× Moottori

Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin

  • micco
  • micco hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten - 5 vuotta 4 kuukautta sitten #3859 : micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Korjattakoon nyt että huiput 49kn ajoin vanhoilla pakosarjoilla. Uusista pakosarjoista en huomannut mitään lisäystä kulkupuoleen. Mahtoikohan olla jotain hämminkiä jossain silloin kun vene kulki vain 43kn vai oliko vain liian loiva potkuri. En muista. :unsure:
Moottori on raakavesikone joka on lionnut merivedessä ainakin neljä kesää. Pikkurahalla pientä parannusta olisi tarkoitus tehdä paitsi tietenkin jos mylly paljastuukin jo turhan syöpyneeksi. Kierrostenrajoittajaa ei ole eikä tavoitteita.

Imusarja on tuommoinen:

Viimeksi muokattu: 5 vuotta 4 kuukautta sitten micco.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten #3860 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Toi imusatsi onkin ihan hyvä ja sillä pärjää pitkälle. Nokka tossa varmaan onkin GM 395:n rulla. Jos kansiin ja venttiileihin teettäis kunnon seetityöt ja pikku porttauksen sekä sipasis muutaman kympin pois ja laittaa ohuemmat pahvit niin ruttua tulis pikkusen lisää ja vois halutessaan nokkaakin vähän tiukata. No varmaan tonni se hurahti niihinkin mutta eipä sitä oikee muuta keksi sillee "helpolla".

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • micco
  • micco hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten - 5 vuotta 4 kuukautta sitten #3861 : micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Patti pois ja palasiksi. Edellisen remonttireiskan merkinnätkin näkyvät vielä männissä. Yksi mäntä lienee eri seurakuntaa kuin muut ja siinä on tommone muutaman millin syvyinen kolo. Miksi moinen? Keskimmäisten pyttyjen välistä on kansipahvi (ja kansi) saanut vähän väriä. Onko siinä ollut pahvin palaminen jo lähellä? Imuventtiilien liepeillä on mustat läntit. Mikä ilmiö siinä on mahtanut jyllätä?
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 4 kuukautta sitten micco.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten #3862 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Vettähän toi on jossain vaiheessa saanu sisuksiinsa ja noi kannet....ne on 305sen vortecit mitkä ei oikeestaan ole edes vortecit.paitsi imusarjan kiinnityksen osalta. Niissä on 1.84 imuvena ja 58cc palotila eli puristusta noilla on ollu jo ihan mukavasti. Kannattaa nyt kattoo ettei sylinterit ole kovin rohtuneet noitten vesikylpyjen takia. Menee aika huonoon jamaan kun vesi saa seistä välillä pitkäänkin. Laita lisää kuvia kun männät ja kampi on pöydällä. Ja kannet osiksi niin näkee onko seetit syöpyny pilalle.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • micco
  • micco hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • New Member
  • New Member
Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten - 5 vuotta 4 kuukautta sitten #3863 : micco
Vastaus käyttäjältä micco aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
Tottatosiaan! Imuvena on kuin onkin 1,84-tuumainen! Hyvä että joku näkee heti nämä epäkohdat. Itselläni kun on tönärimoottorien räpeltäminen jäänyt vähemmälle...
Ihmettelinkin vähän noita kovia puristuspaineita.
Pytty no:8 antoi 13,45 bar, pytty no:1 8bar ja loput 11-13 bar.
Kas kun ei ole naulannut kuitenkaan vaikka lämmötkin joskus nousivat hieman korkealle paskan termostaatin ansiosta. :laugh:

Toinen kansipahvi on näköjään 1mm paksu ja toinen 2mm. Kiintoisaa...
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 4 kuukautta sitten micco.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten #3864 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: Nokka-akselia 5,7 Vortecciin
noista pyörityspaineista ei ehken oikeen voi arvailla puristussuhdetta... terveessä 9 puristeisessa on helposti 14bar. niinkun voi päätellä jo tosta 1 ja 2mm tiivisteestä. on siinä toisella puolella ollu jo kilo enempi ruttua :laugh: aika seppä ollu elvyttämässä totakin pattia :P

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.066 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi