× Moottori

sbc 383

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2807 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
Olikos se nyt niin että koneessasi on -ulkoinen- tasapainoitus tuossa 383 stroker kitissä?

...silloin niitä varten on "omat" vetolevyt/vauhtipyörät joilla tasapainoitus pitäisi suorittaa...eli normaalisti kampurat, veivit ja männät, damperi JA vetolevy/vauhtipyörä kuskataan koneistamoon ja koko paketti tasapainoitetaan kokonaisuutena...vauhtipyörässä tämä kaiketi yleensä suoritetaan suoraan porauksena eli painoa otetaan määrätyn verran pois vastakkaiselta puolelta missä automaatin vetolevyn "lisälimppu" sijaitsee.

Muistelen kyllä nähneeni myös vauhtipyöriä joissa olisi ollut lisälimppu pulttikiinnityksellä?

Ja eikös näissä yksiosaisilla takastefalla varustetuissa koneissa ollut jokin pieni lisä tasapainoituslimppu vetolevyssä/vauhtipyörässä vaikkakin kyse on "periaatteessa" sisäisesti tasapainoitetusta koneesta?

Tämä on jäänyt vähän mystiseksi jos ostat sisäisesti tasapainoitetun stroker setin tuonlaiseen yksiosaisella takastefalla varustettuun koneeseen niin tarviiko tuolle pienelle lisälimpulle tehdä mitään vaiko pitääkö se poistaa...no tämänhän tekee silloin koneistamo tasapainoituksen yhteydessä kysymättä, mutta miten on?

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2808 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
Ulkoisesti tasapainotettu ja 2 osasella takastefalla.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten - 10 vuotta 2 kuukautta sitten #2809 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
No silloin homma yksinkertaisempaa...
tarvitset 400:n vauhtipyörän...tai se voi olla myös nimetty "ulkoisesti tasapainoitettu", mutta samasta osasta on silloin puhe...

esim tämä pitäisi käydä...
www.summitracing.com/dom/parts/nal-14088648/overview/make/chevrolet

tuohon täytyy sitten koneistaa (keskitys/poraus/kierteet) paikat kumikytkimen kiinnitykseen...ei pitäisi maksaa 50€ enempää koneistamossa...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 2 kuukautta sitten Juzzi. Syy: lisäys

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2810 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
Eix mercruiserin isolohkoissa käytettävä vauhtipyörän pitäs myös käydä,eix ne oo kans ulkoisesti tasapainotettuja ?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • camaro69
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Senior Member
  • Senior Member
Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2811 : camaro69
Vastaus käyttäjältä camaro69 aiheessa Vs: sbc 383
HEmiva onx toi sun 406 ulkoisesti tasapainotettu ?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2812 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
toi juzzin linkittämä ei nimenomaan käy 2 osaseen!!! toi on uudenmallin osa joka on ulkoisella painolla ja uudenmallin pikkulohkon pulttijaolla. miksi siihen pitäis koneistaa kytkimen reikiä? sama jako siinä on kuin esim. auton kytkinasetelmassa ja ne kierteet on siinä valmiina.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.061 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi