× Moottori

sbc 383

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2822 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
minkähänlainen vauhtipyörä ja kytkin sulla on? en ole tollaseen vielä törmännyt että porailla tarvis :blink: ja toinen mitä en ole nähnyt niin 153 hampaista vauhtipyörää isolohkossa. tohon aloittajan ongelmaan ratkaisu olis 400:sen pikkulohkon pyörä ja toi isolohkon pyörä siihen kyllä käy mutta tosta painotuksesta en mene takuuseen.eipä ole moisella asialla tarvinnut vielä päätä vaivata. pitääpä ihan huomenna vertailla noita sbc 400 ja bbc vetolevyjä/vauhtipyöriä keskenään kun heräilee töitten jäljiltä ja jaksaa talliin könytä :blush:
hemivalla siis toi isolohkon pyörä on 0-puntissa? muistakko yhtään mikä/kenen kampiakseli sulle tuli?

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2823 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
...kele &/¤ttu!! :angry:

Mikäs tossa "pikavastaus" kohdassa oikein tökkii kun on nyt kadottanut jo kaksi postia?
Onko siinä jokin aikaraja?

Paja: oman vauhtipyörän pitäisi olla normaali (??!!mitä se sitten tarkoittaa??), mutta kun kone on LS1 niin se varmaan vaikuttaa..

Ja tuolta summitin osahausta kun valitset sbc, 2-os takastefa, ulkoinen tasapainoitus ja chevy perf. niin tuloksena oli 153 hampainen levy jonka piti sopia myös 396 & 427

No ei kannata ihan sokeasti luottaa tuohon summitin osahaun tuloksiin...ei ole yksi kerta kun on väärä osa tullut tilattua siksi että sopivuus oli väärin merkitty heidän sivuilleen.

Olisi aika erikoista jos vastapainolimput olisivat 400:ssa ja isolohkossa saman painoiset saati sitten samassa kohdassa....sen koon ja paikanhan määrää kuitenkin pyörivien osien epätasapaino (männät, veivit ja kampura) ja ne ovat kuitenkin täysin erillaiset.

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2826 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383
kävin vertaamassa sbc 400 ja 454 mk4 vetolevyjä ja täysin identtiset olivat kaverit keskenään :unsure:
400 vauhtipyörä oli mutta isolohkon v-pyörä on senverran jemmassa ettei nyt ehtiny lähtee etsimään.olis voinu viel nekin verrata keskenään varmuuden vuoksi.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2827 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383

Juzzi kirjoitti: Paja: oman vauhtipyörän pitäisi olla normaali (??!!mitä se sitten tarkoittaa??), mutta kun kone on LS1 niin se varmaan vaikuttaa..
Juza

no joo saattaapi hieman selventää,onhan se jo ihan eri sarjan kattila kun nää vanhat maamoottorit. en asiasta tiedä,mutta tuon perusteella veikkaan että automaailmassa tohon ls koneeseen ei käy vanhanliiton kytkimet eikä päinvastoin.

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2828 : Juzzi
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: sbc 383
Jos kerran vetolevyt ovat yhteneväiset 400 <-> BBC niin eikös silloin pitäisi olla sama juttu myös vauhtipyörien kanssa...näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.

Omassa harraste autossa on kyllä 400:n pohjalle perustuva kone, mutta vaihteistona taasen ZF6-speed niin ei "normi" vauhtipyörä taas siihenkään käy...näin ollen olen olettanut että vauhtipyörä valitaan käytettävän vaihteiston/kytkimen mukaan ja siksi oletin että niitä olisi useampia vaihtoehtoja...

Juza

Chris Craft Scorpion 210 LS1

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #2829 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs: sbc 383

Juzzi kirjoitti: Jos kerran vetolevyt ovat yhteneväiset 400 <-> BBC niin eikös silloin pitäisi olla sama juttu myös vauhtipyörien kanssa...näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
Juza

no näin sitä luulis. tosin että esim pioneerin vetolevyä myydään vierekkäisillä osanumeroilla 400 ja 454 ja on niille vielä laitettu eri hintakin. :S

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.063 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi