Hieman erillainen Chris Craft projekti
- shoothemup
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 29
- Vastaanotettu kiitos 0
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2951
: shoothemup
Vastaus käyttäjältä shoothemup aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
nam nam..
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- jami
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
10 vuotta 8 kuukautta sitten - 10 vuotta 8 kuukautta sitten #2952
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Mielenkiintoinen rungon rakennusprojekti ja varmasti tarpeellinen ton koneen kanssa
Oot näköjään värjännyt Chrisun ulkoapäinkin paremmin moottorin tyyliin sopivaksi.
Sullahan tulee tuosta kombinaatiosta oikein hieno "Vette Craft" !!!
Mikäs vetari tohon pakettiin tulee ja löytyykö LS-koneeseen sopiva "coupling assembly"? Entäs jäähdytys..?
Oot näköjään värjännyt Chrisun ulkoapäinkin paremmin moottorin tyyliin sopivaksi.
Sullahan tulee tuosta kombinaatiosta oikein hieno "Vette Craft" !!!
Mikäs vetari tohon pakettiin tulee ja löytyykö LS-koneeseen sopiva "coupling assembly"? Entäs jäähdytys..?
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 8 kuukautta sitten jami.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2953
: Juzzi
Joo...tämä projekti alotettiin perinteisesti takaperin eli maalaus ensin...no kaikki on perua tuosta mädän puun löytymisestä jota en jostain syystä uskonut löytäväni vaikka kaikki merkit olivat näkyvillä.
Maalaus todellakin tehtiin ensin ja vielä ulkona....tekniikkana käytin perinteistä metodia eli telalla monta kerrosta ja hiomalla tasaiseksi.
Pohjalla on 3 kerrosta epoksia ja päällä taitaa olla lähes 5 jos muistan oikein....
Värikombo juurtaa perunsa juurikin tuosta harraste autosta...
Vetarikin tehtiin uusiksi samaan aikaan kun maalaus...
Myös kilpi purettiin, soodapuhallettiin ja maalattiin ...myös kaikki kuluvat osat uusittiin eli kaikki helat, laakerit, vaijerit yms.
Ja kyllä...vetarina tulee toimimaan ensin tämä alpha1....tiedän kyllä että sen kestokyky on rajallinen, mutta toivon että varovaisella se kestäisi edes yhden kesän....
Bravo 1 olisi kyllä se perusratkaisu tähän ongelmaan, mutta mielessä oli kyllä jotain muuta...olen pyöritellyt ajatusta käyttää mercruiserin Blackhawk vetaria tässä, mutta pintavetolaitteena siinä on pari muuttujaa joita täytyy ottaa huomioon...ensinnäkin se vaatisi rungon jossa on luonnostaan bow liftiä.
Blackhawkkia käytti veneissään mm. Donzi ja mittakin oli juuri sama 21 jalkaa, mutta pitäisi tietää mitä muutoksia he joutuivat tekemään runkoon jotta kokonaisuus saatiin toimimaan....se miksi juuri tämä vetari kiinnostaa on se fakta että samassa veneessä ja samalla koneella blackhawk on noin keskimäärin ollut 9mph nopeampi kuin bravo...vaikka ultimaalinen nopeus ei ole tämän veneen "SE" pointti niin siltikin kiinnostaisi kokeilla mitä tällaisella kombinaatiolla saisi aikaiseksi.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
jami kirjoitti: Mielenkiintoinen rungon rakennusprojekti ja varmasti tarpeellinen ton koneen kanssa
Oot näköjään värjännyt Chrisun ulkoapäinkin paremmin moottorin tyyliin sopivaksi.
Sullahan tulee tuosta kombinaatiosta oikein hieno "Vette Craft" !!!
Mikäs vetari tohon pakettiin tulee ja löytyykö LS-koneeseen sopiva "coupling assembly"? Entäs jäähdytys..?
Joo...tämä projekti alotettiin perinteisesti takaperin eli maalaus ensin...no kaikki on perua tuosta mädän puun löytymisestä jota en jostain syystä uskonut löytäväni vaikka kaikki merkit olivat näkyvillä.
Maalaus todellakin tehtiin ensin ja vielä ulkona....tekniikkana käytin perinteistä metodia eli telalla monta kerrosta ja hiomalla tasaiseksi.
Pohjalla on 3 kerrosta epoksia ja päällä taitaa olla lähes 5 jos muistan oikein....
Värikombo juurtaa perunsa juurikin tuosta harraste autosta...
Vetarikin tehtiin uusiksi samaan aikaan kun maalaus...
Myös kilpi purettiin, soodapuhallettiin ja maalattiin ...myös kaikki kuluvat osat uusittiin eli kaikki helat, laakerit, vaijerit yms.
Ja kyllä...vetarina tulee toimimaan ensin tämä alpha1....tiedän kyllä että sen kestokyky on rajallinen, mutta toivon että varovaisella se kestäisi edes yhden kesän....
Bravo 1 olisi kyllä se perusratkaisu tähän ongelmaan, mutta mielessä oli kyllä jotain muuta...olen pyöritellyt ajatusta käyttää mercruiserin Blackhawk vetaria tässä, mutta pintavetolaitteena siinä on pari muuttujaa joita täytyy ottaa huomioon...ensinnäkin se vaatisi rungon jossa on luonnostaan bow liftiä.
Blackhawkkia käytti veneissään mm. Donzi ja mittakin oli juuri sama 21 jalkaa, mutta pitäisi tietää mitä muutoksia he joutuivat tekemään runkoon jotta kokonaisuus saatiin toimimaan....se miksi juuri tämä vetari kiinnostaa on se fakta että samassa veneessä ja samalla koneella blackhawk on noin keskimäärin ollut 9mph nopeampi kuin bravo...vaikka ultimaalinen nopeus ei ole tämän veneen "SE" pointti niin siltikin kiinnostaisi kokeilla mitä tällaisella kombinaatiolla saisi aikaiseksi.
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- jami
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 148
- Vastaanotettu kiitos 6
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2954
: jami
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Vastaus käyttäjältä jami aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Vetareista sen verran, että kyllähän Alphakin jotain vääntöä kestää kun käsittelee varoen eikä hyppyytä paattia. Olihan se joskus saatavana myös isolohkon kanssa, mutta aika lyhyen ajan jostain syystä...
Toi Blackhawk (surface piercing dual prop) oli kai jonkinlainen "tähdenlento" Mercruiserilta yli 10v sitten ja sen valmistus loppui aika lyhyeen. En tiedä saako enää osia, potkureita ym. ja jos saa niin mihin hintaan... Nykypäivän ratkaisu nopeissa ja isoilla koneilla olevissa veneissä on kuitenkin kai Bravo 1 XR + Sportmaster -alakerta, jos haluaa "hifistellä" muutaman solmun lisää... ja sitten NXT-vetarit oikein isoon kovaan!
Toi Blackhawk (surface piercing dual prop) oli kai jonkinlainen "tähdenlento" Mercruiserilta yli 10v sitten ja sen valmistus loppui aika lyhyeen. En tiedä saako enää osia, potkureita ym. ja jos saa niin mihin hintaan... Nykypäivän ratkaisu nopeissa ja isoilla koneilla olevissa veneissä on kuitenkin kai Bravo 1 XR + Sportmaster -alakerta, jos haluaa "hifistellä" muutaman solmun lisää... ja sitten NXT-vetarit oikein isoon kovaan!
Formula 242LS / Stroker 496+Bravo1X
"One is one too many, one more is never enough."
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 8 kuukautta sitten #2955
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Jep...näin olen myös itse käsittänyt että hivenen varomalla voi silläkin pärjätä...ja kait vääntö on se joka sen tappaa....ja ei kait tuossa sitä niin paljon ole enemmän kuin normi pikkulohkossa...
Ja vetareista...joo...taitaa tuo XR olla se normi vetari nykyisin...himppu vaikee vaan niitä löytää täältä käytettynä...ja jos löytääkin niin hintaa piisaa.
Tuo blackhawk ei oikein ottanut tuulta alleen...vain jokunen valmistaja teki veneen jossa sitä käytettiin ja se tais olla suurin syy lopetuspäätökseen....taisi tuo donzi olla tunnetuin.
Hinnaltaan sellasia saa samaan kuin bravo 1...kun vaan löytää...ja joo potkureista voi tulla haastavia löydettäviä...aina välillä niitäkin on OSO:ssa myynnissä...
Juza
Ja vetareista...joo...taitaa tuo XR olla se normi vetari nykyisin...himppu vaikee vaan niitä löytää täältä käytettynä...ja jos löytääkin niin hintaa piisaa.
Tuo blackhawk ei oikein ottanut tuulta alleen...vain jokunen valmistaja teki veneen jossa sitä käytettiin ja se tais olla suurin syy lopetuspäätökseen....taisi tuo donzi olla tunnetuin.
Hinnaltaan sellasia saa samaan kuin bravo 1...kun vaan löytää...ja joo potkureista voi tulla haastavia löydettäviä...aina välillä niitäkin on OSO:ssa myynnissä...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- Juzzi
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 157
- Vastaanotettu kiitos 1
10 vuotta 8 kuukautta sitten - 10 vuotta 8 kuukautta sitten #2956
: Juzzi
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Vastaus käyttäjältä Juzzi aiheessa Vs: Hieman erillainen Chris Craft projekti
Noniin...eli moottori on valittu ja sovittaminen alkakoon!
Ehkä tärkein osa eli pakosarjat jo oli...ja kaaveli eli automiehille kytkinkoppa sopii alpha/bravo vetareista suoraan LS:n perään....sillä erotuksella että ylin pultinreikä ei kohtaa...eli se jätettiin sitten tyhjäksi.
Moottori oli alunperin ollut corvetessa eli öljypohjana oli "sivutankillinen" malli joka vaihdettiin camaron vastaavaan jossa ei ole sivutankkeja. (Sivutankit olivat niin leveät että ottivat kiinni moottoripukkeihin)
Lisäksi moottorissa on sähköinen kaasuläppä joka vaatii oman ohjainlaitteensa ja siihen sopivan kaasupolkimen.
Näistä luovuttiin ja korvattiin vaijerikäyttöisellä kaasuläpällä....lisäksi valitut pakosarjat kulkivat niin lähellä venttiilikoppia että alkuperäiset puolat (jotka sijaisevat venttiilikoppien päällä) eivät mahtuneet paikoilleen...tähän ongelmaan oli ratkaisuna tarvike puolateline joka oli tarkoitettu puolien sijoittamiseen irti moottorista. Puolat kiinnitettiin moottoripukkeihin lähelle tulppia.
Moottorin kiinnittämiseen käytettiin lohkoon pultattavia siirtolevyjä joka mahdollistaa alkuperäisten moottorikiinnikkeiden käyttämisen.
Lisäksi kun moottorin luovuttanut auto oli ollut automaatilla varustettu niin moottorissa oli vetolevy joka korvattiin manuaalin vauhtipyörällä....tähän koneistettiin kiinnityskierteet käytettävän kumikytkimen mukaan koneistamossa....lisäksi LS1:n kampuran takapinta on 10mm taaenpana kuin tavallisen sbc:n niin kumikytkimen kiinnityspisteisiin asennettiin vastaavat 10mm paksut "prikat" jotta kytkin sijoittuu samaan kohtaan kuin normiasennuksessa.
Lisäksi hankittiin kokonainen moottorin johtosarja ja vm2001 ohjainlaite ja corveten apulaite setti (ilman ilmastointia tietysti)
Muut tarvittavat laitteet ovat yleisosia joita tarvitaan missätahansa moottoriasennuksessa ( polttoaine järjestelmä vedeneroittimineen ja pumppuineen, moottorin ja öljyn jäähdytysjärjestelmä) , mutta niistä kerrotaan sitten aikanaan...
Juza
Ehkä tärkein osa eli pakosarjat jo oli...ja kaaveli eli automiehille kytkinkoppa sopii alpha/bravo vetareista suoraan LS:n perään....sillä erotuksella että ylin pultinreikä ei kohtaa...eli se jätettiin sitten tyhjäksi.
Moottori oli alunperin ollut corvetessa eli öljypohjana oli "sivutankillinen" malli joka vaihdettiin camaron vastaavaan jossa ei ole sivutankkeja. (Sivutankit olivat niin leveät että ottivat kiinni moottoripukkeihin)
Lisäksi moottorissa on sähköinen kaasuläppä joka vaatii oman ohjainlaitteensa ja siihen sopivan kaasupolkimen.
Näistä luovuttiin ja korvattiin vaijerikäyttöisellä kaasuläpällä....lisäksi valitut pakosarjat kulkivat niin lähellä venttiilikoppia että alkuperäiset puolat (jotka sijaisevat venttiilikoppien päällä) eivät mahtuneet paikoilleen...tähän ongelmaan oli ratkaisuna tarvike puolateline joka oli tarkoitettu puolien sijoittamiseen irti moottorista. Puolat kiinnitettiin moottoripukkeihin lähelle tulppia.
Moottorin kiinnittämiseen käytettiin lohkoon pultattavia siirtolevyjä joka mahdollistaa alkuperäisten moottorikiinnikkeiden käyttämisen.
Lisäksi kun moottorin luovuttanut auto oli ollut automaatilla varustettu niin moottorissa oli vetolevy joka korvattiin manuaalin vauhtipyörällä....tähän koneistettiin kiinnityskierteet käytettävän kumikytkimen mukaan koneistamossa....lisäksi LS1:n kampuran takapinta on 10mm taaenpana kuin tavallisen sbc:n niin kumikytkimen kiinnityspisteisiin asennettiin vastaavat 10mm paksut "prikat" jotta kytkin sijoittuu samaan kohtaan kuin normiasennuksessa.
Lisäksi hankittiin kokonainen moottorin johtosarja ja vm2001 ohjainlaite ja corveten apulaite setti (ilman ilmastointia tietysti)
Muut tarvittavat laitteet ovat yleisosia joita tarvitaan missätahansa moottoriasennuksessa ( polttoaine järjestelmä vedeneroittimineen ja pumppuineen, moottorin ja öljyn jäähdytysjärjestelmä) , mutta niistä kerrotaan sitten aikanaan...
Juza
Chris Craft Scorpion 210 LS1
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 8 kuukautta sitten Juzzi. Syy: Kuvat puuttuivat
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.067 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Hieman erillainen Chris Craft projekti