Projekti Chris Craft 21
- stormyn
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 140
- Vastaanotettu kiitos 0
16 vuotta 1 kuukausi sitten #109
: stormyn
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Vs:Projekti Chris Craft 21
Monien erinäisten jahkailujen ja rahanmenojen jälkeen olen päätynyt oheiseen kombinaatioon:
Tehonlisäys ei ole ihan alunperin suunniteltua luokkaa, mutta varmasti parempi venekäyttöön
kuin nykyinen vakio GM autokone.
Nokka Comp XE258H, vakio nostajilla
Kaasari 670/750 holley
Holleyn Red Electric Marine bensapumppu, (Free flow rate of 97 GPH and 67 GPH)
Edebrock Air Gap imusarja
uusi bensajohtosarja
Konetilan maalaus
Koneen osittainen ylimaalaus
Vetolaitteen/veneen pohjan uudelleen hionta/maalaus
mahdollinen extrat, jos jää aikaa/rahaa :
-Kansien porttaus
-Bolster penkit
-Runkomuutokset
Miltäs kuulostaa? Kommentteja?
Tehonlisäys ei ole ihan alunperin suunniteltua luokkaa, mutta varmasti parempi venekäyttöön
kuin nykyinen vakio GM autokone.
Nokka Comp XE258H, vakio nostajilla
Kaasari 670/750 holley
Holleyn Red Electric Marine bensapumppu, (Free flow rate of 97 GPH and 67 GPH)
Edebrock Air Gap imusarja
uusi bensajohtosarja
Konetilan maalaus
Koneen osittainen ylimaalaus
Vetolaitteen/veneen pohjan uudelleen hionta/maalaus
mahdollinen extrat, jos jää aikaa/rahaa :
-Kansien porttaus
-Bolster penkit
-Runkomuutokset
Miltäs kuulostaa? Kommentteja?
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- force26
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 33
- Vastaanotettu kiitos 0
16 vuotta 1 kuukausi sitten #110
: force26
Alle 500 kuutiotuumaiset mitataan lastentarhassa
Vastaus käyttäjältä force26 aiheessa Vs:Projekti Chris Craft 21
Pumpuksi Carter GP4070
Nokka XM256H tai XM262H
Nokka XM256H tai XM262H
Alle 500 kuutiotuumaiset mitataan lastentarhassa
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- stormyn
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 140
- Vastaanotettu kiitos 0
16 vuotta 3 viikkoa sitten #128
: stormyn
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Re:Projekti Chris Craft 21
Dodi, nyt on projektikuvia päivitetty kuvablogiin. Käykääks tsiigaamassa. Samalla otan vinkkejä vastaan, mitä kannattaa huomioida SBC 350 kansien/imusarjan irrotuksessa. Tarkoitus ois alkuviikon aikana irrottaa nämä.
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- stormyn
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 140
- Vastaanotettu kiitos 0
16 vuotta 2 viikkoa sitten - 16 vuotta 2 viikkoa sitten #146
: stormyn
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Vs:Projekti Chris Craft 21
Mites tälläinen paketti:
COMP CAMS SBC 256 XTREME MARINE CAM K-KIT #K12-232-3
hinta: ~ 351$, jenkeissä.
COMP CAMS FLAT TAPPET CAMSHAFT #12-232-3
COMP CAMS HIGH ENERGY LIFTERS #812-16
COMP CAMS TIMING CHAIN #3200
COMP CAMS VALVE SPRINGS #981-16
COMP CAMS RETAINERS #742-16
COMP CAMS VALVE LOCKS #601-16
COMP CAMS VALVE STEM SEALS #501-16
oiskos toimiva? Suht edullinen kokoonpano.
COMP CAMS SBC 256 XTREME MARINE CAM K-KIT #K12-232-3
hinta: ~ 351$, jenkeissä.
COMP CAMS FLAT TAPPET CAMSHAFT #12-232-3
COMP CAMS HIGH ENERGY LIFTERS #812-16
COMP CAMS TIMING CHAIN #3200
COMP CAMS VALVE SPRINGS #981-16
COMP CAMS RETAINERS #742-16
COMP CAMS VALVE LOCKS #601-16
COMP CAMS VALVE STEM SEALS #501-16
oiskos toimiva? Suht edullinen kokoonpano.
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Viimeksi muokattu: 16 vuotta 2 viikkoa sitten stormyn.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- stormyn
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 140
- Vastaanotettu kiitos 0
15 vuotta 11 kuukautta sitten - 15 vuotta 11 kuukautta sitten #160
: stormyn
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Vs:Projekti Chris Craft 21
..Ja Chrisun projekti jatkuu:
Nyt ovat koneen osat ostettu bensapumppua lukuun ottamatta. Mikäs ois muuten hyvä ja ok hintainen mekaaninen bensapumppu, jos oletetaan, että koneen tehot ovat tulevalla kokoonpanolla noin 350 hp:n luokkaa?
Koneeseen tulee viriosiksi Cranen rullanokka ja siihen yhteensopivat nostajat, Vortecin rautakannet, Edelbrock AirGap RPM imusarja, Holley 670 kaasari.
Samalla vaihtuu myös muita osia, kuten työntötangot, jakopää ja keinut.
Osat ovat hankittu kotimaasta.
Tällä hetkellä kone on purettu, putsattu ja maalattu tarpeen mukaan.
Seuraavaksi on tarkoitus vielä ylimaalata muutama näkyvä osa ja tämän jälkeen aloittaa koneen kasaus. Koneen kasauksessa minua mietityttää nokan asennus ja tämän jälkeinen ajoituksen säätäminen. Pitänee vielä lukea hiukkasen ”jenkkivenemiehen raamattua” Selocin Mercruiser opasta ja kysellä asiaa tuntevilta hyviä vinkkejä.
Onhan sitä aloittelijan mokiakin käynyt matkalla, asensimme äskettäin moottorin US partsista hankitulle moottoripukille, mutta jätimme kytkinkopan alla sijaitsevan vauhtipyörän paikalleen niin, että kampiakseli ei liiku ollenkaan, pakko nostaa kone vielä pois pukilta ja ottaa vauhtipyörä pois paikaltaan muuten emme saa asennettua ja säädettyä nokkaa paikalleen.
Erityisen tyytyväinen, olen oppiin mitä matkan varrella on tarttunut matkaan, enää ei ole peukalo keskellä kämmentä kun sattuu kone sammumaan ulapalla. Ja kyllä se vaan maali ja putsaus tekevät koneelle kummia  Tähän mennessä on vietetty jo rutkasti tunteja pajalla 
Kiitos kovasti kaikille, jotka ovat tähän mennessä auttaneet prokiksessa!
Kuvablogiin olen täydentänyt uusia kovia matkan varrelta!
Nyt ovat koneen osat ostettu bensapumppua lukuun ottamatta. Mikäs ois muuten hyvä ja ok hintainen mekaaninen bensapumppu, jos oletetaan, että koneen tehot ovat tulevalla kokoonpanolla noin 350 hp:n luokkaa?
Koneeseen tulee viriosiksi Cranen rullanokka ja siihen yhteensopivat nostajat, Vortecin rautakannet, Edelbrock AirGap RPM imusarja, Holley 670 kaasari.
Samalla vaihtuu myös muita osia, kuten työntötangot, jakopää ja keinut.
Osat ovat hankittu kotimaasta.
Tällä hetkellä kone on purettu, putsattu ja maalattu tarpeen mukaan.
Seuraavaksi on tarkoitus vielä ylimaalata muutama näkyvä osa ja tämän jälkeen aloittaa koneen kasaus. Koneen kasauksessa minua mietityttää nokan asennus ja tämän jälkeinen ajoituksen säätäminen. Pitänee vielä lukea hiukkasen ”jenkkivenemiehen raamattua” Selocin Mercruiser opasta ja kysellä asiaa tuntevilta hyviä vinkkejä.
Onhan sitä aloittelijan mokiakin käynyt matkalla, asensimme äskettäin moottorin US partsista hankitulle moottoripukille, mutta jätimme kytkinkopan alla sijaitsevan vauhtipyörän paikalleen niin, että kampiakseli ei liiku ollenkaan, pakko nostaa kone vielä pois pukilta ja ottaa vauhtipyörä pois paikaltaan muuten emme saa asennettua ja säädettyä nokkaa paikalleen.
Erityisen tyytyväinen, olen oppiin mitä matkan varrella on tarttunut matkaan, enää ei ole peukalo keskellä kämmentä kun sattuu kone sammumaan ulapalla. Ja kyllä se vaan maali ja putsaus tekevät koneelle kummia  Tähän mennessä on vietetty jo rutkasti tunteja pajalla 
Kiitos kovasti kaikille, jotka ovat tähän mennessä auttaneet prokiksessa!
Kuvablogiin olen täydentänyt uusia kovia matkan varrelta!
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Viimeksi muokattu: 15 vuotta 11 kuukautta sitten stormyn.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- stormyn
- Kirjoittaja
- Poissa
- Premium Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 140
- Vastaanotettu kiitos 0
15 vuotta 11 kuukautta sitten #175
: stormyn
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Vastaus käyttäjältä stormyn aiheessa Vs:Projekti Chris Craft 21
Dodi nyt on rullanokka-akseli paikallaan, taas ilmeni muutama kysyttävä asia:
- Nostajien kyljessä on pieni reikä ilmeisesti öljyn kulkua varten pitääkö tämä nostajien pieni reikä olla jakopään vai kytkinkopan suuntaan? Vai onko mitään merkitystä?
-Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon nokka-akselin säädöissä? Olenko yhtään oikeilla vesillä, kun oletan, että nokan ajoitus pitää saada oikein kampiakseliin nähden. Mikäs olisi fiksuin työkalu tähän hommaan?
Sen tiedän, että kampiakselin ja nokka-akselin ketjupyörien asennot pitää kohdata, mutta mitä otan ennen tätä huomioon?
Onko tuo nokan päähän tuleva thrust plate tarpeellinen, kun olen kuullut kahden eri koulukunnan mielipiteitä asiasta?
Päivittelin kuvablogiin uusia projektikuvia, käykää katselemassa - saa kommentoida vapaasti!
- Nostajien kyljessä on pieni reikä ilmeisesti öljyn kulkua varten pitääkö tämä nostajien pieni reikä olla jakopään vai kytkinkopan suuntaan? Vai onko mitään merkitystä?
-Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon nokka-akselin säädöissä? Olenko yhtään oikeilla vesillä, kun oletan, että nokan ajoitus pitää saada oikein kampiakseliin nähden. Mikäs olisi fiksuin työkalu tähän hommaan?
Sen tiedän, että kampiakselin ja nokka-akselin ketjupyörien asennot pitää kohdata, mutta mitä otan ennen tätä huomioon?
Onko tuo nokan päähän tuleva thrust plate tarpeellinen, kun olen kuullut kahden eri koulukunnan mielipiteitä asiasta?
Päivittelin kuvablogiin uusia projektikuvia, käykää katselemassa - saa kommentoida vapaasti!
PowerQuest 280 Silencer Competition Package "Oh Lucy"
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.062 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Talvi 08-09
- Projekti Chris Craft 21