia laakereita ostettuani sain jopa laakerivälyksetkin hierottua alueelle.
Paja möi ihan oikeat vortec-kannet joista piti tietysti vielä kanaviakin vähän siloitella.
Mylly nippuun ja tulille:
Ensimmäinen kesälomaviikkokin tärvääntyi veneen pohjaa maalaillessa mutta sainpahan paatin vihdoin veteen ja pääsin lomailemaan.
Vanhalla moottorillahan huiput olivat joskus 49 solmua ja nyt uudella hipo-koneella ja juuri siloitellulla pohjalla kiulu kelasikin huimat 51 solmua
Pari viikkoa ehdinkin veneilemään ongelmitta ja niinpä kruisailin hyvillä mielin myös Paraisille pokeria pelaamaan.
Semmoiset 10 km pokerireittiä päästiinkin kunnes konehuoneesta alkoi kuulua huolestuttavaa kolinaa. Sitä sitten pysähdyttiin ihmettelemään ja sammutin jopa moottorin. Tämän jälkeen mylly ei enää pyörinytkään. Mutta vikahan ei toki ollut moottorin vaan ainut osa mitä ei oltu vielä kertaakaan vaihdettu eli vetolaitteen ylävaihde oli hajonnut.
Paatti kun oli muutenkin jo myytävänä niin myytiin se sitten rikkinäisenä vieläkin halvemmalla... End of story.
Lohko meni siis porattavaksi ja sinne meni uudet 0,030" -männät joissa hieman pattia päässä.
Kasan eripaksuisia laakereita ostettuani sain jopa laakerivälyksetkin hierottua alueelle.
Paja möi ihan oikeat vortec-kannet joista piti tietysti vielä kanaviakin vähän siloitella.
Mylly nippuun ja tulille:
Ensimmäinen kesälomaviikkokin tärvääntyi veneen pohjaa maalaillessa mutta sainpahan paatin vihdoin veteen ja pääsin lomailemaan.
Vanhalla moottorillahan huiput olivat joskus 49 solmua ja nyt uudella hipo-koneella ja juuri siloitellulla pohjalla kiulu kelasikin huimat 51 solmua
Pari viikkoa ehdinkin veneilemään ongelmitta ja niinpä kruisailin hyvillä mielin myös Paraisille pokeria pelaamaan.
Semmoiset 10 km pokerireittiä päästiinkin kunnes konehuoneesta alkoi kuulua huolestuttavaa kolinaa. Sitä sitten pysähdyttiin ihmettelemään ja sammutin jopa moottorin. Tämän jälkeen mylly ei enää pyörinytkään. Mutta vikahan ei toki ollut moottorin vaan ainut osa mitä ei oltu vielä kertaakaan vaihdettu eli vetolaitteen ylävaihde oli hajonnut.
Paatti kun oli muutenkin jo myytävänä niin myytiin se sitten rikkinäisenä vieläkin halvemmalla... End of story.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.052 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Tekniikka
- Moottorit
- Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin